Folketingsvalg 2019

Næsten alt
Besvar

Hvad vil du stemme?

Socialdemokratiet
10
8%
Radikale
7
6%
Konservative
1
1%
Nye Borgerlige
8
7%
SF
16
13%
Liberal Alliance
3
2%
Kristdemokraterne eller CD
1
1%
DF
0
Ingen stemmer
Venstre
2
2%
Enhedslisten
57
47%
Alternativet
6
5%
Blankt
4
3%
Krussedulle
1
1%
Sofa
5
4%

Afgivne stemmer: 121

besked
Forfatter
Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: På tønden
Kontakt:

Re: Folketingsvalg 2019

#681 Indlæg af Josti » 15 maj 2019 11:37

Jonas skrev:
15 maj 2019 10:27
Det næstværste må være, at man føler sig tvunget til at underskrive en tavshedsklausul. Det værste er selvfølgelig, at psykopatstalkeren en dag stiller op til folketinget.
Det er eddermame et ekstra hårdt spark i klunkerne. "Jaja, du er offeret, men hvis jeg skal stoppe med at chikanere dig og bombardere dig med søgsmål, så skriver du lige under på den her tavshedsklausul."
Senest rettet af Josti 15 maj 2019 11:51, rettet i alt 1 gang.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#682 Indlæg af Hr. Oberheim » 15 maj 2019 11:40

Der har altså været skrevet om det tilhold de sidste tre-fire uger, ser det helt klart som en del af 'hjerneskade'-komplekset.

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: På tønden
Kontakt:

#683 Indlæg af Josti » 15 maj 2019 11:57

Billede Billede

Russisk vs. dansk statsmand
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#684 Indlæg af Fisker Thomas » 15 maj 2019 13:50

Hr. Oberheim skrev:
15 maj 2019 11:36
Fisker Thomas skrev:
15 maj 2019 10:56
Josti skrev:
15 maj 2019 10:16
Hvor er det bare helt igennem modbydelig læsning.

Det er ikke nok at stalke og chikanere en mand og hele hans omgangskreds, han skal også lige ruineres af sagsomkostninger gennem civile søgsmål. Det må være et frygteligt mareridt at være en del af.
"Tryk avler modtryk, yolo."
Passive aggressive much, yolo?
Du er jo på svingninger.dk.

Der har i øvrigt været noget fremme om det før, men det, der er så voldsomt at læse, er jo omfanget af det - hvor af krogen det har været. Det har ikke været fremme før.

Jeg tror ikke på Paludans hjerneskade - jeg tror, det er en, han har løjet sig til for at få en lavere straf. De fleste, der har sagt noget (turdet sige noget - han sagsøger alt og alle), har sagt, at han ikke har ændret grundlæggende karakter efter den angivelige ulykke.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#685 Indlæg af Rock Action » 15 maj 2019 14:04

Det er da bare at finde nogle bekendte af familien og lade dem udtale sig anonymt om nogle af de ting, der konkret er sket? Men Viskarne vil måske ikke stævnes af Paludan.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#686 Indlæg af Hr. Oberheim » 15 maj 2019 14:12

Jimmi Jazz skrev:
14 maj 2019 13:43
..
Problemet er lidt, at hverken jeg (lille problem) eller de selv (stort problem!!), egentlig selv ved om de joker. I arketypisk forstand er Paludan en (ondsindet) trickster og følgelig er den energi han har sluppet ud i kongeriget ondskabsfuld LOL og forvirring, således også i mit klasselokale...
Jeg vil gerne lige vende tilbage til den her. Her er mit problem, jeg er i tvivl om, om du egentlig ønskede en debat om de emner Paludan bringer på banen, eller du ville diskutere personen Paludan, ikke mindst for at 'cancle' ham?

Når nu alle 'pæne' medier (og sikkert rigtig mange forældre) har gjort ham til en slags Hitler-figur, hvordan forventer du så at eleverne vil svare? Mon de lidt lade/uengagerede svar var en reaktion på et typisk humanistisk gymnasielærer-spørgsmål, som kun har eet facit? De ved jo godt hvad det 'rigtige' svar er, ikke? De har brugt de sidste mange år af deres liv på at afkode hvad læreren vil have de skal sige, bla for at få gode karakterer. Så hvad forventer du egentlig i den situation?

