Coronatråden

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
Two-Headed Boy

Re: Coronatråden

#1381 Indlæg af Two-Headed Boy » 28 dec 2020 09:14

.
Senest rettet af Two-Headed Boy 28 dec 2020 15:03, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#1382 Indlæg af Pete Rock » 28 dec 2020 09:19

Hvis han to gange er testet negativ må man vel tage det alvorligt, på samme måde som man ville tage en positiv test alvorligt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
hitler
Geografisk sted: nazist
Kontakt:

#1383 Indlæg af hitler » 28 dec 2020 09:25

Hvorfor spørger du Svingninger? Du kan jo ligeså godt skrive ind til Mads & Monopolet. Har du brug for at sige til festen, at dreambydream altså har givet jer lov?
Jensth skrev:
11 aug 2019 12:31
Jeg anerkender at jøder har bidraget med enormt meget kulturel og intellektuel værdi til verden, men man må altså også til at se på bagsiden af medaljen.
Køb min bog her!

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#1384 Indlæg af Pete Rock » 28 dec 2020 09:27

Han spørger jo bare om råd. Det gør vi tit herinde. Hvem skal han ellers spørge?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
hitler
Geografisk sted: nazist
Kontakt:

#1385 Indlæg af hitler » 28 dec 2020 09:29

Jensth skrev:
11 aug 2019 12:31
Jeg anerkender at jøder har bidraget med enormt meget kulturel og intellektuel værdi til verden, men man må altså også til at se på bagsiden af medaljen.
Køb min bog her!

Brugeravatar
Two-Headed Boy

#1386 Indlæg af Two-Headed Boy » 28 dec 2020 09:33

Tak.
Dem har min ven talt med før jeg skrev indlægget, og de mener ikke der skulle være noget problem. Jeg er alligevel lidt i tvivl om situationen, better safe than sorry, I suppose, så jeg spørger (bl.a.) til råds her. Mads og Monopolet havde desværre ikke tid.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#1387 Indlæg af yossarian » 03 jan 2021 02:18

Hvis man har rigtig god tid - 50 A4-sider-agtigt god tid - Så har New Yorker sammenfattet en grundig tidslinje over de forskellige elementer i den amerikanske del af pandemien og interviewet virkeligt mange af de centrale personer. Komplet blottet for konspirationer og alligevel kommer man til at foragte The Donald endnu mere under læsningen. God journalistik, lige dér.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#1388 Indlæg af J Spaceman » 05 jan 2021 08:55

Den nye coronamutation er virkelig en katastrofe. Jeg har skrevet følgende på Facebook:
Nicki Olesen skrev:Den nye mutation af coronavirussen er virkelig noget lort!

Nu var smittetrykket ellers på vej ned, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at det ikke går galt med den nye mutation af coronavirussen, undtagen hvis den skulle vise sig at være langt mindre farlig/dødelig end den gamle variant.

En simpel forklaring:

Hvis den nye variant er 50-74% (lad os sige 62%) mere smitsom, end den eksisterende variant er, så vil en R-værdi på højst 1 af den nye variant svare til en R-værdi på højst omkring 0.6 af den gamle variant. Så langt har R-værdien aldrig været nede i en længere periode, så det ville kræve endnu hårdere restriktioner, end der har været på noget tidspunkt indtil videre, hvilket virker helt urealistisk at opretholde i en længere periode.

Alternativet er, at der kommer en voldsom (eksponentiel) vækst i antallet af smittede med den nye variant, og dermed et overbelastet sygehusvæsen og en stor stigning i antallet af dødsfald.

Jeg kan kun se, at der bliver påført ekstremt strenge restriktioner indtil vi begynder at se en mærkbar effekt af vaccinerne, hvilket er en eller anden kombination af en delvis flokimmunitet, og at vi har vaccineret så store dele af de mest sårbare grupper, at andelen af sygdomsramte med svære forløb (herunder dødsfald) falder kraftigt.

Begge dele kommer til at tage flere måneder i det nuværende tempo for vaccineudrulning...
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
nap nap.

#1389 Indlæg af nap nap. » 05 jan 2021 09:12

Og så har vi jo stadig varianten i Sydafrika, som vaccinerne måske ikke bider på.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

#1390 Indlæg af Amos » 05 jan 2021 09:12

Ny mutation kombineret med historien fra i går; we are doomed :?
Når en coronasyg borger ikke har mulighed for at isolere sig i eget hjem, kan vedkommende tage sin kuffert med på isolationshotel på kommunens regning.
Nogle glemmer dog tilsyneladende den del, der går ud på at isolere sig på hotelværelset.
Det viser en mailkorrespondance mellem Zleep Hotel i Høje-Taastrup og en af hotellets samarbejdskommuner, som DR Nyheder er kommet i besiddelse af.
Korrespondancen er fra 17. december 2020, og her udtrykker Zleep Hotel sin stærke bekymring over, at de isolerede forlader deres værelser.
- De går i City2 (shoppingcenter i Høje-Taastrup, red.), på McDonald's, i Rema 1000 og færdes på gangene på hotellet til fare for hotellets andre gæster og hotellets personale, skriver hotellet i mailen.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommu ... donalds-og
#forstårogstøtter

Besvar