Ingen rap KUN fadøl til Ungfugl og Fisker Thomas HN Feb '18

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
phisteria

Re: Ingen rap KUN fadøl til Ungfugl og Fisker Thomas HN Feb

#151 Post by phisteria » 17.02.2018 16:42:16

eini wrote:Holy fuck, det er fedt det der Underworld-mix. Mer' prog house, mer'!
Her er mer'.

Jeg var egentlig ude i en Spotify liste, men meget af det findes ikke derinde, så det bliver youtube for nu.

Aloof - Purity (Oh Dear Mix).

D.O.P - Lion

Lemon Interupt - Dirty.

Paradise Organisation - Prayer Tower (Electric Pig Mix)

Lemon Sol - Aquamarine (Deep blue mix).

Bassomatic - Set The Controls For The Heart Of The Bass (Va Va Voom Mix).

Dr Atomic - Schudelfloss

Speedy J - Pepper (Hot Mix).

Enjoy :)
Last edited by phisteria on 18.02.2018 17:32:09, edited 2 times in total.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

PeterEllermann
Spotify: 114022072

#152 Post by PeterEllermann » 17.02.2018 18:32:15

HN: Judgement Night Soundtrack

Wrestlingaften i Nørrebrohallen! 8)
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Antimatter

#153 Post by Antimatter » 17.02.2018 18:48:01

Så er man 14 igen og spiller Magic Online hele natten.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

La Mouche
Spotify: 113192036

#154 Post by La Mouche » 17.02.2018 20:02:13

Image

Benjamin Britten - strygekvartetter, Belcea kvartetten.

Antimatter

#155 Post by Antimatter » 17.02.2018 21:23:37

Faust har et ufortjent ry for at være svært tilgængelige. Overlegent at lukke Faust Tapes ved at give deres kritikere den blideste fuckfinger. Også:

Hvis de ikke var så blæste kunne de være gået pop. Tiden har været god ved dem.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Morten

#156 Post by Morten » 18.02.2018 00:37:05

Mort garson - Ataraxia: The Unexplained
Simplify

Jensth

#157 Post by Jensth » 18.02.2018 04:49:59

phisteria wrote:Jeg var egentlig ude i en Spotify liste, men meget af det findes ikke derinde, så det bliver youtube for nu.
Taaark!... Ja, det er afsindigt frustrende at creme-de-la-creme ofte ikke er at finde derinde. Hvis du har bare en kort playlist, selvom det bare er 20-30 minutter, så smid den endelig! Ellers laver jeg jo nok min egen når jeg kommer lidt rundt i den genre. Jeg vender straks tilbage når jeg har fået hørt dine prog-house forslag. :P

Appropos spotify-lister: Jeg over de seneste par måneder kompileret en liste med det bedste "cheesy", "phisteria-disapproved" :wink: pop/dance/trance fra omkring årtusindskiftet, og i lyset af mit seneste virke som ostelobbyist, så vil jeg da lige gøre den tilgængelig for alle dem der kunne have interesse. Er du typen der altid kræver det kalorietunge hjernefodder, så stay the fuck away! (for din egen skyld :lol:). Det er FEELGOOD musik det her, mind you. Det er simpelthen bare en liste jeg har lavet for min egen skyld, fordi den minder mig om en mere naiv og ubekymret tid, hvor folk turde (og vel også havde grund til..?) at slippe panderynkerne, og bare drømme ubekymret. Det har jeg brug for til at komme ud af sengen og slæbe mig igennem depression og generel dansk vinternederenhed. Prøv det på en dag hvor den daglige trommerum er lutter sur røv og glemte nøgler. Jeg ved ikke om det vil fungere for jer, men for mig virker det mirakuløst godt, under visse omstændigheder. Forvent ikke den svævende, existentialistiske/sprituelle trance som phisteria er en glimrende proponent for. Det er lidt mere drevet, direktionel trance. Ikke nogen voldsomt komplicerede tidssignaturer, men masser af 4/4 og episke trommehvirvler. Det spænder fra 00'er trance i den mere seriøse ende (eks. Talla 2XLC - Shine fra 2007. FANTASTISK nummer!) til klassikere som Robert Miles og så helt over til noget dance-pop i den lettere lallede ende, som f.eks Rollergirl - Jessie, og endda Barcode Brothers - Keep me from the Rain for ekstra nostalgipoint. Jeg har selvfølgelig nøjsomt udvalgt de bedste edits/remixes af alle numrene. :geek: :mrgreen:

Kodeord: Opløftende, barnlig (naiv) optimisme, drømmende, carefree hedonisme, legesyg sexyness (i den uskyldige afdeling), tongue in cheeeeese :mrgreen:

Enjoy (responsibly): https://open.spotify.com/user/115206684 ... 75RxZPZOZw

Det er iøvrigt helt vanvittigt hvor meget bedre meget af det jeg har postet youtube-videoer af lyder på spotify. Jeg tror måske at denne genre i endnu højere grad end meget anden musik, lider under komprimeringen i mange uploads på u-tuup. Embrace (de sidste 2,5 min... I GUDER altså :shock:)

Og så lukker jeg ostebiksen for en rum tid tror jeg... ikke mindst for at hellige mig den helt luftige og kosmiske prog-house. Det blir godt! :ugeek: (og NU er det vist på tide at komme i seng :oops: )

Hansen

#158 Post by Hansen » 18.02.2018 17:26:44

Vi fortsætter lige projekt "hjælp Jensth".
Først lidt mere Spooky (Ja, jeg elsker dem. Også første band jeg var til en reel koncert med, sammen med min kæreste, der siden blev min kone)

De vlev aldrig rigtig St. Etienne, men her er One Dove lige så gode:

Rædsom lydkvalitet, men en solid trancet feeling i housen

Og lidt af William Orbit før det gik galt for ham

Og et par remix mere af Underworld. Jeg synes generelt deres remix er bedre end deres egne plader. Ligesom med Leftfield og til dels Andrew Weatherall.

Åh, hvor er det bare et ormehul at falde ned i! Så mange gode tracks og endnu bedre minder.

Antimatter

#159 Post by Antimatter » 19.02.2018 03:09:14

En af de største space-electro singler, men folk fatter det bare ikke. Fåes for ingen penge. Den der helt skarpe snaretromme får det til at lyde som et nummer fra halvfemserne. Jeg kan ikke komme på noget musik fra midtfirserne der lyder sådan her.

oles

#160 Post by oles » 19.02.2018 08:37:23

Sunwatchers - II
Image
https://sunwatchers.bandcamp.com/
Jazzrock eller rockjazz, men altså på den fede måde, klart.
Spiller på Alice d. 10/3, det bliver KOGEREN!

Post Reply