Psykedeliske oplevelser

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
harley loevstik

Re: Psykedeliske oplevelser

#131 Indlæg af harley loevstik » 27 apr 2020 00:32

folk der diskuterer for at få ret skal tage mere lsd.
min hals er farvet!

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#132 Indlæg af Hagemann » 01 maj 2020 11:59

Jeg var vist 26, første gang jeg havde en ægte psykedelisk oplevelse. Det var en af de der junihelligdag og det lå lige op til en weekend. Det gav god tid til at være lidt ved siden af sig selv i dagene efter.

Hele oplevelsen var timet og tilrettelagt lang tid i forvejen. Vi befandt os på Kalvebod Fælled omkring frokosttid. Med os havde vi tæpper til at ligge på, vand til at drikke, snickers og appelsiner til at spise og psilocybin til at sende os til månen.
Vi var to, der skulle tage turen, mens vores tredje ven holdt øje med, at det hele foregik under ordnede forhold. Vi fandt et godt sted ned til lidt vand og nogle store birketræer, der stod og bøjede sig for vinden.

Da vi lige har ædt produkterne, er vi i første gang lidt rystede over, hvor dårligt det smager. Derefter blev vi fyldt af forventningens glæde, men jeg er har også vis form for nervøsitet over, hvor vi mon var på vej hen.

Efter 30 min. var der ikke sket noget, men ca. ti min senere begyndte min kammerat at grine, og jeg følger trop. Himlen, der var blå i forvejen, skiftede karakter med en dybde i farven, jeg aldrig før havde set. De vindblæste træer bevægede sig på samme måde, som når enterne går gennem Fangorn.
Jeg skulle pisse ret meget, og mens jeg stod og så det strømme ud ad mig, følte jeg mig forbundet med alt i verden. Bilerne, der drønede forbi på Sjællandsbroen, jorden, træerne og fuglene. Det hele. Jeg stod vel og kiggede der i ti minutter.

Da jeg kom tilbage på tæpperne, lå min kammi og kiggede op i skyerne. ”Han må ryge nogle vilde joints,” konstaterede og flækkede så af grin. Vi var blevet fortalte, at oplevelsen svarede til at ryge en god joint. Jeg var enig, og kikkede på min splinternye iphone. Her boblede facebook logoet op fra skærmen.
Vi forsvandt ligesom ind i os selv, men blev engang imellem hevet af ud af rusen af den ædru m8, der ville høre, hvordan det stod til. Vi talte om, at det var fedt, at man ligesom kunne skifte ind og ud af rusen. Vi kunne godt føre samtale med ham, men havde egentlig ikke lyst.

For der foregik en masse snak inde i mit eget hoved. Hvorfor gør jeg det her, er jeg en god kæreste, en god ven, storebror søn osv. Jeg tænkte i det hele taget meget over, hvordan jeg opførte mig overfor andre, og at de skulle have det godt. Nogle gange var jeg sygt glad, andre gange var jeg ked af det. Jeg græd også, både af glæde og sorg over et eller andet. Ved ikke hvad.

Hele verden skinnede. Der var lysskær, der lagde sig rundt om bladene op træerne og den lille sø. Især nogle massive siv var enormt smukke at kigge på. Det var vindmøllerne ved Avedøre også. På et tidspunkt stoppede jeg en af dem, mens himlen havde transformeret sig fra den dybe azur blå til en solnedgang i Lucky Luke.
Min ædru ven har taget et billede af mig, der stod og kiggede. Himlen var præcis den matte lyseblå, som den var, før vi startede det hele.

I starten af Midsommar tager de svampe, og der viser meget godt, hvordan sådan noget foregår.

Omkring fire timer senere var det hele nogenlunde overståe. På Vesterbro spiser vi en pizza, inden vi cyklede hjem til mig og snakkede lææænge om, hvad et betød for os, det der var sket. Det fandt vi aldrig ud af, og det har vist stadig ikke gjort. Vi drak cognac og så dokumentaren All This Mayhem.

Dagene efter var jeg lidt ved siden af mig selv. Lidt som man kan være, når man har drukket meget eller røget stærk tobak. Men da det var overstået, var der noget, der hang ved. Jeg så verden i et lidt andet lys, var mere kreativ og skrev også bedre. Som I måske kan læse jer til, er det noget tid siden, jeg har sidst har klappet til den.

Jeg har gjort det nogle gange siden og også prøvet andre produkter. For mig har det været mega fedt. Men jeg samtidig glad for, at jeg havde min debut, da jeg var 26 og ikke 18. De tror jeg, havde været for meget. Det giver mig helt klart et eller anden, som er umuligt at definere. Men lige at kunne sætte tage en rejse væk i fire timer er for sindsygt.

Det er vigtigt for mig, at det altid sker under ordnede forhold, og at jeg er sammen med nogen, jeg kender. KLART fedest i naturen. Prøvede det engang i de der saltkar under Grøndalscenteret. Fin oplevelse, men knap så lækkert at baldre gennem nordvest efterfølgende, mens det stadig buldrede afsted bag hjernebarken.
Senest rettet af Hagemann 01 maj 2020 13:51, rettet i alt 1 gang.
lolmao.

Brugeravatar
mary jane

#133 Indlæg af mary jane » 01 maj 2020 12:17

:adore:

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#134 Indlæg af Ungfugl » 01 maj 2020 13:41

Lyder fandeme herligt, Hagemann!

Brugeravatar
Hagemann

#135 Indlæg af Hagemann » 08 maj 2020 13:26

Ungfugl skrev:
01 maj 2020 13:41
Lyder fandeme herligt, Hagemann!
mary jane skrev:
01 maj 2020 12:17
:adore:
Enig og lige over. Ærgerligt at det her er sådan en lam tråd. Troede der var flere space cowboys derude :crown:
Senest rettet af Hagemann 09 maj 2020 09:54, rettet i alt 1 gang.
lolmao.

Brugeravatar
Kong Louie

#136 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2020 13:32

Det er bare ærligt.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#137 Indlæg af Jimmi Jazz » 08 maj 2020 13:47

Har en gang røget højpotent charas af en menneskelig lårbensknogle, hvilket efterfulgtes af en voldsom bevidsthedsudvidende oplevelse, men det er klart en anekdote, der bør fortælles over en øl.
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
Hagemann

#138 Indlæg af Hagemann » 09 maj 2020 09:53

Kong Louie skrev:
08 maj 2020 13:32
Det er bare ærligt.
Haha
lolmao.

Brugeravatar
æsmet

#139 Indlæg af æsmet » 21 maj 2020 10:07

Har I aldrig drukket 30 øl den ene dag og bare lagt jer i græsset, når man ikke orkede mere? Det er da noget af det mest nice, der fucking findes, og det skal gøres i weekender så længe, man har liv. Også bare for at opretholde meningen med ugens opdeling. Man er jo helt væk med solen søndag morgen. Hvis nogen vil have en til at spille fodbold, kommer man og spiller psykedelisk fodbold. Man scorer fra umulige vinkler, falder om og griner. Altid mod himlen.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Besvar