TN 2020 - De blødende 20'ere

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

Re: TN 2020 - De brølende 20'ere

#21 Indlæg af Jon A » 05 jan 2020 21:44

rabu skrev:
04 jan 2020 21:36
Jon A skrev:
04 jan 2020 19:35
For nogen tid siden læste jeg en linje, hvor ordene "a little less than a little less" med en kommentar om, at det vill være en god titel til en countrysang. Er der nogen, der har læst den samme artikel, eller hvad det nu er, som kan huske det? Hjælp?
Radio, måske?

https://www.thisamericanlife.org/687/transcript
Thing is, we won't really know how dangerous this stuff is until 30, or 40, or 50 years down the line. Also, on average, kids who take growth hormone might gain three inches, a little less than half an inch per year, but that's average. Your heightage may vary a lot, could be more, could be less. I'll just note that less than a little less than 1/2 inch a year would be a very sad title for a country song.
Yes, der var den. Tak, rabu.

Det var i øvrigt en ret vild episode at høre som godt-under-middelhøjde-far til drenge, der for de stores vedkommende også ligger i underkanten af gennemsnittet. Jeg vil ikke gå så vidt som til at sige, at det er noget, jeg decideret har haft issues med, selvom jeg da godt ville have været bare fem cm højere. Jeg har lavet sjov med det, høje venner (dvs. alle andre) har lavet sjov med det, men jeg har ikke opfattet mig selv som en gnom. Den næstældste er den mindste på sin årgang, men det virker heller ikke, som om han lader sig gå helt vildt på af det. Måske har han det på samme måde som mig: Jeg har i utroligt mange år troet, at 1) jeg var middelhøjde og 2) de fleste andre var på min højde eller mindre. Ren megalomani.

Så hvorfor tror folk i det program, at deres drengebørns karrierer og parforholdssucceser afhænger af, om de er over middelhøjde? Det virker vanvittig primitivt?
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#22 Indlæg af J Spaceman » 05 jan 2020 22:36

Jon A skrev:
05 jan 2020 21:44
Så hvorfor tror folk i det program, at deres drengebørns karrierer og parforholdssucceser afhænger af, om de er over middelhøjde? Det virker vanvittig primitivt?
Måske fordi højde og indtægt er korrelerede for mænd?

Billede

Jeg ved intet om programmet, og om hvad der ellers er lavet af undersøgelser om det, men det er selvfølgelig forkert at konkludere (eller udelukke), at højde er den forklarende faktor. Højde kunne også bare være korreleret med samfundslag (f.eks. pga. fødevarekvalitet).
Senest rettet af J Spaceman 06 jan 2020 11:16, rettet i alt 1 gang.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#23 Indlæg af yossarian » 06 jan 2020 00:06

Er der ikke også noget med at det altid er den højeste kandidat der vinder det amerikanske præsidentvalg? Med mindre én af dem er venstrehåndet, naturligvis.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#24 Indlæg af Pete Rock » 06 jan 2020 04:30

Held og lykke, Bloomberg.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#25 Indlæg af yossarian » 06 jan 2020 09:16

Hvor høj er Amy Klobouchar? :lol:
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#26 Indlæg af Jensth » 06 jan 2020 10:09

yossarian skrev:
06 jan 2020 09:16
Hvor høj er Amy Klobouchar? :lol:
Højere end James Madison
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#27 Indlæg af Fisker Thomas » 06 jan 2020 21:52

Overlevede tredje fyringsrunde på arbejdet (inden for seks år). Der røg ret mange, som jeg anser for bedre kvalificerede end mig selv. Har det, som Leslie fra første sæson af Popstars må have haft det, da hun igen og igen gik videre, selvom hun ikke sang ret godt.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
shaken

#28 Indlæg af shaken » 06 jan 2020 22:09

Men hun havde attituden.

Og sjovt nok er det hendes udgave af Life On Mars, der står klarest i min hukommelse.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#29 Indlæg af J Spaceman » 06 jan 2020 23:32

Fisker Thomas skrev:
06 jan 2020 21:52
Overlevede tredje fyringsrunde på arbejdet (inden for seks år). Der røg ret mange, som jeg anser for bedre kvalificerede end mig selv. Har det, som Leslie fra første sæson af Popstars må have haft det, da hun igen og igen gik videre, selvom hun ikke sang ret godt.
Ifølge mine skriftlige kilder, arbejder du som HF-underviser, og som forlagschef for Sidste Århundrede, og da jeg ikke regner med, at sidstnævnte har haft tre fyringsrunder, må det være førstnævnte job, du har overlevet.

Jeg ved ikke, hvordan du vurderer dine nu forhenværende kollegaers kvalifikationer i forhold til dine egne, men jeg tror, du undervurderer dig selv helt vildt. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, som er så inspirerende at høre på, når de taler og skriver om ting, jeg ikke selv ved noget om, som du er! Jeg er helt overbevist om, at du er en kæmpe inspiration for eleverne, og din faglighed er jeg mindst lige så overbevist om. Hvis det var mig, der stod med valget, ville jeg gøre alt, hvad jeg kunne, for at holde på dig. :adore:

Jeg ville dog meget nødig være i en situation, hvor jeg skulle vælge nogen, der skulle fyres, så jeg håber aldrig jeg kommer i den.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#30 Indlæg af Jon A » 07 jan 2020 09:08

J Spaceman skrev:
05 jan 2020 22:36
Jon A skrev:
05 jan 2020 21:44
Måske fordi højde og indtægt er korrelerede for mænd?

Billede

Jeg ved intet om programmet, og om hvad der ellers er lavet af undersøgelser om det, men det er selvfølgelig forkert at konkludere (eller udelukke), at højde er den forklarende faktor. Højde kunne også bare være korreleret med samfundslag (f.eks. pga. fødevarekvalitet).
Det der vidste jeg egentlig godt, nu du skriver det. Men programmet handlede om, hvordan forældre i den højere middelklasse giver deres præ-teenagere væksthormoner i håbet om, at de skal blive nogle centimeter højere end dem selv, fordi de mener, at det vil give dem bedre chancer senere hen. Altså ud fra den antagelse, at børn fra samme sociale lag, med den samme uddannelse o.s.v. stadig skulle have bedre muligheder for at klare sig ekstra godt, hvis de er over middelhøjde. Det er da ret vildt, hvis det betyder så meget for specielt drenge, at de høje opbygger så meget mere selvtillid, at de naturligt indtager magtpositioner som voksne. Igen: Det her er egentlig ikke nyt for mig, jeg undres bare over menneskeheden.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Besvar