Udflyttertråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Udflyttertråden

#571 Indlæg af makrel » 06 nov 2019 08:58

Jallan skrev:
06 nov 2019 07:33
Langley skrev:
05 nov 2019 22:25
Der er jo faktisk 15% eller 20% alment over det hele i det nye eller hvordan det det, men selv alment er dyrt og selv de billigste nye kollegieværelser og mindre lejligheder koster op mod 10 k/m. Til gengæld er det nemmere nu at få noget at bo i end det har været i 30 år.
Som I også efterfølgende konkluderer så nytter det jo ikke meget, at det er nemt at få noget at bo i, hvis du på ingen måde kan betale det det koster. Jeg kan ikke huske hvor det er, men i et af de nybyggede kollegier koster 1-værelses lejligheder +8000kr :balloons: "kollegie". Bare lige betale 8k for 1 værelse mens man er på SU.
Det er Nordbro, højhuset ved Nørrebro, du tænker på? En fucking skandale!

https://jyllands-posten.dk/indland/kbh/ ... n-skylden/
Klaus Gorm Hansen fra Danica Ejendomme siger desuden til Mit Nørrebro, at han tror, man får udlejet alle studielejlighederne inden længe.

»At der stadig er lejligheder ledige, skyldes primært, at vi kom lidt sent i gang med udlejningen. Der var bl.a. noget markedsføringsmateriale, vi skulle have klarhed over, så vi kom hen til juni, før vi begyndte at leje studielejlighederne i tårnet ud. Og så er der jo en proces med svartider, hvor folk på venteliste modtager tilbud, og så siger nogle ja og andre nej, så derfor tager det lidt tid at få underskrifterne i hus. Men samlet set ser det ud som forventet,« siger han til Mit Nørrebro.
:x :x :x :x :x :x

En anden årsag til at det også ender så dyrt, er også at det altid skal være unikt med specialløsninger og rend mig i røven. Alle vil have et nyt vartegn alle steder. Der skal simpelthen til at blive bygget mere simpelt, med gængse løsninger der ikke kræver at man skal bestille specielt hjem fra rundt omkring i Europa. Og lejlighederne skal også være mere simple. Særligt studieboligerne. Robuste og simple. Der er ikke brug for gigantiske badeværelser, altaner, tagterrasser og penthouselejligheder.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#572 Indlæg af Jallan » 06 nov 2019 08:59

Præcis. Byg nogle lejligheder der tjener det formål, at man kan bo der, og så sørg for at omgivelserne rundt om er behagelige at være i.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
gigantic

#573 Indlæg af gigantic » 06 nov 2019 09:00

kjb skrev:
06 nov 2019 07:51
eini skrev:
04 nov 2019 17:23
foxtrot skrev:
04 nov 2019 14:08
Ude i villakvarterne er vi mere optagede af dette problem, som Berlingeren har skrevet om:

https://www.berlingske.dk/aok/koebenhav ... or-husenes
https://www.berlingske.dk/design-mode-o ... sat-for-en
https://www.berlingske.dk/aok/professor ... kun-se-sig
Hørt!

Jeg mener helt alvorligt at det burde være forbudt. Fredningsloven burde udvides markant.

Hvad blev der af ordentlige konservative? Rige mennesker i dag er simpelthen til at lukke op og skide i.
I bærer i sandhed forstædernes dyder. Selvom man flytter ud, så skal man stadig lære at passe sin egen matrikel. Lad folk bo i deres egne rædsler, om ikke andet er det da et tidsbillede som man enten vil romantisere eller ryste på hovedet over om mange år.

Hvad blev der af de ordentlige liberale? Frisindede mennesker i dag er simpelthen til at lukke op og skide i.
Disse links og den efterfølgende diskussion åbner op for en større og mere væsentlig debat: Betaler for abonnement på Berlingske?
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
eini

#574 Indlæg af eini » 06 nov 2019 09:30

kjb skrev:
06 nov 2019 07:51
eini skrev:
04 nov 2019 17:23
foxtrot skrev:
04 nov 2019 14:08
Ude i villakvarterne er vi mere optagede af dette problem, som Berlingeren har skrevet om:

https://www.berlingske.dk/aok/koebenhav ... or-husenes
https://www.berlingske.dk/design-mode-o ... sat-for-en
https://www.berlingske.dk/aok/professor ... kun-se-sig
Hørt!

Jeg mener helt alvorligt at det burde være forbudt. Fredningsloven burde udvides markant.

