TN 2020 - Orcs are human too

Næsten alt
Besvar

Hvad er Aarhus?

Urørlig dopeness
16
23%
Meh
37
54%
Ren lort
16
23%

Afgivne stemmer: 69

besked
Forfatter
Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

Re: TN 2020 - Orcs are human too

#4761 Indlæg af Amos » 30 nov 2020 13:02

nap nap. skrev:
30 nov 2020 12:10
Kommer de til Skanderborg som Limpie Kraftcock?
Yes, endda i 3D og Dolby Atmos :drinkingcheers:
#forstårogstøtter

Brugeravatar
Dan Dare
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#4762 Indlæg af Dan Dare » 30 nov 2020 13:51

Er der nogen der ved noget om sundhedssystemet?

Jeg står for at skulle have foretaget et mindre kirurgisk indgreb. Der er ikke en æstetisk ting, men noget der SKAL fikses. Ambulent og lokalbedøvelse, så stadig en mindre ting. Jeg troede det skulle gøres på sygehuse, men min læge har givet mig en henvisning, så jeg har skulle vælge mellem en stor bunke behandlere fra sundhed.dk
Deres hjemmesider stråler langt væk af “vi vil gerne tjene penge”, med klamme opstillede billeder og pæn præsentation af CV osv. så jeg bliver lidt paf, og tør ikke vælge nogen.

Er det normalt, at det er lagt ud på mindre klinikker?
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
bror

#4763 Indlæg af bror » 30 nov 2020 14:01

Det er ikke helt sjældent. Det handler mest om at det du skal have fikset ikke kan klares af din læge, men heller ikke kan prioriteres på sygehuset. Så ryger du i kategorien med privathospitaler. Er du dækket ind af noget sundhedsforsikring, eller skal du selv punge ud?

Brugeravatar
fabriz

#4764 Indlæg af fabriz » 30 nov 2020 14:04

Har selv oplevet pga. ventetidsgarantien at blive tilbudt (og tog imod efter lange overvejelser) et kirurgisk indgreb på Copenhagen Bodylift Center i Virum (skulle have været opereret på Roskilde sygehus). Navnet og hjemmesiden gav mig kvalme, men min kone, der har haft en mindre stilling i patientklagenævnet, rådede mig til at takke ja, da det var hendes erfaring, at de offentlige sygehuse havde markant flere klagesager end privathospitalerne.
Jeg takkede ja og fik en udsøgt behandling. Havde tidligere fået en sammenlignelig operation på Roskilde sygehus og på Copenhagen Bodylift Center var forløbet i særklasse bedre. Operation, indlæggelsesforløb og efterbehandling var overdrevet godt hos bodylift-centeret (og jeg har intet at beklage fra Roskilde heller, men bodyliften var bedre.)

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#4765 Indlæg af Dan Dare » 30 nov 2020 14:09

Jeg har fået henvisning, så som jeg forstår det kører det over sygesikringen (så længe jeg finder en behandler listet hos sundhed.dk)

Så forløbet har været: min læge sendte mig henvisning til scanning. Jeg skulle, på sundhed.DK’s liste over behandlere, selv vælge radiologisk klinik og booke tid. Min læge så på scanningsbilleder, gav mig henvisning til operation. Jeg skulle selv finde behandler på sundhed.dks liste over behandlere der tager henvisning. Tænker det er ligesom man bliver henvist til en ørelæge eller fysioterapeut, psykolog eller andet (hvor man også kan vælge at komme ind fra gaden med dankortet i hånden) synes bare det var mystisk når det er med kirurgisk indgreb, men jeg er nok bare en bangebuks.

Så jeg kan ikke frit vælge privathospital, med mindre det ikke kan klares indenfor behandlingsgaranti-tiden.
Har også lige hørt nu, fra den ene klinik, at hvis det er fuld bedøvelse, så skal det gøres på Hvidovre.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.

Brugeravatar
iteration
Geografisk sted: Cairnhill, Singapore

#4766 Indlæg af iteration » 30 nov 2020 14:15

Min erfaring med det privathospitaler (og det er staerkt generaliseret) er, at 1) alt handler om at saelge og kramme saa meget igennem din private sundhedsforsikring som overhovedet muligt og 2) at der derfor er et enormt resourcespild.

