TN 2020 - Orcs are human too

Næsten alt
Besvar

Hvad er Aarhus?

Urørlig dopeness
16
23%
Meh
37
54%
Ren lort
16
23%

Afgivne stemmer: 69

besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: TN 2020 - Orcs are human too

#4231 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 18:02

secondtoughestintheinfant skrev:
29 okt 2020 17:55
Overvej det lige: Tusinder på gaden i København på grund af et politidrab på en amerikansk mand modsat en relativt mild brise gennem det generelle forargelseslandskab, når tilfældige mennesker får skåret hovederne af af islamister i Frankrig. :wtf:
Det er vel ikke overraskende at stats-sanktioneret vold er mere provokerende, problematisk, opildnende til protest, end ikke-stats-sanktioneret vold?

Derudover så dør der vel en del flere mennesker ved politidrab end der dør af terror-angreb, også selv hvis vi kun tæller "problematiske" politidrab, ihvertfald i USA.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

palme

#4232 Indlæg af palme » 29 okt 2020 18:21

BLM-demoerne i København før sommeren var naturligvis afledt af George Floyd og det momentum BLM havde på det tidspunkt, men det siger sig selv at demoerne handlede om systemisk racisme, også i DK, og ikke om et enkelt politidrab i USA.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#4233 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 18:35

Pete Rock skrev:
29 okt 2020 18:02
29 okt 2020 17:55
Overvej det lige: Tusinder på gaden i København på grund af et politidrab på en amerikansk mand modsat en relativt mild brise gennem det generelle forargelseslandskab, når tilfældige mennesker får skåret hovederne af af islamister i Frankrig. :wtf:
Det er vel ikke overraskende at stats-sanktioneret vold er mere provokerende, problematisk, opildnende til protest, end ikke-stats-sanktioneret vold?

Derudover så dør der vel en del flere mennesker ved politidrab end der dør af terror-angreb, også selv hvis vi kun tæller "problematiske" politidrab, ihvertfald i USA.
Hvorfor så ikke protestere mod al mulig anden statssanktioneret vold, der foregår rundt omkring hele tiden?
Og i Danmark er antallet af dødsfald ved politidrab og terrorangreb vel ret tæt på hinanden. Som du selv skriver, så handler det her om USA, et land, der er så forskelligt fra Danmark, at man nærmest ikke kan rumme det.

Jeg vil til hver en tid mene, at islamistisk terror er langt, langt mere relevant i en dansk kontekst end hvad de nu end render og smadrer hinanden over i USA.
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

palme

#4234 Indlæg af palme » 29 okt 2020 18:44

29 okt 2020 18:35
Jeg vil til hver en tid mene, at islamistisk terror er langt, langt mere relevant i en dansk kontekst end systemisk racisme
:whistle:

Det tænker jeg ikke, du mener, men det læses lidt sådan. Eller.. jeg tror ikke rigtig jeg forstår forargelsen over BLM-demoer kontra manglende ytringsfriheds- ditto?

Brugeravatar

#4235 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 19:01

Altså, BLM-demoerne blev jo (ligesom selve BLM Danmark) uvægerligt blandet sammen med amerikanske forhold, som udgør en grel, grel kategoriforskel sammenlignet med noget som helst, der foregår i Danmark. Jeg ved ikke, hvilke interne danske forhold angående systemisk racisme, der skulle kunne få tusindvis mennesker på gaderne.

Men hvis du spørger, om islamistisk terror er et større problem i Danmark end systemisk racisme, så vil jeg da umiddelbart klart sige ja. Selvfølgelig ikke forstået som "risikoen for at få skåret hovedet af", men forestået som trussel over for homogeniteten i det danske samfund og alt det, der (socioøkonomisk) gør Danmark federe at leve i end de fleste andre lande.

Brugeravatar
gigantic

#4236 Indlæg af gigantic » 29 okt 2020 19:07

@palmeDen danske demo var da solgt på alt muligt white supremacy og "I can't breathe" med 200dB og afledt af George Floyd. Det har fuck all med systematisk racisme i Danmark at gøre. Det var også BLM, der ville sætte Tesfaye bag tremmer, ikke? Det med at det handlede om systematisk racisme i en dansk kontekst var sådan noget, der pludselig kom op, da nysgerrige ville høre de danske sorte om, hvornår de sidst havde haft vejrtrækningsproblemer i politiets varetægt. Så var det pludselig en bred demo mod racisme, og "mener du ikke, vi har racisme i Danmark, HVAD!?!"
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
Pete Rock

#4237 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 19:13

Der er mange underlige ting her. En af dem, er at flere svingere tilsyneladende mener at man ikke må demonstrere mod ting der foregår i andre lande, eller ihvertfald ikke når det foregår i USA.

En anden er at second tilsyneladende mener at der skulle være en form for protest eller demonstration mod islamistisk terror. Det kan godt være at den amerikanske stat og politi er temmelig ligeglade med hvor mange danskere der går på gaden i protest, men en islamistisk terrorist er sgudda helt ligeglad, eller måske ligefrem glad for at blive bemærket.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar

#4238 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 19:16

Selvfølgelig må man demonstrere mod ting, der foregår i andre lande, også i USA. Det er bare fucking retarderet, og den amerikanske kulturimperialisme er fuldkommen absurd.

Det skulle ikke så meget være en demonstration "mod islamistisk terror" som en sympatidemonstration for at ære ofrene og en demonstration for ytringsfrihed, og det kunne være fint, hvis der var mange muslimer med.

Brugeravatar
Pete Rock

#4239 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 19:36

Terror skal bare ignoreres, jeg synes det er fint at den bliver det.

Muslimerne behøver ikke gå bodsgang så jeg kan være sikker på at de ikke begår en hurtig terror på mig.

Brugeravatar

#4240 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 19:37

Hvorfor ville du per definition tolke det som bodsgang? Og i så fald, hvorfor skal hvide danskere så gå bodsgang for noget, som hvide amerikanere gør? Eller er der, sjovt nok, ikke tale om bodgang i lige dét tilfælde?

Besvar