TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Post Reply
Antimatter

Re: TN 2018 - Hundens år

#781 Post by Antimatter » 13.03.2018 15:13:12

Hvor slemt er det at læse bøger i pdf, dvu og epub format på en ebogslæser? Jeg har over 2000 ebøger og artikler liggende som jeg gerne vil have adgang til når jeg ikke har min laptop med, og meget af det er helt sikkert ikke tilgængeligt gennem deres butik. Bruger aldrig fysiske bøger længere hvis jeg kan undgå det. Der er simpelthen for mange fordele ved at have det hele digitaliseret.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Jensth

#782 Post by Jensth » 13.03.2018 15:34:46

epub er understøttet, djvu kan læses med KOReader, men pdf er desværre ret træls:

yesoffense

#783 Post by yesoffense » 13.03.2018 17:08:58

Nu har jeg spekuleret i tilpas lang tid over, hvad det egentlig er for en mekanisme, som gør, at det er så forbandet for mig at sende de skide mails. Mange skriver, at det handler om vag selvfølelse, og selvom, at jeg har ekstremt dårligt selvværd — jeg stoler i øvrigt ikke på nogen, som er så vanvittig, at de har en positiv opfattelse af sit eget værd som menneske — så tror jeg ikke (kun), at det handler om det. Vil gerne frabede mig alle mulige råd om, hvordan jeg kan forbedre mit selvværd, for den stålfaste tro på, at jeg er helt håbløs, er årsagen til, at jeg er så ekstremt optur. Vil helst ikke stoppe med at overkompensere, tak.

Pete Rock rammer ret nøjagtigt, hvordan jeg har det, når han skriver:
Pete Rock wrote:Jeg tripper også nogen gange over det der, især med mails, og selvom mit selvværd måske er lavere end det burde være, tror jeg mere det handler om at jeg gerne vil opnå noget med min professionelle korrespondence, og frygter at sjusket eller uklar kommunikation kan komme til at stå i vejen for det.
For mig handler det om, at jeg (på flere niveauer) er nervøs for at afsløre mig selv. Jeg tænker, at jeg kommer til at spænde ben for mig selv i forhold til, hvad jeg gerne vil opnå, og jeg vil gerne opnå en masse. Jeg vil desuden helst forblive anonym, så ingen kan udpege mig i en mængde, fordi jeg på den måde bevarer muligheden for at give et neutralt indtryk. Det er de færreste mennesker, hvor det er til deres fordel, at de udtrykker sig. De fleste mennesker gør sig selv en tjeneste, når de holder kæft, fordi de på den måde ikke ødelægger et forhåbentligt nogenlunde neutralt indtryk hos andre mennesker. Det er især vigtigt i arbejdsrelationer, og hvis man gerne vil FREMAD, tænker jeg. Jeg dømmer andre mennesker hårdt, forstås. Når jeg er bevidst om den absurd usympatiske tankeproces i min observation af menneskers kommunikation, så er jeg også bevidst om, at den tankerække kan eksistere om mig hos andre mennesker. Desuagtet, at de givetvis ikke har nogen tankerække om min eksistens overhovedet. Det er selvfølgelig ønskescenariet. Jeg har, lissom Fiskeren, haft den eureka-oplevelse om private relationer for længe siden, og det har gjort venskaber meget lettere, men jeg kan ikke anvende den hypotese på arbejds-og studierelationer, fordi de to typer relationer ikke er sammenlignelige. Jeg vil ikke på samme måde ha' noget konkret ud af mine venner, udover en form for hengivenhed. Det ønsker jeg trods alt ikke fra kolleger og den slags.

Der er vel ikke andet at gøre end at sætte den forpulede timer. Og tak, i øvrigt, fordi I giver jer tid til at svare mig. Det er jeg meget glad for. gigantic, makrel, alle. <3
Jensth wrote:[...]privacy bekymringer, men snarere at du sidder og grubler perfektionistisk over dine sætninger?... Når jeg læser dine indlæg herinde kan jeg sagtens se det for mig, at du lægger mere arbejde i det end nødvendigt er.[...]det garanteret nogle relativt simple ting som skal kommunikeres, men som du overkomplicerer. [...]Modtagerne sidder ikke og dømmer dig eller wow'er over hvor flot du formår at pleje dit image. Det er bare en fuckin mail. Letlæseligt og to-the-point. Hvis det er det digitale aspekt som skræmmer dig, kunne du prøve at skrive mailen på godt gammeldags papir, som du ville skrive en indkøbsliste, eller påmindelse til kæresten. Reglen er jo så at du skriver præcis det samme i mailen, uden at redigere så meget som et komma. :)
Tak for input, 3.G'er til 1.G'er, herude foran rygeskuret i spisepausen. Personligt kunne jeg godt ønske mig, at du grublede en smule mere. HIHI HAHA.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Jensth

