Neil Young – Neil Young Archives Vol. II (1972-1976)

CD/LP/MC/VHS/DVD/Koncertbilletter
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Neil Young – Neil Young Archives Vol. II (1972-1976)

#1 Indlæg af Morten » 14 sep 2021 16:39

Jeg bestilte den store limiterede Neil Young-boks fra Warner (€236.57 med forsendelse), og var allerede på det tidspunkt klar over at den blev sendt fra UK, og at der ville blive opkrævet moms+gebyr, hvilket jeg betalte (€56.88).

Desværre havde DPD/PostNord smidt rundt med pakken, så boksen var gået i stykker.

Warner har nu sendt mig en ny boks.

Den nye pakke bliver også told-/moms-behandlet og jeg skal endnu en gang betale moms+gebyr (574,50 dkkr), hvilket jeg ikke er begejstret for, så jeg bruger alt for meget tid på at vente i telefonkø og snakke med DHL (Warner har valgt ny kurer...), Toldstyrelsen, Skat, PostNord, og får til sidst at vide at fordi den første forsendelse er fortoldet i Holland, så skal jeg tage fat i afsender og bede dem ordne det for mig - eller evt. kan jeg selv forsøge at få moms-betalingen for den første ødelagte forsendelse tilbage fra de hollandske myndigheder...

Jeg tvivler på det lykkes at få nogen moms-penge tilbage, så nu er jeg den lettere irriterede ejer af 2 store flotte limiterede Neil Young Archives Vol. II (1972-1976)-bokse til lige under 3000 gode danske kroner. Hver kasse indeholder 10 cd'er med fantastiske versioner af kendte og ukendte Neil-numre fra hans allermest kreative og nok bedste periode. Boksen der er gået i stykker har jeg åbnet, og er i fuld gang med gennemlytning - og det er en fantastisk skatkiste af musik. Den medfølgende bog er også i særklasse flot og fyldt med fotos og gamle avisudklip/anmeldelser samt musikarkæologi af højeste klasse.

Nu er jeg blevet i tvivl om jeg skal beholde den ødelagte boks, da indholdet ikke fejler noget og sælge den nye, som stadig er i folie og ser helt intakt ud. - eller sælge boksen som er itu (se foto) og beholde den nye.

Gode råd og/eller gode bud (kontant eller bytteforslag) på den ene eller den anden Young-kasse modtages.
Vil helst undgå at udsætte boksen for flere fragt-services (!), så vil foretrække afhentning i Rødovre, eller udveksling et sted i Københavns-området. Boksen selv måler 19x19x30 cm og vejer 2,8 kg
- så må vi se hvad det ender med...

Det er denne udgivelse: https://www.discogs.com/Neil-Young-Neil ... e/17747869

Billede
Simplify

Besvar