TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Post Reply
krea

Re: TN 2018 - Hundens år

#761 Post by krea » 13.03.2018 10:51:09

@josti og gigantic: Ja, småbørnsfamilier har selvfølgelig mest travlt. Dem havde jeg glemt.
... så det' go'nok ...

secondtoughestintheinfant

#762 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 10:59:57

Småbørnsfamilier are the niggers of the world.
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

gigantic
Location: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#763 Post by gigantic » 13.03.2018 11:03:38

Fisker Thomas wrote:Yesoffense skal tænke på, at dem, hun skriver mails til, sikkert ikke er så anale som folk herinde. Jeg bliver fx RASENDE indvendigt, når dansklærerkolleger hele tiden siger "omkring" i stedet for "om", men jeg er nok mindretallet. De fleste er ret meget mere tolerante, og dem, der bliver rasende, er ofte alligevel for høflige til at sige noget.
Du har helt ret, men jeg forventer også, at yesoffense kan rationalisere sig frem til det, du og andre beskriver. Pointen er, som jeg ser det, at det ikke er en rationel følelse. Men det er en følelse, og det er svært at forklare sig til at føle anderledes.

Fisker Thomas

#764 Post by Fisker Thomas » 13.03.2018 11:11:53

gigantic wrote:
Fisker Thomas wrote:Yesoffense skal tænke på, at dem, hun skriver mails til, sikkert ikke er så anale som folk herinde. Jeg bliver fx RASENDE indvendigt, når dansklærerkolleger hele tiden siger "omkring" i stedet for "om", men jeg er nok mindretallet. De fleste er ret meget mere tolerante, og dem, der bliver rasende, er ofte alligevel for høflige til at sige noget.
Du har helt ret, men jeg forventer også, at yesoffense kan rationalisere sig frem til det, du og andre beskriver. Pointen er, som jeg ser det, at det ikke er en rationel følelse. Men det er en følelse, og det er svært at forklare sig til at føle anderledes.
Jeps. Jeg ved det. Jeg fik det bare langt bedre med mig selv, da det en dag gik op for mig, at de fleste andre er overvejende ligeglade med mig, og at det kun er mig selv, der går op i, hvad jeg sagde af idiotiskheder i en samtale for fire-ti år siden.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Rock Action

#765 Post by Rock Action » 13.03.2018 11:27:01

Fisker Thomas wrote:
gigantic wrote:
Jeps. Jeg ved det. Jeg fik det bare langt bedre med mig selv, da det en dag gik op for mig, at de fleste andre er overvejende ligeglade med mig, og at det kun er mig selv, der går op i, hvad jeg sagde af idiotiskheder i en samtale for fire-ti år siden.
Men jeg tror, at Gigantics - i øvrigt rigtige - pointe er, at for nogle mennesker ligger der en dybere og mere fastforankret personlighedsstruktur til grund for de uhensigtsmæssige tankemønstre, der måske gør, at det spontane 'Eureka'-moment, du referer til, skal hjælpes lidt på vej. Men man kan snildt ændre sig, det er vigtigt at huske på, for det er sgu en helt klassisk bundlinje-tanke, at man er evigt fanget i sin egen ground hog day. Not true. Anbefaler i øvrigt Melanie Fennels "At Overvinde Lavt Selvværd." Rigtig god selvhjælps terapi bog, hvis man ikke lige har skejserne eller det øvrige overskud til at få professionel hjælp med at indse, at man ikke ér sine tanker.
andersthode wrote: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

#766 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 11:34:46

Kan Fiskeren virkelig bare fortælle sig selv #Sandheden og så få den til at sætte sig fast og ændre hans personlighed til det bedre?

Jeg er selv vildt god til det, når det kommer til objektive facts. Når der nu eksempelvis helt beviseligt er sådan cirka ingen statistisk risiko for, at jeg nogensinde kommer til at blive involveret i et flystyrt, et terrorangreb eller en Nautilus-sag, så er det ikke noget, jeg nogensinde spekulerer over, når jeg bevæger mig rundt i verden. Men det objektive fundament mangler jo, når det handler om ens eget sind, og der ville det da være nemt, hvis man altid lige kunne fortælle sig selv, hvordan det hele i virkeligheden hænger sammen og så rette sig efter det.
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

Rock Action

#767 Post by Rock Action » 13.03.2018 11:39:23

secondtoughestintheinfant wrote:hvis man altid lige kunne fortælle sig selv, hvordan det hele i virkeligheden hænger sammen og så rette sig efter det.
Hehe, men det jo sådan set det, man skal. Man skal bare gøre det ret intensivt, struktureret og bevidst, hvis det skal bruges som terapeutisk værktøj. Men jeg synes sgu, det er det vildeste, altså når det går op for en, at man kan ændre den person (man tror), man er. Det er tæt på at være #frihed.
andersthode wrote: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

#768 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 11:43:14

Helt klart, det har jeg da også selv praktiseret. Altså at tvinge mig selv til at gøre det modsatte af, hvad mine instinkter siger mig, fordi jeg godt ved, at mine instinkter tager fejl. Men det kræver da årevis af tvang at implementere det. Hele pointen er jo, at alle godt ved, hvad der rationelt set er hensigtsmæssigt, og hvad der ikke er, men blot at sige det til sig selv sådan lidt eureka-ish har (for mig! i al fald) sjældent den store effekt.

Fisker Thomas

#769 Post by Fisker Thomas » 13.03.2018 11:44:36

secondtoughestintheinfant wrote:Kan Fiskeren virkelig bare fortælle sig selv #Sandheden og så få den til at sætte sig fast og ændre hans personlighed til det bedre?

Jeg er selv vildt god til det, når det kommer til objektive facts. Når der nu eksempelvis helt beviseligt er sådan cirka ingen statistisk risiko for, at jeg nogensinde kommer til at blive involveret i et flystyrt, et terrorangreb eller en Nautilus-sag, så er det ikke noget, jeg nogensinde spekulerer over, når jeg bevæger mig rundt i verden. Men det objektive fundament mangler jo, når det handler om ens eget sind, og der ville det da være nemt, hvis man altid lige kunne fortælle sig selv, hvordan det hele i virkeligheden hænger sammen og så rette sig efter det.
Ikke på én gang og ikke i alle tilfælde, men fra jeg fik tanken har jeg arbejdet med at fastholde den. Om det har ændret min personlighed til det bedre, er tvivlsomt, sikkert til det værre. Men jeg oplever klart færre af de beskrevne situationer og angstlignende tilstande, efter det gik op for mig - og jeg fastholdt tanken - at andre mennesker ikke går helt så meget op i min gøren og laden, som de vel egentlig burde, når nu jeg sådan set er en sol i deres grå og triste hverdag.

Edit: Måske har jeg endelig kunnet lade mine mindreværdskomplekser overvinde mit storhedsvanvid?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

#770 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 11:46:18

OK, så er det cirka det samme, som jeg har erfaring med. Jeg forstod det bare som, at du ændrede din personlighed, i det øjeblik the facts gik op for dig.

Post Reply