Jonas' dystre selvhjælpstråd

Næsten alt
Post Reply
Pete Rock

Re: Jonas' dystre selvhjælpstråd

#61 Post by Pete Rock » 07.03.2018 19:47:29

Jonas wrote:Og vi siger farvel og tak til Pete Rock og hans meget flotte byld i røven.
Ja, jeg kan godt se at det må være svært for dig at blive sagt lidt imod sådan som du er blevet holdt oppe af svingningers fåreflok i årevis.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

secondtoughestintheinfant

#62 Post by secondtoughestintheinfant » 07.03.2018 19:53:41

#sheeple
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

Lang

#63 Post by Lang » 07.03.2018 20:37:26

Selvhjælpstråden udvikler sig til håndgemæng og tid-til-at-gøre-gamle-regnskaber-op :shock: ?

Gode gamle Svingz kan sgu endnu. Selv uden Krigsguden.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

palesaint

#64 Post by palesaint » 07.03.2018 21:01:14

Fisker Thomas wrote:Som en kombination af en Krigsguden-, Uwe Max Jensen- og Stanley Opmann-facebookprofil, der maxer helt ud.
Fucking LOL.
Little did he know he’d lose a rib
but staring at you now I’m glad he did.

hitler

#65 Post by hitler » 08.03.2018 19:16:50

Er Varg en Jonas-bot eller er Jonas en Varg-bot?

Image

Image
J Spaceman wrote:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Rock Action

#66 Post by Rock Action » 09.03.2018 11:28:47

Jeg har altid haft det lidt sådan, at Varg og Lars Ulrich er parallelunivers versioner af hinanden. Måske er det bare fordi, at de begge formulerer sig på engelsk på så ekstrem irriterende vis.
andersthode wrote: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

yesoffense

#67 Post by yesoffense » 09.03.2018 16:38:14

@eini:

Jeg synes helt bestemt, at du skal indskrive dig på et studie. Men jeg synes, at du skal vælge et studie, som du faktisk har lyst til at læse, og ikke bare studere for (ikke) at studere. Det er rigtigt nok, at du kan gennemføre et studie uden at læse pensum, og så lave alt muligt andet crap imens, som der foreslåes. Sådan har jeg selv gjort på Kommunikation og IT, men til gengæld har jeg også været virkelig trist imens, og jeg har ikke haft nogen at tale med på mit studie. Det kan selvfølgelig være godt nok, hvis man finder værdi i andre projekter, og man kan finde ud af skemalægge sin hverdag, så man rent faktisk får #udrettetnoget med de projekter. Trods uendelig intention, så er det mit indtryk, at flertallet ikke kan finde ud af det.
For mig, så er det først nu på tilvalg, hvor jeg har fag i Python og JavaScript, at det er fedt. Og det er fordi, at jeg kan lide kurserne, og fordi, at det er søde mennesker, som tager kurserne. Det er pludselig sjovt at studere. Jeg er virkelig glad i øjeblikket, og det er fordi, at jeg endelig(!) har fundet noget at lave, som jeg kan lide. For mig har klassiske humaniorastudier ikke været det rigtige, fordi teorien påvirker mine tanker på en måde, så associationsrækkerne aldrig stopper, og jeg føler mig utilstrækkelig, og så bliver jeg udkørt, depressiv og ude af stand til at gennemføre. Det er mit indtryk, at mange (følsomme mennesker) har det på samme måde med, erhm, ... abstrakte studier. Jeg tænker, at det, for den type menneske, er godt, hvis de kan finde et fag, som kombinerer de to måder at arbejde på. Jeg har indskrevet mig på en MSc i IT and Cognition, hvor man fx. lærer at skrive programmer, som bearbejder store mængder tekst. På den måde kommer jeg alligevel til at beskæftige mig med min interesse for sprog, samtidig med, at jeg laver noget praktisk.

Jeg tænker, at du ville være god til et fag, som kræver et vist abstraktionsniveau, men som også har et praktisk aspekt. Praktiske studier bliver kun bedre af, at man kan reflektere, som du kan. Har du overvejet andre studier end filosofi? Hvad med fx. teknoantropologi? Eller lingvistik? Uh, eller også kan du gå hele vejen, mand. Biologi-bioteknologi, farmaci, kemi eller sådan noget? Det sidste skriver jeg mest, fordi jeg gerne selv ville ha' læst kemi. Nu skal jeg nok stoppe med at projicere.

PS. Hvis du bare er FRESH og KLAR på filosofi og glæder dig osv., bare ignorér, ik', for så er der bare EN vej, og det er FREMAD, ik'.
Great minds think HEHE
Antimatter wrote:Hvad sclerosen ikke formåede klarede Yesoffense på 20 minutter.

Antimatter

#68 Post by Antimatter » 09.03.2018 16:43:43

Hvis du skal studere lingvistik skal du ikke vælge almen lingvistik på KU. Så skal du vælge sådan noget som Indoeuropæisk i stedet for. Studiet er simpelthen for dårligt og lider hårdt under nedskæringer. De udbyder næsten ingen tilvalgsfag, sociolingvistik fylder alt for meget og undervisningen er generelt ret ringe. Der er intet galt med at være almen lingvist, men studiet i København er simpelthen ikke af tilstrækkelig kvalitet. Jeg har kun hørt dårligt om det fra studerende og undervisere.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Poste

#69 Post by Poste » 09.03.2018 18:14:52

Filmvidenskab er absolut så forfærdeligt uinspirerende, som I skriver. De dødselsker jo alt, der kan fostre stuerent massehysteri, en oneliner fra Game of Thrones, der lige kan klistres på et screendump og smides på sociale medier, hvor vi så kan sidde og gokke i kor over, hvem som får fjorten Oscarnomineringer det givne år.

I mandags havde bare ti mennesker fundet vej til forelæsningen (helt ærligt talte jeg ikke), fordi de øvrige fyrre mennesker tilsyneladende lå derhjemme og sov sin Oscar-rus ud.

For ikke at tale om deres festvaner. Det er helt uhyggeligt let at spotte en flok filmvidenskabere på dansegulvet, hvor forpulet usikkert de står og hopper synkront til den samme sang, som var de til gymnasiefest i Nordsjælland.

eini

#70 Post by eini » 17.03.2018 19:04:34

Elsker Poste. Lige lave sig en profil/sok for ENDELIG at få aflad for sin filmvidenskabslede.

Kære Jonas

ER det bedre at brænde ud end langsomt at forfalme?

Mvh
Tvivleren
Last edited by eini on 18.03.2018 12:14:59, edited 1 time in total.

Post Reply