#784 Post by Jensth » 13.03.2018 18:03:47

Ok, det kan jeg nu ikke love... tværtom kan jeg ret sikkert afvise at det kommer til at ske.
yesoffense wrote:Jeg vil desuden helst forblive anonym, så ingen kan udpege mig i en mængde, fordi jeg på den måde bevarer muligheden for at give et neutralt indtryk. Det er de færreste mennesker, hvor det er til deres fordel, at de udtrykker sig. De fleste mennesker gør sig selv en tjeneste, når de holder kæft, fordi de på den måde ikke ødelægger et forhåbentligt nogenlunde neutralt indtryk hos andre mennesker. Det er især vigtigt i arbejdsrelationer, og hvis man gerne vil FREMAD, tænker jeg. Jeg dømmer andre mennesker hårdt, forstås. Når jeg er bevidst om den absurd usympatiske tankeproces i min observation af menneskers kommunikation, så er jeg også bevidst om, at den tankerække kan eksistere om mig hos andre mennesker. Desuagtet, at de givetvis ikke har nogen tankerække om min eksistens overhovedet.

:? Jamen held og lykke med det!

andreassyr

#785 Post by andreassyr » 13.03.2018 18:35:58

Antimatter wrote:Hvor slemt er det at læse bøger i pdf, dvu og epub format på en ebogslæser? Jeg har over 2000 ebøger og artikler liggende som jeg gerne vil have adgang til når jeg ikke har min laptop med, og meget af det er helt sikkert ikke tilgængeligt gennem deres butik. Bruger aldrig fysiske bøger længere hvis jeg kan undgå det. Der er simpelthen for mange fordele ved at have det hele digitaliseret.
Pdf'er er ubrugelige - men hvis de er sat nogenlunde almindeligt op, findes der programmer der skulle kunne oversætte dem til epub eller MOBI. Har dog ikke selv fået det til at virke. Hvis man først og fremmest bruger den til at læse engelsk-sproget, ikke alt for obskur litteratur (for mit vedkommende fortrinsvis sci-fi) er langt det meste tilgængeligt på interwebbet, enten direkte i readerens butik, på Project Gutenberg eller - simpelthen - de samme steder hvor man fandt sine digitale plader pre-streaming. Det er garanteret det samme på andre større sprog, men det er, indrømmet, svært at finde ting på dansk/i dansk oversættelse.
Spot On

yossarian
Spotify: 113344089

#786 Post by yossarian » 13.03.2018 18:48:07

Antimatter wrote:Hvor slemt er det at læse bøger i pdf, dvu og epub format på en ebogslæser?
Jeg har sådan en bambus-kinesisk Boox-67 ting på 6 tommer og for dens vedkommende er svaret i forhold til .pdf - slemt, dårligt, ikke godt. Epub kører fint, men skærmen er for lille til fx at læse tegneserier i pdf-format. Skærmen opdaterer heller ikke hurtigt nok til at den er rar at læse nyheder på, så den fungerer udelukkende til skønlitteratur for mig. Det er den til gengæld rigtigt god til.
Hvis man ikke kan leve uden at kunne læse pdf'er, skal man altså ha' en større skærm.Image
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Broder Salsa

#787 Post by Broder Salsa » 14.03.2018 07:43:57

Fisker Thomas wrote:
gigantic wrote:
Fisker Thomas wrote:Yesoffense skal tænke på, at dem, hun skriver mails til, sikkert ikke er så anale som folk herinde. Jeg bliver fx RASENDE indvendigt, når dansklærerkolleger hele tiden siger "omkring" i stedet for "om", men jeg er nok mindretallet. De fleste er ret meget mere tolerante, og dem, der bliver rasende, er ofte alligevel for høflige til at sige noget.
Du har helt ret, men jeg forventer også, at yesoffense kan rationalisere sig frem til det, du og andre beskriver. Pointen er, som jeg ser det, at det ikke er en rationel følelse. Men det er en følelse, og det er svært at forklare sig til at føle anderledes.
Jeps. Jeg ved det. Jeg fik det bare langt bedre med mig selv, da det en dag gik op for mig, at de fleste andre er overvejende ligeglade med mig, og at det kun er mig selv, der går op i, hvad jeg sagde af idiotiskheder i en samtale for fire-ti år siden.
Når man er 20 år, går man ekstremt meget op i, hvad andre tænker om en. Når man rammer 40 år, er man ligeglad med, hvad andre tænker om en. Som 60-årig går det op for dig, at alle andre stort set er ligeglade. Hvor er det nu, jeg har læst noget i den retning? Sikkert et eller andet Euroman-interview...

Pete Rock

#788 Post by Pete Rock » 14.03.2018 07:51:20

Jeg går altid og grubler over alle de dumme ting Fisker Thomas har sagt og skrevet gennem tiderne.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

yesoffense

#789 Post by yesoffense » 14.03.2018 14:35:09

I dag har jeg skrevet fire mails til en prominent forsker. De tog i gennemsnit fem minutter pr. stk. at skrive, så måske har peptalken alligevel hjulpet. Tak, Selvhjælpssvingninger.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Antimatter

#790 Post by Antimatter » 14.03.2018 14:36:11

Hvor er det godt at høre :D Du kan jo sagtens.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Post Reply