Coronatråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie

Re: Coronatråden

#961 Indlæg af Kong Louie » 11 maj 2020 08:49

Jeg sidder lige helt stille og roligt og loller over Poulsgaard.

Billede
Tøsedrenge!!
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#962 Indlæg af PeterEllermann » 11 maj 2020 14:12

Kære Coronahotline.

Jeg har netop fået returneret mit kontingent fra FOF for F20-semesteret, og jeg afsluttede telefonsamtalen med at hilse "Vi ses efter sommerferien!"

Dog er jeg nu i tvivl.

Hvilke muligheder har jeg, og under hvilke forudsætninger, for at fortsætte min 1-1 undervisning i #KLARINET efter sommerferien?

Vil vi træblæsere være specielt udsatte for fare?

Hvordan beskytter man sig bedst mod dråbesmitte, når ens lærer samtidig skal kunne undervise og vurdere omkring korrekt vejrtrækning og embouchure?

På forhånd tak for svar,

Hilsen Klarinetcowboy
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
Sille...sille...

#963 Indlæg af Sille...sille... » 11 maj 2020 21:07

Ser I nogensinde nogen, der holder afstand, jer, der bor i større byer? Jeg får totalt noieren på af at se nyhederne og se billeder fra fx storcentrene i dag. Alt ser helt normalt ud, ingen afstand eller særlige foranstaltninger i den sociale interaktion.

Her på landet går vi bare rundt på vores matrikler og rundt i småbyer, der er ligeså tomme, som de plejer, så er ikke rigtigt up to date.
whose fool are you?

Brugeravatar
Dronekræmmeren

#964 Indlæg af Dronekræmmeren » 11 maj 2020 21:38

I supermarkederne. Sådan cirka hver eneste gang.
Kan måske ikke sige, at der til hver en tid er to meters radius omkring alle - men de der 'hold afstand'-markeringer nær kasserne kan få selv teenagere til at holde to meters afstand.
Den største Sorg i Verden her
Er dog at miste Drone, Man har kær

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#965 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 11 maj 2020 22:00

Her i Jerusalem går alle med mundbind, som det har været tilfældet, siden #dissecoronatider begyndte. I dag åbnede butikkerne, så jeg kunne endelig komme i #centeret og købe en ny MacBook, som jeg desperat har haft brug for i en måned (jeg nåede frem til, at jeg nu har slidt mig igennem to MacBooks på 8 år, så jeg bruger alligevel et par tusinde kroner om året på computer - rimelig lame, egentlig). I centeret blev der kun lukket 1000 mennesker ind ad gangen, og uden for Mac-butikken måtte jeg stå i kø i en halv time med to meters afstand, fordi der kun måtte være fire kunder i butikken ad gangen. Og der var håndspritdispensere over alt. Men selvom restriktionerne har været langt værre hernede end i DK, og selvom det har været virkelig hardcore i en måneds tid, så har jeg allerede nu en følelse af, at corona bare er forsvundet igen, og at jeg ikke engang kan genkalde mig, hvordan det egentlige lockdown føltes. Jeg er med andre ord enig med Houellebecq i, at ingenting kommer til at ændre sig, det hele bliver bare en lille smule værre.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#966 Indlæg af Fisker Thomas » 11 maj 2020 22:02

Finder man en form for ironi i, at nedlukningen har skyldtes frygten for, at sygehusvæsenet brænder sammen, og almindeligt syge vil dø uden behandling pga. horder af coronapatienter, som optager pladsen, og så, at 30.000 operationer nu åbenbart er udskudt, så der er et massivt efterslæb i sygehusvæsenet, som betyder, at almindeligt syge lider uden operationer og behandling, mens horder af coronapatienter alligevel ikke optog pladsen? Jeg siger ikke, at nedlukningen nødvendigvis var forkert; alligevel er det vel påfaldende, at man delvist når den situation, man ikke ønskede. Hvordan mon det efterslæb skal indhentes?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#967 Indlæg af Jensth » 12 maj 2020 00:08

Min mor som aldrig har ligget systemet til last nogensinde, måtte her på sin 80 års fødselsdag betale 75.000 kr. for sin hofteoperation på et privathospital, fordi den blev aflyst i offentligt regi. Og min mor var sygeplejerske i 40 år. The irony...
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
eini

#968 Indlæg af eini » 13 maj 2020 10:26

Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#969 Indlæg af Jensth » 13 maj 2020 14:14

:worship:
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#970 Indlæg af J Spaceman » 14 maj 2020 02:18

Sille...sille... skrev:
11 maj 2020 21:07
Ser I nogensinde nogen, der holder afstand, jer, der bor i større byer? Jeg får totalt noieren på af at se nyhederne og se billeder fra fx storcentrene i dag. Alt ser helt normalt ud, ingen afstand eller særlige foranstaltninger i den sociale interaktion.

Her på landet går vi bare rundt på vores matrikler og rundt i småbyer, der er ligeså tomme, som de plejer, så er ikke rigtigt up to date.
Folk opfører sig helt anderledes i København, end de gjorde før lockdown, men også anderledes end under den hårde lockdown. Der er folk ude i parkerne og i supermarkederne, men folk er generelt rigtigt gode til at holde afstand. Desværre findes der sensationssøgende mennesker, som forsøger at give det modsatte indtryk, hvilket man nemt kan gøre med billeder.

Her er en artikel, som viser eksempler på billeder taget fra forskellige vinkler.

Men mit indtryk, dit indtryk, og specielt alle journalisters vinklede historier er relativt ligegyldige. Spørgsmålet er kun, om det virker? Altså, falder antallet af smittede, indlagte, og døde fortsat pga. vores nuværende opførsel?

Bortset fra antallet af smittede (hvis udvikling med al sandsynlighed minder om udviklingen for de andre tal), har vi præcise svar på alle disse spørgsmål, og det er et klokkeklart ja! Alle disse tal falder fortsat meget i første fase af genåbningen. Den berømte R-værdi (antallet af personer, som hver smittet smitter) er fortsat under 1.

Her er grafen, der viser et meget klart billede af konsekvensen af indsatsen:

Billede
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Besvar