TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Post Reply
Pete Rock

Re: TN 2018 - Hundens år

#751 Post by Pete Rock » 12.03.2018 23:58:05

Altså, jeg er helt med på din fantasi om puslespilsdamen og var jeg ikke godt gift ville jeg da helt klart have spurgt efter en date. Men jeg tænker alligevel Elysia Crampton er en lidt anden type, helt klart weird, men på en anden måde.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Pete Rock

#752 Post by Pete Rock » 13.03.2018 00:03:37

Jeg tror lidt jeg er nået frem til:
  • så dårlige er mine mails (og indlæg på svingninger) heller ikke.
  • hvis folk ikke kan finde ud af at stille et opklarende spørgsmål, eller ignorere en stavefejl, så er de måske ikke værd at arbejde med alligevel.
  • det er bare en fucking email (som jensth sagde)
Så jeg prøver at skrive dem ultra-hurtigt, og få lortet afsted.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Jensth

#753 Post by Jensth » 13.03.2018 03:42:12

Meget enig i ovenstående.

Angående det du (Pete Rock) skrev tidligere vedrørende perfektion i præsentation. Du har jo den helt rigtige indstilling til det, nemlig at du hellere vil bruge tiden på noget mere fornuftigt. En af de mest bitre erkendelser jeg har gjort mig i arbejdslivet, er at det sgu ikke er perfektionisterne der avancerer opad karrieremæssigt. Det er derimod de psykopatiske random-buzzword-generatorer uden selvindsigt, og de 8-armede kaospiloter, der laver dobbelt så meget på den halve tid men efterlader rodet i deres kølvand til de perfektionistiske nussehoveder. Min nærmeste overordnede kan dårligt læse eller skrive dansk, men er til gengæld god til at styrte rundt og hjælpe cheferne med at opnå produktionskravene. Det er i hvert fald tendensen i den sektor jeg arbejder i, og også en af grundende til at jeg gik ned med stress.

Det forekommer mig faktisk at perfektionisme er en decideret negativ prædiktor for succes mange steder på arbejdsmarkedet. Måske er det helt anderledes for folk med en højere uddannelse, men jeg synes jeg ser lidt af den samme tendens for akademikere. Fra en arbejdsgivers synspunkt tror jeg da også at jeg ville vælge overvejende at ansætte folk der kunne kværne sub-perfekte resultater ud i et højt tempo.

som det siges: A-students work for B-students, in companies owned by C-students. D-students dedicate the buildings.

krea

#754 Post by krea » 13.03.2018 07:49:35

Man er i hvert fald dødsdømt som gymnasielærer, især i de her år, hvis man er perfektionist. Her gælder det om at forberede sig halvt, winge den og satse på at grundfagligheden hiver den hjem.
... så det' go'nok ...

Josti

#755 Post by Josti » 13.03.2018 08:32:32

krea wrote:Man er i hvert fald dødsdømt som gymnasielærer, især i de her år, hvis man er perfektionist. Her gælder det om at forberede sig halvt, winge den og satse på at grundfagligheden hiver den hjem.
Det lyder fuldstændig som at være elev i gymnasiet.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

krea

#756 Post by krea » 13.03.2018 10:13:26

Josti wrote:
krea wrote:Man er i hvert fald dødsdømt som gymnasielærer, især i de her år, hvis man er perfektionist. Her gælder det om at forberede sig halvt, winge den og satse på at grundfagligheden hiver den hjem.
Ja, det har du ret i. Er der noget tidspunkt i livet hvor man har mere travlt end i gymnasiet? Undervisning ca. 30 timer om ugen, afleveringer og lektier, sportsaktiviteter og andre fritidsaktiviteter plus det sociale der er dødsens nødvendigt i den periode.
... så det' go'nok ...

æsmet

#757 Post by æsmet » 13.03.2018 10:28:40

Sådan er det i alt. Hvis man ikke har rum til improvisation, hvordan skal man så klare det, når lampen falder ned fra loftet i eksamenslokalet? Hvis det ikke er 50 procent improvisation som minimum, det gælder al performance, så er der ikke noget på spil, og man må erklære forestillingen for død. Det gælder også mails. Fyld de mails med fejl. Hvis man nu er ny i jobbet, vil jeg mene, det lige tager lidt tid, før man kan skyde fra hoften. Ting tager altså tid. Det er selve tilvænningens natur. Take it easy. Man tror tit, man har lavet en genial selverkendelse og flyttet bjerge. Tit er det bare tid. Jeg taler for mig selv. Hvem skulle jeg ellers tale for. Problemet er om andre har tid. Det har de som regel ikke. De har nemlig travlt. Det gider jeg ikke at have. Jeg nægter. Skyd skylden på andres tid, det er som regel den, der er synderen.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Josti

#758 Post by Josti » 13.03.2018 10:36:40

krea wrote:
Josti wrote:
Ja, det har du ret i. Er der noget tidspunkt i livet hvor man har mere travlt end i gymnasiet? Undervisning ca. 30 timer om ugen, afleveringer og lektier, sportsaktiviteter og andre fritidsaktiviteter plus det sociale der er dødsens nødvendigt i den periode.
Singlefar, to børn, fuldtidsjob. Jeg kan love dig for, at der er noget at se til.

Jeg husker ikke gymnasiet som specielt travlt, men det er efterhånden også længe siden. Sidste halvår af 3.G lavede jeg ikke en skid. I historie gennemgik vi det danske politiske system, men jeg havde samfundsfag på højniveau, så det var ren repetition for mig og andre, som havde samfundsfag. I alle andre fag læste vi bare op.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

gigantic
Location: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#759 Post by gigantic » 13.03.2018 10:38:34

krea wrote:
Josti wrote:
Ja, det har du ret i. Er der noget tidspunkt i livet hvor man har mere travlt end i gymnasiet?
Ja.

Fisker Thomas

#760 Post by Fisker Thomas » 13.03.2018 10:41:07

Yesoffense skal tænke på, at dem, hun skriver mails til, sikkert ikke er så anale som folk herinde. Jeg bliver fx RASENDE indvendigt, når dansklærerkolleger hele tiden siger "omkring" i stedet for "om", men jeg er nok mindretallet. De fleste er ret meget mere tolerante, og dem, der bliver rasende, er ofte alligevel for høflige til at sige noget.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Post Reply