Udflyttertråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini

Udflyttertråden

#1 Indlæg af eini » 19 jul 2019 17:33

København er ved at blive et ubetaleligt og/eller utåleligt sted at bo for mange af os. Jeg hart selv taget konsekvensen af det og er flyttet ud af byen, og det er virkelig den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Nu vil jeg længere ud på landet. Jeg vil opfordre alle der kan, til at gøre det samme. Det ville også være fedt hvis der var folk man kunne hænge ud og spille musik med i nærheden. Men det er også bare fedt at kunne dele #udflytterånden med nogen.

I den her tråd kan vi diskutere alt der vedrører det at flytte ud fra København, ikke mindst hvilke områder der er fede at flytte til.
Senest rettet af eini 19 jul 2019 19:08, rettet i alt 2 gange.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
eini

Re: Udflyttertråden

#2 Indlæg af eini » 19 jul 2019 17:34

Jeg har selv forelsket mig i Odsherred-området. Der er smuk natur, man kan få en villa for 700000, der er en del overklassekreaturisme som man kan tjene penge på hvis man er lidt entreprenant, der er endda en god friskole hvis man har unger, og det ligger midt imellem Aarhus og København med omkring en time i bil til hovedstaden.

Her kan man se hvad der er til salg i 4500 lige nu.

Så er der Lolland-Falster. Alle taler om det, men gider man egentlig bo der? Der er billigt. Og der er plads. Og en by som Stubbekøbing ser decideret hyggelig ud. Men jeg er ikke vild med det flade landskab og den depressive stemning. Jeg har det på samme måde med det meste af Sydsjælland. Men der kunne godt være nogle oversete perler dernede. Og shit, det er billigt.

Fyn trækker også lidt i mig. Der er fandeme så flot, og der er tit nogle vildt smukke gamle huse til salg. Men det er trods alt upraktisk at være så langt væk fra København, altså så vil jeg næsten hellere ud på en af de rigtige øer.

Jylland ved jeg ikke noget om, men der må være rigtig mange muligheder. Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig selv at bo i Jylland.
Senest rettet af eini 19 jul 2019 19:10, rettet i alt 1 gang.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#3 Indlæg af Pete Rock » 19 jul 2019 18:00

Har du egen bil, eller skal du have det? Skal man ikke have bil for at kunne bo derude? Jeg tænker ikke bare på at komme ind til storbyen, men også på indkøb osv. Der er sikkert et supermarked i cykelafstand, men hvad med, skal vi sige, potte-muld?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
00Void

#4 Indlæg af 00Void » 19 jul 2019 18:15

Fuck pottemuld. Man kyler da bare potfrøene og peberfrugtskroget ud af vinduet.
fire hang out with me

Brugeravatar
eini

#5 Indlæg af eini » 19 jul 2019 18:17

Jo, det bliver klart mest bekvemt med bil. Så snart vi har købt huset, skal jeg til at tage kørekort.

Brugeravatar
Pete Rock

#6 Indlæg af Pete Rock » 19 jul 2019 18:18

Hvordan forholder det sig med udgifter til bil, vs udgifter ved at bo i byen? Er det ikke dyrt at have bil i Danmark?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
eini

#7 Indlæg af eini » 19 jul 2019 19:00

Det koster omkring 20000 om året at have en bil (ifølge bankrådgiveren). Og det passer nogenlunde med hvor meget billigere vi kommer til at sidde end vi gjorde i en 3v på Nørrebro (når alt inklusive forbrug, skatter, lån til nyt stråtag, opsparing til vedligeholdelse af hus og bil, benzin osv. er talt med). Vi kommer til at sidde for i alt omkring 7-8000 per måned, alt efter hvilket lån vi får og hvilken pris vi får forhandlet huset ned på.

Dertil kommer muligheden for at have en delebil.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#8 Indlæg af Jensth » 19 jul 2019 19:16

Bilen er da miljømæssigt uansvarligt...? Den landlige idyl bliver altid prist til skyerne af bysbørnene, indtil de har siddet derude og kukkeluret en hel vinter, og så er der alt det møje og besvær med at vedligeholde den gamle lorterønne. :lol:

Ej, det ER dejligt at komme udenfor storbyen. For mig er landet bare ikke nok. Jeg skal helt ud på åbent hav, hvor der vitterlig intet er til at forstyrre een. Sjovt du nævner Stubbekøbing... Jeg overnattede i havnen i nat. Var ved at sejle ind i industrihavnen, men heldigvis stod havnemesteren tilfældigvis på molen og fik peget mig over i det rigtige basin. Det er en charmerende by, på samme måde som de fleste gamle købstæder, meeen hvor er der dødt! Det føles virkelig som om tidens gang er gået udenom Stubbekøbing, og det er altså hovedsageligt gamle mennesker og sanfundstabere der er tilbage.

Har i dag sejlet fra Storstrømmen, rundt om Møn og op til Rødvig. Det er satme livet! :P
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Pete Rock

#9 Indlæg af Pete Rock » 19 jul 2019 19:37

Jeg gider ikke punke udflytterne med miljøet, medmindre de altså har tænkt sig at køre frem og tilbage til KBH hver weekend, og jeg har i øvrigt ikke noget at skulle have sagt så længe jeg flyver transatlantisk mindst to gange om året.

Vi må se hvor langt ud af Toronto vi bliver nødt til at kigge når vi, som forventet, gerne vil købe noget om nogle år.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#10 Indlæg af Broder Salsa » 19 jul 2019 21:05

Jeg er opvokset på Lolland, og med forbehold for, at man nok altid ser sin hjemstavn i et særligt lys, kan jeg kun kraftigt fraråde nogen - især svingere - at flytte til Lolland/Falster. Krea bor vist i Vordingborg, hvor en af mine bekendte også flyttede til for et par år siden, og det må være det sydligste, jeg kan stå inde for.

Besvar