TN 2020 - Vi hører fede plader og spiser gode madder

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jonas

Re: TN 2020 - Vi hører fede plader og spiser gode madder

#1751 Indlæg af Jonas » 23 maj 2020 16:50

Det er noget tid siden, jeg har læst ham, så jeg husker mest de glorværdige fucking klam stil-highlights. Han er simpelthen så afskyelig (overvej indholdet af hans pladesamling), men jeg synes, han gør to ting helt enormt rigtigt. For det første giver han Nietzsche en fedtsugning. Viljen til magt = viljen til status. That's it. Ingen grund til at æstetisere eller metafysicere dét. Derudover er han bare fin at holde in mente, hver gang en eller anden taber udpeger denne eller hin som systemets gnækkende medsammensvorne, der arbejder ihærdigt på at forhindre netop dem i at bære den laurbærkrans, som retmæssigt tilkommer dem. Og netop dér synes jeg, Spandrell er utilstrækkeligt pessimistisk/misantropisk. Det er min ret entydige erfaring, at folk faktisk tror på alle de dårlige idéer, deres limbiske system stopfodrer dem med.

Anyway, jeg syntes bare™, du talte om noget, der lød lidt derhenad.
HIL BOOMERPOX

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1752 Indlæg af Langley » 23 maj 2020 19:51

Jeg synes han fejllæser Lenin. Lenin skilte sig netop af med alle de uduelige og lavede en ny ret begavet og handlekraftig elite, som tog livet af alle der stod dem i vejen for at indsætte sovjetter istedet for socialdemokrater og liberale osv. "Hvad der må gøres" som en af hans bedste overskrifter er.
Det var meget den totale avantgardisme end den dumme pøbel der stormede paladset. Eller minder det meget om Vilfredo Pareto, som var ham der opfandt begrebet 'eiter', Han havde en fed defintion: Eliter er det der er tilbage når "de inkompetente, alle dem som mangler energi, karakter og intelligens er trukket fra"
Pareto, mente derfor, at uanset grad af demokrati, så vil det altid vil være en lille elite der bestemte over en stor masse,. Dét førte ham til et argument for, at kun fascisme kan være en legitim og retfærdig styreform for kun her havde folket en lille chance for at eliten tjente deres interesse og ikke kun deres egne.

gik ivørigt her ind for meget passende at poste denne til Leif Erektionen
https://ekstrabladet.dk/112/politi-lukk ... or/8133437

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#1753 Indlæg af yossarian » 23 maj 2020 20:35

Ja, der' pænt meget bullshit i Spandrells li'l skriv også i den del der er efter revolutionen. Der var mildt sagt en del mere kontinuitet mellem før- og efter-revolutionen end han forestiller sig, både i Sovjet og Kina, intelligens er arveligt, jo, og samfund kan ikke klare sig uden læger osv. Derudover: Man har tabt sutten hvis man stadig kalder det kinesiske regime kommunistisk, det skib sejlede i 1979 med Deng Xiaopings reformer.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1754 Indlæg af Tonic Satan » 23 maj 2020 21:00

Langley skrev:
23 maj 2020 19:51
Jeg synes han fejllæser Lenin. Lenin skilte sig netop af med alle de uduelige og lavede en ny ret begavet og handlekraftig elite, som tog livet af alle der stod dem i vejen for at indsætte sovjetter istedet for socialdemokrater og liberale osv. "Hvad der må gøres" som en af hans bedste overskrifter er.
Det var meget den totale avantgardisme end den dumme pøbel der stormede paladset. Eller minder det meget om Vilfredo Pareto, som var ham der opfandt begrebet 'eiter', Han havde en fed defintion: Eliter er det der er tilbage når "de inkompetente, alle dem som mangler energi, karakter og intelligens er trukket fra"
Pareto, mente derfor, at uanset grad af demokrati, så vil det altid vil være en lille elite der bestemte over en stor masse,. Dét førte ham til et argument for, at kun fascisme kan være en legitim og retfærdig styreform for kun her havde folket en lille chance for at eliten tjente deres interesse og ikke kun deres egne.

gik ivørigt her ind for meget passende at poste denne til Leif Erektionen
https://ekstrabladet.dk/112/politi-lukk ... or/8133437
Tak! En af mine gamle venner fra Sønderjylland , hvis forældre siden har åbnet en B and B i Nordjylland, kaprede engang deres havetraktor i en kæmpe koger og begyndte at køre fra Ålbæk til Frederikshavn - nøgen. Det ville jeg gerne have set.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#1755 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2020 21:28

Da George Jones var på afvænning og strandet ud for Beaumont kørte han 13 kilometer på sin plæneklipper for at hente sprut
Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Brugeravatar
Jonas

#1756 Indlæg af Jonas » 23 maj 2020 21:49

Langley skrev:
Det var meget den totale avantgardisme end den dumme pøbel der stormede paladset.
Spoiler:
Billede
HIL BOOMERPOX

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#1757 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2020 22:10

Med mor på arbejde.
Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Brugeravatar
Frcaheal

#1758 Indlæg af Frcaheal » 24 maj 2020 00:48

Tonic Satan skrev:
23 maj 2020 21:00

Tak! En af mine gamle venner fra Sønderjylland , hvis forældre siden har åbnet en B and B i Nordjylland, kaprede engang deres havetraktor i en kæmpe koger og begyndte at køre fra Ålbæk til Frederikshavn - nøgen. Det ville jeg gerne have set.
Så kom de jo lige forbi slagteren i Elling, hvor de kunne få sig en dejlig flæskesylte.
God hvid jul til alle(!)

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#1759 Indlæg af Pete Rock » 24 maj 2020 01:39

time is a flat sylte
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
eini

#1760 Indlæg af eini » 24 maj 2020 09:31

Jonas skrev:
23 maj 2020 21:49
Langley skrev:
Det var meget den totale avantgardisme end den dumme pøbel der stormede paladset.
Spoiler:
Billede
Det billede er godt nok sjovt. Hvor er det fra?
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Besvar