Hvad blev der af ordentlige konservative? Rige mennesker i dag er simpelthen til at lukke op og skide i.
I bærer i sandhed forstædernes dyder. Selvom man flytter ud, så skal man stadig lære at passe sin egen matrikel. Lad folk bo i deres egne rædsler, om ikke andet er det da et tidsbillede som man enten vil romantisere eller ryste på hovedet over om mange år.

Hvad blev der af de ordentlige liberale? Frisindede mennesker i dag er simpelthen til at lukke op og skide i.
Den der tro på ejendomsretten som en gudsgiven sandhed er noget af det mest uhyggelige ved "ordentlige liberale". Selvfølgelig er ejendomsretten en fiktion, en praktisk foranstaltning der tjener indbyrdes organisering i det samfund vi har lige nu, men den giver jo ingen mening hvis man lige tænker det igennem. Hvor skal man føre den ejendomsret tilbage til? Altså, den er god at have så længe den tjener til alles bedste, men når den bliver målet i sig selv, bliver verden grim og meningsløs.

Min far bor i Petah Tiqvah, en tungt befolket "by" mellem Tel Aviv og Jerusalem. Der er ingen regulering af byggepolitikken, og der er ikke en eneste park, ikke et eneste kulturtilbud, ikke noget som helst der er smukt. Kun ting det kan betale sig at eje.
Min far levede for de fire træer uden for sit vindue, han havde sågar sat lys derude, så han kunne se dem om aftenen, men sidste år blev de jævnet med jorden for at gøre plads til et P-hus som han ikke har råd til at benytte sig af. Han har været deprimeret over tabet af de træer siden, er holdt og med at åbne skodderne i vinduet. Jeg orker næsten ikke at besøge ham, fordi der er så deprimerende at være. Jeg tror ikke vi fatter hvor heldige vi er at vores verden ikke ser sådan ud.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#575 Indlæg af Rock Action » 06 nov 2019 10:50

Jallan skrev:
Kolding Kommune er et stjerneeksempel på hvor mange dårlige beslutninger der bliver taget i byplanlægning. Man forholder sig ikke til den virkelighed det man bygger skal være en del af, man bygger det bare ud fra en eller anden plan. Eksempel: De har for nylig (sådan i byhistorisk sammenhæng) åbnet et nyt universitet. Hvad tænker man i planlægningsprocessen sådan nogle unge studerende har allermest brug for omkring universitetet? Parkeringspladser! Så rundt om universitetet har de bare bygget en kæmpe tom parkeringsplads i et område, hvor man har 200m til åen og 600m til stranden. Det er jo lidt det samme i København, ikk.
Det er i hvert fald præcis det samme, de gjort der, over for den Røde Plads, hvor man har bygget en Rema 1000 og et fitness center med noget bolig ovenover. Hvad med kælderen, spørger du? Er da en state of the art p-kælder henvendt til alle de Nørrebro familier, der lige tager den bil, de i øvrigt ikke har, når de skal bevæge sig 200 meter ned og handle. Så nu holder der to yalla biler, og ellers er det bare en hashish-ghetto og alternativt skateareal til skateparken ved siden af, når det regner. Så kommer der i det mindste lidt gavn ud af det svinedyre epoxy gulv.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#576 Indlæg af Jallan » 06 nov 2019 10:52

Ja, det er dumt. Må for god ordens skyld lige korrigere mit indlæg overfor. 600m til havnen, ikke til stranden, lol. Indlæg klokken 7.30 :lolno:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#577 Indlæg af kenk » 06 nov 2019 11:12

Rock Action skrev:
06 nov 2019 10:50
Jallan skrev:
Kolding Kommune er et stjerneeksempel på hvor mange dårlige beslutninger der bliver taget i byplanlægning. Man forholder sig ikke til den virkelighed det man bygger skal være en del af, man bygger det bare ud fra en eller anden plan. Eksempel: De har for nylig (sådan i byhistorisk sammenhæng) åbnet et nyt universitet. Hvad tænker man i planlægningsprocessen sådan nogle unge studerende har allermest brug for omkring universitetet? Parkeringspladser! Så rundt om universitetet har de bare bygget en kæmpe tom parkeringsplads i et område, hvor man har 200m til åen og 600m til stranden. Det er jo lidt det samme i København, ikk.
Det er i hvert fald præcis det samme, de gjort der, over for den Røde Plads, hvor man har bygget en Rema 1000 og et fitness center med noget bolig ovenover. Hvad med kælderen, spørger du? Er da en state of the art p-kælder henvendt til alle de Nørrebro familier, der lige tager den bil, de i øvrigt ikke har, når de skal bevæge sig 200 meter ned og handle. Så nu holder der to yalla biler, og ellers er det bare en hashish-ghetto og alternativt skateareal til skateparken ved siden af, når det regner. Så kommer der i det mindste lidt gavn ud af det svinedyre epoxy gulv.
Jeg ved ikke, om det er det samme i København, men i Århus ligger der et krav om, at alt nybyg skal indtænke parkeringsmuligheder. Det betyder i praksis, at der er P-kælder under alle nybyggede lejlighedskomplekser. Måske der er lignende krav i København?

