TN 2020 - Orcs are human too

Næsten alt
Besvar

Hvad er Aarhus?

Urørlig dopeness
16
23%
Meh
37
54%
Ren lort
16
23%

Afgivne stemmer: 69

besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: TN 2020 - Orcs are human too

#4241 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 19:39

bodsgang var implicit i dit indlæg
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#4242 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 19:50

Hvordan var det dog implicit?

Og igen: Hvorfor er der ikke tale om bodsgang, når hvide danskere demonstrerer mod hvide amerikaneres vold mod sorte amerikanere?
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

Brugeravatar
Pete Rock

#4243 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 19:57

jeg synes ikke noget af det er bodsgang, men det lugter af bodsgang når du taler om hvor fint det kunne være hvis mange muslimer deltog i din støttedemonstration for ofrene af islamistisk terror.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

palme

#4244 Indlæg af palme » 29 okt 2020 20:42

secondtoughestintheinfant skrev:
29 okt 2020 19:01
Men hvis du spørger, om islamistisk terror er et større problem i Danmark end systemisk racisme, så vil jeg da umiddelbart klart sige ja. Selvfølgelig ikke forstået som "risikoen for at få skåret hovedet af", men forestået som trussel over for homogeniteten i det danske samfund og alt det, der (socioøkonomisk) gør Danmark federe at leve i end de fleste andre lande.
Hmm.. men kunne man så ikke spørge: for hvem er det et større problem? For hvem er Danmark federe? Hvis vi skal tale om homogenitet eller sammenhængskraft ift. socioøkonomiske forhold, så virker det for mig som om ghettopakke, integrationsydelse, almen boligpolitik, dét at danskere med et mellemøstligt navn skal sende 50% flere ansøgninger for at komme til jobsamtale, visiteringzoner, racial profiling, generel hyggeracisme etc. etc. har større eller mindre konsekvenser for langt flere danskere i det daglige, og at den integrationspolitiske diskurs de sidste 15 år i langt, langt højere grad har været medvirkende til fremmedgørelse, spittelse, frygt, eller hvad vi skal kalde det.

Brugeravatar
Pete Rock

#4245 Indlæg af Pete Rock » 29 okt 2020 20:43

amen, brother

palme

#4246 Indlæg af palme » 29 okt 2020 21:04

gigantic skrev:
29 okt 2020 19:07
@palmeDen danske demo var da solgt på alt muligt white supremacy og "I can't breathe" med 200dB og afledt af George Floyd. Det har fuck all med systematisk racisme i Danmark at gøre. Det var også BLM, der ville sætte Tesfaye bag tremmer, ikke? Det med at det handlede om systematisk racisme i en dansk kontekst var sådan noget, der pludselig kom op, da nysgerrige ville høre de danske sorte om, hvornår de sidst havde haft vejrtrækningsproblemer i politiets varetægt. Så var det pludselig en bred demo mod racisme, og "mener du ikke, vi har racisme i Danmark, HVAD!?!"
Det var nu ikke min oplevelse af at være der (der blev også talt om asylpolitik, ghettolisten, racial profiling, forholdene i lejrene, systematisk racisme generelt, opfordringer til at støtte andre initiativer som almen modstand, close the camps, together we push etc.), men jeg kan godt forstå, hvis det i mediedækningen har set sådan ud, hvilket jo bare er pisse ærgerligt. Men at dét at det var en bred, antiracistisk demo var noget man pludselig skulle have hevet ud af røven, er ikke min opfattelse.

Brugeravatar

#4247 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 21:44

palme skrev:
29 okt 2020 20:42
Men hvis du spørger, om islamistisk terror er et større problem i Danmark end systemisk racisme, så vil jeg da umiddelbart klart sige ja. Selvfølgelig ikke forstået som "risikoen for at få skåret hovedet af", men forestået som trussel over for homogeniteten i det danske samfund og alt det, der (socioøkonomisk) gør Danmark federe at leve i end de fleste andre lande.
Hmm.. men kunne man så ikke spørge: for hvem er det et større problem? For hvem er Danmark federe? Hvis vi skal tale om homogenitet eller sammenhængskraft ift. socioøkonomiske forhold, så virker det for mig som om ghettopakke, integrationsydelse, almen boligpolitik, dét at danskere med et mellemøstligt navn skal sende 50% flere ansøgninger for at komme til jobsamtale, visiteringzoner, racial profiling, generel hyggeracisme etc. etc. har større eller mindre konsekvenser for langt flere danskere i det daglige, og at den integrationspolitiske diskurs de sidste 15 år i langt, langt højere grad har været medvirkende til fremmedgørelse, spittelse, frygt, eller hvad vi skal kalde det.
Det er selvfølgelig i større eller mindre grad et problem for stort set alle danskere, udover overklassen, for det er jo netop det, der bliver resultatet: klasseopdeling. Vi får et decideret pjalteproletariat af nydanskere, vi får dårligere forhold for den lavere middelklasse og underklassen, og vi får en svagere identifikation mellem forskellige lag af befolkningen og en deraf svindende lyst til at medvirke til at holde velfærdssamfund, omfordeling osv. kørende.

Alt det, du skriver der, er lidt lige meget, hvis du ikke har nogle bedre ideer til, hvordan man så kan komme integrationsproblemerne til livs (og nej, dermed ikke sagt, at alle de pågældende ting er fede, eller at alle strammertiltag er super).