Eksempel: Jeg har lige skittet til en laege in Singapore mhp. receptmedicin, som jeg skulle have overfoert fra Australien. Alting her er privatiseret. Hvis du ikke har nogen sygesikring, saa er det bare aerligt (stort set). Det foerste, laegen goer, er at bestille en medicinsk baseline af alting, der overhovedet kan maales for 'bedre at forstaa mig'. Han brugte saa sidste konsultation paa at 'opsaelge' hans vitamin-B-behandling, fordi jeg aabenbart lider af gevaldigt underskud af vitamin B. Jeg snakkede med en bekendt mediciner om det, og det er ren humbug for at presse saa meget ud af min sygesikring som overhovedet muligt.

I DK har jeg aldrig haft nogen erfaring med det private, men generelt tager de ikke mange risiki. Det er mest samlebaandsarbejde saasom hofter og andet. Det er nok ogsaa derfor, at din kone har set de relativt hoeje successrate ( = faa antal klager), fordi de tager det simple, der simplelt hen kan presses igennem saa hurtigt som muligt, hvorimod det offentlige skal tage alt. Saa det er lidt aebler og paerer.

Det er med garanti ogsaa de samme laeger, du kommer til at moede. De fleste af dem (99%, med mindre de er ejere af forretningen) arbejder i det offentlige til daglig, og tager vagter paa klinikkerne for at tjene lidt ekstra op til jul. Det er ret klamt.

Mht. betaling saa tror jeg nok, at det danske sundhedsvaesen stadig har en behandlingsgaranti, saa hvis du ikke kan faa ordnet det i det offentlige inden for en vis tidsramme, saa kan pengene foelge patienten ud i det private. Eller har socialdemokraterne aflivet den ide igen?
Kun kommunikation kommunikerer. Psyken i sig selv er tavs.

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#4767 Indlæg af Dan Dare » 30 nov 2020 14:17

bror skrev:
30 nov 2020 14:01
Det er ikke helt sjældent. Det handler mest om at det du skal have fikset ikke kan klares af din læge, men heller ikke kan prioriteres på sygehuset. Så ryger du i kategorien med privathospitaler. Er du dækket ind af noget sundhedsforsikring, eller skal du selv punge ud?
Jeg synes bare det er stenet, for det er ikke et hospital. Altså vi taler en klinik med 1 kirurg (som typisk har mange års tidligere erfaring fra et hospital) 1 operationssygeplejerske (m/k) og 1 sekretær. Så lige ligge der på 1. Sal i RødovreCentret og blive skåret i maven ovenpå Vero Moda...

Brugeravatar
Kong Louie

#4768 Indlæg af Kong Louie » 30 nov 2020 14:29

Jeg fik engang skåret en knop ud af låret på en lignede klinik på Vesterbrogade. Det var ligesom at komme til tandlæge. Jeg syntes det var rart, at man ikke skulle igennem hospitalsvæsenets uendelige virak og virvar, men bare på besøg hos onkel Skalpel på første sal til højre. Lokalbedøvelse, en to, snit og sting, og så var den skid slået.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Dan Dare
Kontakt:

#4769 Indlæg af Dan Dare » 30 nov 2020 15:18

Det er måske bare sådan det ser ud. Det er nok en glidende overgang fra hvornår det er en petitesse, til hvornår det er en hospitalsting. Jeg vil da også hellere have det klaret hurtigere med knopper osv. Troede bare mave/tarm kirurgi var i den vildere ende.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#4770 Indlæg af Tonic Satan » 01 dec 2020 12:11

Det gør mig selvfølgelig ikke det fjerneste, men er det ikke ekstremt hurtigt, retssagen på Bornholm har ført til dom? Er det på grund af de klare omstændigheder, eller har man givet behandling af drabssager en slags boost? Eller er det bare for at Bwalya ud af klappen ekstra hurtigt?
J Spaceman skrev:Hvor svært kan det være at acceptere, at andre folk har andre prioriteringer, end man selv har?

Besvar