Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

Re: Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

#471 Indlæg af Hagemann » 28 okt 2020 21:05

Amos skrev:
28 okt 2020 19:02
Har overført al disponibel kontantbeholdning til depotet i Nordnet og er klar til aktieindkøb når Trump blir genvalgt og Europa lukker ned igen-igen. 8)
er du lang i løg? Skulle være det næste store, fordi de spiser mange løg i Indien. I har det ikke fra mig. Torsk skulle også være super godt for tiden
lolmao.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Geografisk sted: 2400

#472 Indlæg af Jensth » 09 nov 2020 12:17

Pengepolitisk nødhjælp driver det amerikanske aktiemarked

I forbindelse med coronapandemien har centralbankerne holdt hånden godt og grundigt under aktiemarkederne og dermed fjernet både risiko og ansvar fra aktionærerne.
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -

#473 Indlæg af Jensth » 11 nov 2020 15:39

Det ligner RIP til Norwegian. RIP Gustavs opsparing.

Norwegian balancerer på kanten af konkurs – nu trækker hovedaktionær sig fra vigtig post

Kan ikke sige andet end at de fortjener det. Har kørt en ekstremt risikabel forretningstrategi hvor de prøver at vækste sig til profitabilitet, ved at køre med kæmpe lån og driftsunderskud i perioder. Ulækker forretningsmodel.

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -

#474 Indlæg af Jonas » 11 nov 2020 15:45

Hvad er til gengæld jeres holdning til staking af Ethereum? Jeg er ret fristet.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -

#475 Indlæg af Jensth » 26 nov 2020 07:01

Jonas skrev:
11 nov 2020 15:45
Iteration lader til at kende en del til defi og bitcoin-relaterede ting, men siden pikfjæs smed dette indlæg har han ikke reageret på mine forespørgsler, hverken på indlæg eller pb.
iteration skrev:
20 aug 2020 03:05
Jeg mente mere, om nogen af jer gjort investeringer i Yield Farming. Med decentralised exchanges og banker med fokus paa market making / likviditet, saa kan man altsaa sikre nogle meget attraktive renter i stablecoins (USDC, USDT osv.).

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -

#476 Indlæg af Jensth » 26 nov 2020 07:09

David Rosenberg er tilbage med en frisk rapport på makro-fronten:

https://open.spotify.com/episode/65NvjW ... HXEGUaJ16Q
Rosenbergs interview starter 10:30 inde...

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -

#477 Indlæg af Jensth » 26 nov 2020 08:01

Richard Werner er igen fremragende i dette interview. Han taler i den første halve time meget om sammenhængen mellem lave renter og vækst, hvor gængs visdom (som centralbankerne opererer ud fra) dikterer at lavere renter stimulerer til højere vækst. Sjovt nok er der aldrig lavet studier som påviser denne sammenhæng, og gennemgår man de empiriske data finder man ud af at det faktisk forholder sig omvendt. Lave renter fører til lav vækst. Min kraftigste anbefaling!

Brugeravatar
iteration
Geografisk sted: Cairnhill, Singapore

#478 Indlæg af iteration » 30 nov 2020 10:21

Jensth skrev:
26 nov 2020 07:01
Jonas skrev:
11 nov 2020 15:45
Iteration lader til at kende en del til defi og bitcoin-relaterede ting, men siden pikfjæs smed dette indlæg har han ikke reageret på mine forespørgsler, hverken på indlæg eller pb.
iteration skrev:
20 aug 2020 03:05
Jeg mente mere, om nogen af jer gjort investeringer i Yield Farming. Med decentralised exchanges og banker med fokus paa market making / likviditet, saa kan man altsaa sikre nogle meget attraktive renter i stablecoins (USDC, USDT osv.).

Undskyld jeg ikke lige fik vennertilbage. Jeg har fulgt markedet de sidste par maaneder - faktum er, at DeFi er eet stort ponzi scheme - generation Z get rich quick! - saa jeg synes ikke, det er forsvarligt at raadgive om den slags herinde. Een af mine bekendte startede en yield farming pool, ren 'pump and dump', uden nogen som helst substans eller vaerdi, og var noedt til at goere det anonymt for ikke at blive sigtet for skattesvig af myndighederne. I loebet af tre dage var der investeret mere end 45M USD i deres pool med en ekstrem volatiltiy - prissving paa 30-40% i loebet af et par timer. Efter et paar uger loeber de toer for likviditet, og folk flytter deres hurtigt tjente Eth hen til en anden tjeneste.

Hvis du har mindre en $100K USD risikovillig kapital at investere, saa tror jeg ikke, at det virkelig er attraktivt at investere i den her asset class ganske enkelt pga de hoeje netvaerksomkostninger, settlement time (ETH er saa langsomt, med mindre du betaler igennen naesen for hurtigere settlement), illikviditet + relativt hoej investeringsrisiko (med mindre du virkelig er godt til arbitrage trading), og hvor besvaerligt det er at omsaette til traditional (fiat) valuta uden skattefar kommer efter dig.
Kun kommunikation kommunikerer. Psyken i sig selv er tavs.

Brugeravatar
iteration
Geografisk sted: Cairnhill, Singapore

#479 Indlæg af iteration » 30 nov 2020 10:25

I oevrigt er der altsaa lidt 'get rich quick!!!!111' over de YouTube-videoer, du poster herinde, jensth.

Med mindre man virkelig ved, hvad man laver (altsaa quant trader / investment banker), saa tror jeg naeppe paa, at nogen af os er smarte nok til at vaere smartere end markedet :arrow: spred din risiko over ETF-fonde, der repraesenterer markedet saa bredt som muligt (e.g. S&P 200).
Kun kommunikation kommunikerer. Psyken i sig selv er tavs.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -

#480 Indlæg af Jensth » 14 dec 2020 07:14

Er da glad for at høre at du er vendt rundt på defi. Et øjeblik troede jeg der lå onde hensigter bag, og prøvede at lokke mig og evt. andre ud i noget snavs.
iteration skrev:
30 nov 2020 10:25
I oevrigt er der altsaa lidt 'get rich quick!!!!111' over de YouTube-videoer, du poster herinde, jensth.
Det forstår jeg virkelig ikke at du synes. Er Jeff Gundlach, Raoul Pal, Grant Williams, David Rosenberg, James Richards, Jeff Booth, Marin Katusa, Richard Werner m.f. 'get rich quick'-typer?

Er Steen Jakobsen, CIO fra Saxo Bank en GRQ-type?

Besvar