MAGA-sladder

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: MAGA-sladder

#61 Indlæg af Jensth » 09 jan 2020 14:57

Når støvet og :o har lagt sig, og efterspillet er taget i betragtning, så var det vel egentlig et præcist og veludført nyrehug, der fik sat en uregerlig fjende godt på plads. Eller misser jeg noget? Jeg tror i det hele taget ikke at dette angreb kan tilskrives Trump i nævneværdig grad. Det ligner mere en dygtig militærstrateg's arbejde. Iran står historisk svagt lige nu.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
nap nap.

#62 Indlæg af nap nap. » 10 jan 2020 10:11

Jeg ved sgu ikke rigtig. Måske er Iran ydmyget, men deres indflydelse er vel styrket i Irak, og de interne protester mod styret er (midlertidigt, i hvert fald) på et lavere blus end ellers. Tænker det også kan ende med at gavne IS.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#63 Indlæg af Broder Salsa » 10 jan 2020 10:17

NATO-ME :?: Tjo. Trump: I’m good with names😆

Brugeravatar
nap nap.

#64 Indlæg af nap nap. » 10 jan 2020 10:23

Men er han på stoffer, dement eller bare ligeglad? Tænker det sidste.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#65 Indlæg af Ungfugl » 10 jan 2020 10:43

Troede lige, jeg havde gennemskuet det hele, og at Trumps ratings peakede, da de nakkede Al-Baghdadi i efteråret, og de så ville gentage kunststykket med Suleimani. Men ser ikke sådan ud: http://projects.fivethirtyeight.com/tru ... l-ratings/. På en eller anden måde håber jeg, at likvideringen var en ting, der opstod lidt tilfældigt. Er bare bange for, man undervurderer, hvor udspekuleret Trump og hans stab er med den analyse.

Brugeravatar
kjb
Geografisk sted: Ydre NB

#66 Indlæg af kjb » 10 jan 2020 13:37

Jensth skrev:
09 jan 2020 14:57
Når støvet og :o har lagt sig, og efterspillet er taget i betragtning, så var det vel egentlig et præcist og veludført nyrehug, der fik sat en uregerlig fjende godt på plads. Eller misser jeg noget? Jeg tror i det hele taget ikke at dette angreb kan tilskrives Trump i nævneværdig grad. Det ligner mere en dygtig militærstrateg's arbejde. Iran står historisk svagt lige nu.
Isoleret set er det vel rigtig godt at fjerne Soleima. Men som jeg forstår det, så er irans militære force er, at det er en stærk og velorganiseret institution, hvor rangordenen allerede og efterfølgeren er på plads. Iran er ikke en "slyngelstat " som Libyen med en skør leder i front, tværtimod arbejder alle udfra en fælles større overbevisning. Og selvom Irans militær måske stikker piben lidt ind i en periode, så kommer de jo bare tilbage senere eller ved at skyde et rutefly ned i ny og næ. Er Iran så svækket? Rusland og Kina handler stadig med Iran, gør de ikke?

Hvad lavede 55 canadiere og 10 svenskere i Teheran 5 dage efter deres militære leder var drabt? Jeg havde måske holdt mig væk.

Der hvor korthuset alligevel vælter, er når den vi klager over, at Trump ikke orienterede Jeppe Kofoed om angrebet. Altså, helt ærligt. Jeg kan heller ikke se logikken i, at Irans indflydelse i Irak nu er forstærket. Og at IS position er forbedret, hvilket i så fald skyldes at Europa/Canada trækker alle sine styrker nu, lige hvad Iran ønsker. De styrker bør netop blive lige nu. Jeg ser det lige så meget som et problem, at Europa ikke kan håndtere Trumps uforudsigelighed som at hans uforudsigelighed egentlig er et problem.

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#67 Indlæg af Hagemann » 10 jan 2020 14:00

kjb skrev:
10 jan 2020 13:37
Hvad lavede 55 canadiere og 10 svenskere i Teheran 5 dage efter deres militære leder var drabt?
De forsøgte vel at komme væk? Jeg tænker, at flyafgangene blev rimelig hurtigt fyldt i dagene efter...
lolmao.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#68 Indlæg af Pete Rock » 13 feb 2020 04:56

Hvis Trump aldrig var blevet præsident ville han nærmest være umulig at hade: Trump Reportedly Asked Reince Priebus How Badgers ‘Work’ and If They’re ‘Mean to People’
Senest rettet af Pete Rock 13 feb 2020 21:54, rettet i alt 1 gang.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
nap nap.

#69 Indlæg af nap nap. » 13 feb 2020 21:39

Brøleaberne mødes på Twitter. Jeg må bare sige, at Mini Mike er catchy.
Mini Mike is a 5’4” mass of dead energy who does not want to be on the debate stage with these professional politicians. No boxes please. He hates Crazy Bernie and will, with enough money, possibly stop him. Bernie’s people will go nuts!
.
@realDonaldTrump
- we know many of the same people in NY. Behind your back they laugh at you & call you a carnival barking clown. They know you inherited a fortune & squandered it with stupid deals and incompetence.

I have the record & the resources to defeat you. And I will.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#70 Indlæg af Pete Rock » 13 feb 2020 21:53

Bloomberg brænder ikke ligefrem igennem med hans sviner.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar