Revolutionsdrømme, politivold og det forestående sammenbrud

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: Revolutionsdrømme, politivold og det forestående sammenbrud

#121 Indlæg af Jensth » 06 maj 2019 21:24

Mener du den her:
Billede

Den har altså ikke noget at gøre på en båd, sry.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#122 Indlæg af Ali Pilfinger » 06 maj 2019 21:54

gigantic skrev:
06 maj 2019 12:15
Min anekdotiske opfattelse er, at boblen primært er bygget af "her går det jo meget godt", og så har man bare ikke behovet/interessen/tiden til at gå ind i, hvad der ligger til grund for optøjer på Nørrebro. Der har jo altid været optøjer på Nørrebro, og hvis det ikke er den ene gruppering, der skaber sig, så er det den anden, og altså her går det jo meget godt. Hende i parcelhuset i Aarhus frygter jo heller ikke borgerkrig. Så boede hun sgu i en bunker eller gjorde alt, hvad hun kunne for at forhindre den. Hun tænker måske, at der bliver borgerkrig, men så også, at den ikke kommer til at betyde det store i lige præcis Skejby eller hvor fanden. Og derfor går hun ikke så meget ind i at forhindre den eller forberede sig på at overleve den.
Når mine kollegaer taler sammen i frokostpausen er det aldrig om noget interessant. De taler, om at nu er Poul startet i skole, og så skulle vi jo vælge skoletaske, og han ville have en med Ninjago,men den kostede 800 kroner, så vi prøvede at overtale ham til en anden, men han elsker bare Ninjago. Og de taler om, at de havde bilen til service, men så havde mekanikeren skiftet olie, selvom han ikke havde fået det godkendt først, og det var altså ikke i orden, og næste gang, vælger jeg en anden mekaniker. Dén slags fylder. Det og, hvad der er i fjernsynet.
Det er lidt ejendommeligt, som I omtaler middelklassen i tredjeperson. Det modne Svingninger 2019 har nok svært ved at vænne sig til sin nyvundne identitet, men er immervæk, hvis ikke fuldstændig så i det mindste også middelklasse, inklusive dig og mig og Josti og vel også eini og mange flere.

Middelklassen er ekstremt stor og selvfølgelig vildt mangfoldig. Spørgsmålet er, hvordan vi her udadtil gebærder os anderledes i frokoststuen end de kollegaer, som taler om hverdagsbanaliteter, eller om de også bærer på nogle tanker ud over det hverdagslige, som bare ikke lige kommer til udtryk i den liflige pause. Jeg tror, at rigtig mange folk rent faktisk skider mere eller mindre kvalificeret i bukserne over klimaet eller indvandring og følgevirkninger eller begge dele, når de kører hjem, men de føler sig sikkert også handlingslammede, hvilket der ikke er så meget at sige til.
eini skrev:
06 maj 2019 13:05
Til gengæld bliver kunstnerne sat fri fra at tro at de nogensinde var velkomne i middelklassemenneskernes egentlige virkelighed
Jeg forstår sandsynligvis ikke, hvad du skriver, så med det forbehold: Det der kunstnermartyrium kan jeg slet ikke følge. Kunstnere i bred forstand er vel nok den mest feterede gruppe overhovedet, og kunstnere kan slippe af sted med de vildeste ting og sager og stadig være velkomne og endda elskede, også blandt "middelklassemenneskerne", tag bare Ghita Nørby. Hun ville hun være blevet skudt, hvis hun var konsulent, vor tids pariaer. Ok, måske er kokke i øjeblikket niveauet over kunstnere, fordi de appellerer så umiddelbart og letforståeligt og mættende til vores sanser.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#123 Indlæg af Pete Rock » 06 maj 2019 22:17

og fordi de elsker coke og det kan alle jo relatere til.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#124 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 maj 2019 08:26

En Hizb ut Tahrir-dude, jeg er venner med på Facebook, giver Hizb ut Tahrir-synet på Paludan-problematikken, som ikke adskiller sig særlig meget fra logikken hos underdanmarks twittersfære:
Husk på at Weekendavis længe har kørt propaganda, ligesom Berlingske, JP og de andre aviser, om at muslimerne kører et parallel samfund, muslimer undertrykker deres kvinder, at de koster samfundet masser af penge, muslimske friskoler snyder og indoktrinere børnene, muslimerne i Danmark er anti-semitter, muslimerne i Danmark vil skade ytringsfriheden, muslimer spreder had o.s.v. af anklager og påstande.

Det her skal der jo gøres noget ved. Enhver anden konklusion ville jo ikke give mening i forhold til hvad man præsentere.

Paludan kommer bare med sit forslag, og nu kalder man ham nazist, racist og meget andet, fordi han ikke vil løse problemet med assimilation men deportation.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#125 Indlæg af leapfrog » 07 maj 2019 08:42

secondtoughestintheinfant skrev:
07 maj 2019 08:26
underdanmarks twittersfære
Er det ikke et godt gammeldags oxymoron? En procent af DKs befolkning bruger Twitter dagligt og det er særligt medie- og techbranchefolk.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#126 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 maj 2019 09:04

Det var mere tænkt som en god gammeldags synekdokisk henvisning, hvor intentionen var at lade ham Twitter-duden på den foregående side gøre det ud for et eksempel på logikken hos den lavere middelklasses Paludan-tilhængere.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Besvar