Jeg bor i en ny "bydel" under opførsel i Åbyhøj, og der er så adskillige hundredevis, hvis ikke tusindvis, af tomme parkeringsbåse under alle de nye lejligheder, som er bygget i det område. Virker riiiiimelig håbløst... jeg forestiller mig heller ikke, at det er skide billigt at anlægge parkeringskældre = huslejen bare forhøjes for alle, til glæde for de få, som så anvender P-kældrene. Og det er virkelig få, for mange af dem som i området som så har en (eller flere) bil(er), de finder gratis steder at parkere på vejene omkring, fordi en P-plads i kældrene koster rundt regnet 1.000 kroner per bil per måned at leje sig muligheden for at anvende.

EDIT: Et af de nybyggede komplekser i området er i øvrigt et kollegium. Needless to say, så er deres P-kælder ikke ligefrem stopfyldt...
:crown:

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

#578 Indlæg af Josti » 06 nov 2019 11:27

kenk skrev:
06 nov 2019 11:12
Rock Action skrev:
06 nov 2019 10:50
Jallan skrev:
Jeg ved ikke, om det er det samme i København, men i Århus ligger der et krav om, at alt nybyg skal indtænke parkeringsmuligheder. Det betyder i praksis, at der er P-kælder under alle nybyggede lejlighedskomplekser. Måske der er lignende krav i København?

Jeg bor i en ny "bydel" under opførsel i Åbyhøj, og der er så adskillige hundredevis, hvis ikke tusindvis, af tomme parkeringsbåse under alle de nye lejligheder, som er bygget i det område. Virker riiiiimelig håbløst... jeg forestiller mig heller ikke, at det er skide billigt at anlægge parkeringskældre = huslejen bare forhøjes for alle, til glæde for de få, som så anvender P-kældrene. Og det er virkelig få, for mange af dem som i området som så har en (eller flere) bil(er), de finder gratis steder at parkere på vejene omkring, fordi en P-plads i kælderen koster rundt regnet 1.000 kroner per bil per måned at leje sig muligheden for at anvende.
På Trøjborg er der også bygget et parkeringshus i adskillige etager, som ingen bruger. Her parkerer alle også bare gratis på de omkringliggende veje. Jeg går ud fra, at parkeringshuset blev anlagt ud fra en betragtning om, at der var brug for det til de mange ansatte på DPU Trøjborg, VIA og især Kommunehospitalet.

I dag: Kommunehospitalet er lukket, da alt nu er samlet i Skejby, DPU er flyttet til Nobelparken og VIA til Ceresbyen.

:crazy:
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
fabriz

#579 Indlæg af fabriz » 06 nov 2019 11:45

I Ringsted bliver der ikke bygget uden tilhørende 1,4 parkeringsplads pr. husstand. Mange borgere mener, at det er for lidt. Alt for lidt.

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#580 Indlæg af Jon A » 06 nov 2019 12:45

Josti skrev:
06 nov 2019 11:27
På Trøjborg er der også bygget et parkeringshus i adskillige etager, som ingen bruger. Her parkerer alle også bare gratis på de omkringliggende veje.
kenk skrev:
06 nov 2019 11:12
de få, som så anvender P-kældrene. Og det er virkelig få, for mange af dem som i området som så har en (eller flere) bil(er), de finder gratis steder at parkere på vejene omkring
Uden at skulle være ham, der advokerer for privatbilisme i byerne, så er et forsigtigt gæt fra min side, at det netop er parkering i gaderne, man gerne vil til livs. Men det kræver selvfølgelig, at man gør det mere attraktivt at parkere i P-kælderen end på vejen.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Besvar