Jonas' dystre selvhjælpstråd

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

Re: Jonas' dystre selvhjælpstråd

#91 Indlæg af Rock Action » 21 mar 2018 12:48

Antimatter skrev:Er der nogen uoverensstemmelse mellem at tjene mange penge og at bevare sin menneskelighed? Det lyder som noget fattige har fundet på.
Det er i hvert fald en holdning, der tilhører nogen, som har fortjent ikke at blive rig.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#92 Indlæg af Morten » 21 mar 2018 12:49

Rock Action skrev:
Antimatter skrev:Er der nogen uoverensstemmelse mellem at tjene mange penge og at bevare sin menneskelighed? Det lyder som noget fattige har fundet på.
Det er i hvert fald en holdning, der tilhører nogen, som har fortjent ikke at blive rig.
Så må jeg jo stræbe efter noget andet.
Simplify

Brugeravatar
Antimatter

#93 Indlæg af Antimatter » 21 mar 2018 12:51

Morten skrev:
Rock Action skrev:
Du har allerede en fed pladesamling og 4000 indlæg på Svingninger. Du er rig, bare på en anden måde.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#94 Indlæg af Antimatter » 21 mar 2018 12:54

Mit sidste indlæg skulle ikke ses som en sviner af fattige som jeg har stor respekt for, eller for den sags skyld at man ikke kan leve et godt liv uden at være millionær. Det er mere det at det altid er dem der ikke opnår så meget der prøver at retfærdiggøre hvorfor det er dem der er de rigtige vindere. Ligesom når man owner nogen i spil og de kommer med den der 'i det mindste har jeg held i kærlighed, heh :wink: '. Den moralske førsteplads kan man altid få.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#95 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 21 mar 2018 12:58

Antimatter skrev: fattige som jeg har stor respekt for,
:lol:
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#96 Indlæg af Lang » 21 mar 2018 13:13

Rige mennesker, som er menneskelige og bruger deres rigdom på gode ting er enten gamle penge, som fx Seidenfadens slægtens børn som fik en herregård hver, ofte blev landmænd samtidig med de lærte sig et par fremmedsprog og kunne et til flere instrumenter. Mange adelige jeg har mødt var af samme støbning.

Eller også er det typisk opfindere, som fandt på en nyttig dims som de solgte til en kapitalfond og som så kan bruge resten af livet på gode ting

Folk der er meget optaget af blive rige med nye penge og som ikke hverken har jord eller ideer går det dog ofte ilde rent menneskeligt. Min gamle chef Jesper Kunde er her et godt eksempel. Han har alt men han har ikke engang nogen venner, så han betaler den mest spytslikkende af sine assistenter for at spille golf eller tage på skiferie med ham. Den type opadmobil er der mange af i Hellerup og de har ikke tid til at skrive på Svinginger eller læse en bog eller lære et sprog, fordi status ligger dem på sinde og det er jo skidt for karakteren.
Senest rettet af Lang 21 mar 2018 13:17, rettet i alt 1 gang.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#97 Indlæg af Rock Action » 21 mar 2018 13:15

Og så skal vi heller ikke glemme, at den aller nemmeste måde at blive rig på selvfølgelig er at være det i forvejen.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#98 Indlæg af Morten » 21 mar 2018 13:21

Antimatter skrev:
Morten skrev:
Rock Action skrev:
Du har allerede en fed pladesamling og 4000 indlæg på Svingninger. Du er rig, bare på en anden måde.
Jeg synes egentlig, at jeg er rig på en del forskellige måder, men jeg fatter bare ikke den der altomfattende stræben efter økonomisk rigdom, som er blevet livsmålet for virkelig mange mennesker.
Det er vel også en af grundene til den voksende ulighed i Danmark, selvom vi sammenlignet med størstedelen af verden er syggo-rige alle sammen.
Simplify

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#99 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 21 mar 2018 13:22

Morten skrev:men jeg fatter bare ikke den der altomfattende stræben efter økonomisk rigdom, som er blevet livsmålet for virkelig mange mennesker.
Altså, et eller andet skal man jo have livet til at gå med, og et eller andet skal jo forme og fylde indhold i livet. For nogle er det penge, for andre er det neofolk.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#100 Indlæg af Lang » 21 mar 2018 13:26

Jo det ville selv Adam Smith jo være uenig i:

"This disposition to admire, and almost to worship, the rich and the powerful, and to despise, or, at least, to neglect persons of poor and mean condition, though necessary both to establish and to maintain the distinction of ranks and the order of society, is, at the same time, the great and most universal cause of the corruption of our moral sentiments." - The Theory of Moral Sentiments
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Besvar