vis mig dit kæledyr-tråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

Re: vis mig dit kæledyr-tråden

#51 Indlæg af eini » 18 mar 2014 13:46

Billede

<3<3<3<3<3<3<3<3<3
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Beefheart
Geografisk sted: Desolation Row

#52 Indlæg af Beefheart » 20 mar 2014 15:46

Jeg hi-jacker lige samtlige tråde på Svingninger med min kat, Luca.

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Billede
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#53 Indlæg af eini » 20 mar 2014 16:30

Jeg har også haft en kat, der hed Luca. Nu savner jeg den :'(
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
yesoffense

#54 Indlæg af yesoffense » 15 feb 2017 10:00

Hej nap nap. Fortæl om din corgi. Er det en cardigan eller en pembroke? Post et billede og fortæl mig, om det er sandt, at de fælder helt af helvede til eller om folk overdriver.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#55 Indlæg af Tonic Satan » 15 feb 2017 10:26

Ja, corgi-billeder nu, tak!
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
miegas

#56 Indlæg af miegas » 15 feb 2017 11:00

Så sent som i går talte jeg om, hvor sød nap naps hund er.
Jeg har to katte (og en baby), Pastis og Strega:
Spoiler:
Billede
Til de interesserede

Brugeravatar
yesoffense

#57 Indlæg af yesoffense » 15 feb 2017 13:14

hitler og jeg snakker meget om det mon er en corgi, vi ska' ha', så jeg vil have masser information (og billeder!). Jeg er også lidt i tvivl om kenneler. Bør man vælge fra en kennel? Folk, der har kenneler, virker rimelig vilde, dømmer jeg ud fra deres hjemmesider.

Fandeme nogle søde katte, miegas. Min halvbror kaldte hans kat Rizla. Efter, ja, (marijuana-)cigaretpapiret. Der er dit valg lige en kende mere... graciøst.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
00Void

#58 Indlæg af 00Void » 15 feb 2017 14:36

Jeg ved intet om corgier, andet end de er vold søde og vidst nok har optur på over jagt.

Med hensyn til kennel/køkkenopdræt, kommer det nok primært an på hvad i vil med hunden. Hvis i vil træne i dansk kennel klub, gå til konkurrencer eller på sigt selv opdrætte, skal i have en hund med stambog fra en godkendt opdrætter.

Jeg ville starte med at undersøge hvilke racerelaterede sygdomme der er normale blandt corgier. Hvis det er en race der har stor risici for at udvikle genetisk betingede skavanker, kan man afværge meget ved at købe via en kennel, da opdrætterens hunde er tjekket for den slags, samtidig med man undgår (for meget) indavl.
Hvis i så vælger at gå den vej, så vælg en kennel der opdrætter arbejdshunde fremfor udstillingshunde. Udstillere har det med at fremavle på nogle helt fucked gener fordi det miljø bare er, ja, fucked.

En anden fordel ved kenneler er at man ikke støtter puppy mills, men igen, jeg ved ikke om det er et stort problem med dén race, og den slags kan man stadig godt undgå med lidt sund fornuft. Tag ud og se hvalpens forældre og hvor de er opvokset.

Alt det ovenstående er selvfølgelig i mange tilfælde sjældne skrækscenarier, og det er min opfattelse at langt de fleste køkkenopdræt skider lige så velfungerende og sunde hvalpe ud som de der helt off opdrættere.
fire hang out with me

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#59 Indlæg af PeterEllermann » 15 feb 2017 15:01

Det er verdens mest nuttede hund.
Billede
Mit hjerte banker kun for corgi.
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar
nap nap.

#60 Indlæg af nap nap. » 15 feb 2017 23:54

yesoffense skrev:Hej nap nap. Fortæl om din corgi. Er det en cardigan eller en pembroke? Post et billede og fortæl mig, om det er sandt, at de fælder helt af helvede til eller om folk overdriver.
Selvfølgelig! Jeg har en cardigan, Linse, som bliver ni til foråret. Den blev født og levede sine første tre år hos min kærestes mor, indtil hun blev syg og ikke kunne passe sine hunde længere. Ellers var jeg nok ikke gået med til at få hund så tidligt, men nu elsker jeg det - også selvom vi bor i en lejlighed på 49 kvm.

De fælder ganske meget. Min kæreste er vokset op med slædehunde af forskellig art og synes ikke, det er værd at tale om, men jeg har et ret højt forbrug af fnugruller.
yesoffense skrev: Jeg er også lidt i tvivl om kenneler. Bør man vælge fra en kennel? Folk, der har kenneler, virker rimelig vilde, dømmer jeg ud fra deres hjemmesider.
Langt de fleste mennesker med hund er rimelig vilde, men dem med kennel er selvfølgelig helt i særklasse. Jeg ville helt klart starte med at gå ind på Welsh Corgi Klubbens hjemmeside, corgi.dk, som hører under Dansk Kennel Klub, hvor der jævnligt er avls- og hvalpenyt. De udgiver iøvrigt det fremragende blad Corgi Nyt, som jeg savner at læse i.

I corgimiljøet betyder en kennel ikke nødvendigvis sådan et professionelt sted, hvor man opdrætter enten til udstilling eller arbejdsbrug (de fleste corgier er alligevel arbejdsløse). Min kærestes mor var registreret som opdrætter i Dansk Kennel Klub, men det foregik mest i sommerferien ude i haven, og det er ikke så usædvanligt, er mit indtryk.
00Void skrev:Jeg ved intet om corgier, andet end de er vold søde og vidst nok har optur på over jagt.
Corgier er hyrdehunde (fortæller gerne om racens 1000 år gamle historie til alle de mødre på barsel, vi møder på tur) og har ikke noget udpræget jagtinstinkt.

Jeg ved slet ikke, om der eksisterer klamme hundefabrikker med corgier, men Corgi Klubben kører vist stadig med en fast pris, så der ikke går for meget forretning i den. For seks-syv år siden skulle man give 7000 kroner for en hvalp - i dag er det nok lidt mere.

Som hvalp
Billede

Som voksen
Billede

Fra sidste uge
Billede

Kan også med katte
Billede
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Besvar