Lad os nu forestille os, at der sidder et par elever i klassen, som har haft nogle rigtig dårlige personlige oplevelser med drengebander på deres egen alder, som stjæler iPhones og går med kniv. Eller at een af eleverne er jøde, og har oplevet trusler eller chikane, eller kender en der var til stede ved terrorangrebet i Kbh, og basalt set er bange på sig selv eller andres vegne? (..edit)

Lad os nu sige at sådan en elev egentlig gerne vil udtrykke sin mening: Ja, jeg går ind for at stoppe indvandring fra mellemøsten, og jeg går ind for at hjemsende flygtninge når der er mulighed for det, for jeg er blevet utryg i mit eget nabolag, ligesom ham Paludan siger.

Lad os nu sige, at denne elev ikke er helt tabt bag en vogn, og godt kan se, at det bare er ris til egen røv, hvis han siger sin mening, måske frygter han endda at blive hevet en karakter ned, eller repressalier fra andre. Han vil nok blive kaldt 'racist' af andre, og vil måske blive anklaget for at ville 'deportere' folk. Og måske synes han egentlig også at Paludan er lidt dum at høre på.

Hvordan ser du din rolle, i den situation? Skal du blot dæmonisere manden, og/eller spørge, hvordan er denne mand egentlig 'opstået', og er det egentlig ok at synes at mellemøstlig kultur ofte er vanskeligt forenlig med nordeuropæisk kultur? Hvad kan vi sige for og imod? Jeg ved ikke hvordan du så din rolle, men jeg synes, at vi skal prøve at undgå at overhøre folks bekymringer og angst og specielt deres egne evt traumatiserende oplevelser, ellers kan vi fortsætte og fortsætte og fortsætte, uden nogen sinde at komme nogen vegne, med det ene vanvittige overbud/underbud efter det andet. Det er det, der skræmmer mig mest af alt.

Men hvis du havde de mellemregninger med, så kan jeg selvfølgelig istemme at man skal tage fat i ting som hvorfor man gerne undgår grundlovsændringer, samt naturligvis de decideret apartheidmæssige aspekter som han hiver frem, såsom at muslimer ikke må tale før de bliver tiltalt. Men så igen, hvis du stoler på deres evne til at tænke selvstændigt og kritisk (herunder religionskritisk), så kunne du selvfølgelig påpege, at sådanne ytringer er en grov satire over et religiøst bud, der siger, at kvinder ikke må tale, før de bliver tiltalt. Griber du den chance fx, eller er det bare alt, alt for politisk ukorrekt?

Endvidere tror jeg det er fint at punktere ballonen lidt, og fortælle noget om politiske stunts og happenings, så bliver han måske knap så uhyggelig for evt muslimer i klassen.

PS: Jeg har naturligvis ingen anelse om hvordan du greb det an, eller hvad din stil er, anse ovenstående for at være nogle generelle tanker ;)
Senest rettet af Hr. Oberheim 15 maj 2019 18:42, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
salamanderen

#687 Indlæg af salamanderen » 15 maj 2019 14:18

Billede
HN: Sun Kil Moon - Stalker Priest
Senest rettet af salamanderen 15 maj 2019 14:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#688 Indlæg af Jensth » 15 maj 2019 14:21

Hvem er Sun KilL Moon?
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: De dovne abers land

#689 Indlæg af Antimatter » 15 maj 2019 14:22

Hvorfor skal vi vise Paludan så meget generøsitet og bare acceptere hans groteske udmeldinger som humor ligesom du og galaxy brain Karsten Olesen mener. I kunne spørge jer selv hvorfor politikeren iklæder sig den tricksterpersona og om der ikke ligger mere sinistre hensigter bag end at lave lidt satire. Måske det at han uhindret kan skifte form fra satiriker Rasmus Paludan til statsmands Rasmus Paludan og tilbage igen, og dermed aldrig skulle stå til ansvar på noget, fordi han selv kan bestemme retrospektivt om han mente det eller ej. Der er ingen måde at identificere hvornår han mener sine udmeldinger udover hvad han selv siger. Det er fascistens udgave af Statsminister Lars og Privat Lars.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#690 Indlæg af Hr. Oberheim » 15 maj 2019 14:29

Brett Easton-Ellis observationer om Trump-valget er ret sjove, og ret relevante:
https://www.podcastone.com/episode/B.E. ... ---3/27/17

Desuden et fint interview med Sam Outlaw.

Besvar