Brugeravatar

#4248 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 21:49

Pete Rock skrev:
29 okt 2020 19:57
jeg synes ikke noget af det er bodsgang, men det lugter af bodsgang når du taler om hvor fint det kunne være hvis mange muslimer deltog i din støttedemonstration for ofrene af islamistisk terror.
Men igen, hvordan er det, at det adskiller sig fra danske BLM-demonstationer? Det synes jeg ikke helt, du svarer på.

Naturligvis ville det fede ikke være, hvis muslimer gik bod, det fede ville være, hvis der var en markant og utvetydig opbakning til ytringsfriheden, også når den indbefatter muhammedtegninger og lignende. En markering af, at sekulære værdier til enhver tid står over alle former for religiøse tilhørsforhold, særligt når der er menneskeliv på spil. Men altså, det er jo i sidste ende den eneste egentlige forskel på, i bredeste forstand, "Vesten" og så alle andre kulturer til alle tider (inkl. de vestlige indtil ca. i går): En social diskurs, der giver rum til og udlever selvkritik, autoritetskritik og revisionisme. Det tager ekstremt lang tid at opbygge sådan en.

palme

#4249 Indlæg af palme » 29 okt 2020 22:49

29 okt 2020 21:44
palme skrev:
Det er selvfølgelig i større eller mindre grad et problem for stort set alle danskere, udover overklassen, for det er jo netop det, der bliver resultatet: klasseopdeling. Vi får et decideret pjalteproletariat af nydanskere, vi får dårligere forhold for den lavere middelklasse og underklassen, og vi får en svagere identifikation mellem forskellige lag af befolkningen og en deraf svindende lyst til at medvirke til at holde velfærdssamfund, omfordeling osv. kørende.

Alt det, du skriver der, er lidt lige meget, hvis du ikke har nogle bedre ideer til, hvordan man så kan komme integrationsproblemerne til livs (og nej, dermed ikke sagt, at alle de pågældende ting er fede, eller at alle strammertiltag er super).
Det er da heller ikke fordi islamistisk terror er super, men den danske integrationspolitik og -diskurs er vel snarere end direkte afledt af, så vel i højere grad legitimeret af islamistisk terror. Så jo, du kan godt sige at islamistisk terror fører til klasseopdeling, men det er vel mere et spørgsmål om, hvordan frygt udmønter sig i racistisk/klasseopdelende diskurs og ført politik?

Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal afkræves en konkret integrationspolitik, for at diskutere det her, men eksempelvis forekommer nedskæringer på det boligsociale og kriminalpræventive arbejde, samtidig med at politiet nu skal til at patruljere s-togs-stationer, fordi børnenes statsminister har fået en fix symbolpolitisk idé om 'indvandrerdrenge med utryghedsskabende adfærd' da så kontraproduktivt som noget. Hvis det var muligt at vende narrativet bare en smule, så tror jeg det ville være fedt.

En sidste ting: Ift. din oprindelige undren over manglen på en demonstration for ytringsfrihed kontra BLM-demoerne i sommer, så er det jo ikke ligefrem fordi ytringsfrihed har været fraværende på dagsordenen de sidste 15-20 år?

Brugeravatar

#4250 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 okt 2020 22:55

palme skrev:
29 okt 2020 22:49
29 okt 2020 21:44
palme skrev:

Det er da heller ikke fordi islamistisk terror er super, men den danske integrationspolitik og -diskurs er vel snarere end direkte afledt af, så vel i højere grad legitimeret af islamistisk terror. Så jo, du kan godt sige at islamistisk terror fører til klasseopdeling, men det er vel mere et spørgsmål om, hvordan frygt udmønter sig i racistisk/klasseopdelende diskurs og ført politik?

Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal afkræves en konkret integrationspolitik, for at diskutere det her, men eksempelvis forekommer nedskæringer på det boligsociale og kriminalpræventive arbejde, samtidig med at politiet nu skal til at patruljere s-togs-stationer, fordi børnenes statsminister har fået en fix symbolpolitisk idé om 'indvandrerdrenge med utryghedsskabende adfærd' da så kontraproduktivt som noget. Hvis det var muligt at vende narrativet bare en smule, så tror jeg det ville være fedt.

En sidste ting: Ift. din oprindelige undren over manglen på en demonstration for ytringsfrihed kontra BLM-demoerne i sommer, så er det jo ikke ligefrem fordi ytringsfrihed har været fraværende på dagsordenen de sidste 15-20 år?
Hvordan mener du, den danske integrationspolitik er legitimeret/afledt af terror? Den er vel primært afledt af, at integrationen har været varierende grader af elendig i flere årtier. Islamistisk terror er primært relevant, fordi det har så uhyrt slagkraftig en symbolstyrke, og fordi det blotlægger store brudflader, som ikke nødvendigvis direkte har noget med terror at gøre, men som eksempelvis har noget med ytringsfrihed at gøre.

At ytringsfriheden er "på dagsordenen" er da noget helt andet. Og desuden er det mere logisk, at ytringsfriheden har været "på dagsordenen" set i lyset af eksempelvis muhammedkrisen end at vi skal gå helt enormt meget op i et random politidrab i et land, som i ingen henseender tåler sammenligning med vores eget.

Besvar