No More Shall We Part - track for track

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
haile lassie
Spotify: 113262106

Re: No More Shall We Part - track for track

#11 Indlæg af haile lassie » 15 sep 2021 14:16

Fisker Thomas skrev:
15 sep 2021 13:58
Og ER hun døende?
Havde lidt et Mandela Effect-øjeblik, da jeg fandt teksten; kunne have svoret, at hun blev benævnt sengeliggende eller at der i hvert fald var en seng et eller andet sted i den tekst, men det er der så ikke. Så nej, der er ikke belæg for med sikkerhed at kalde hende døende. Men hvorfor er han så bare sadly siddende der ved hendes side? Og forskellen på at "sidde ved siden af nogen" og "sidde ved nogens side" er vel også rimelig stor? As I Sat Sadly Next To Her...
Senest rettet af haile lassie 15 sep 2021 14:20, rettet i alt 1 gang.
MASTER OF THREADS

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#12 Indlæg af Fisker Thomas » 15 sep 2021 14:20

haile lassie skrev:
15 sep 2021 14:16
Fisker Thomas skrev:
15 sep 2021 13:58
Og ER hun døende?
Havde lidt et Mandela Effect-øjeblik, da jeg fandt teksten; kunne have svoret, at hun blev benævnt sengeliggende eller at der i hvert fald var en seng et eller andet sted i den tekst, men det er der så ikke. Så nej, der er ikke belæg for med sikkerhed at kalde hende døende. Men hvorfor er han så bare sadly siddende der ved hendes side? Og forskellen på at "sidde ved siden af" og "sidde ved nogens side" er vel også rimelig stor? As I Sat Sadly Next To Her...
Er KATTEN døden, som de skubber frem og tilbage mellem sig?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
haile lassie
Spotify: 113262106

#13 Indlæg af haile lassie » 15 sep 2021 14:21

Jeg har i hverfald moret mig over, at den er en slags diskussions-stafet.
MASTER OF THREADS

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#14 Indlæg af yossarian » 15 sep 2021 16:00

Jeg tror nok, at det er på denne her, at min "Nick Cave spiller Nick Cave"-oplevelse begynder. Det er ikke så udtalt på åbneren som på nogle af de senere numre, men han begynder at gentage sig selv uden at lægge noget nyt til #værket, og mere eller mindre alt han har lavet i eget navn siden har været #renlort.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#15 Indlæg af Dialingleft » 15 sep 2021 19:42

Den her plade var min indgang til alt hvad der hed nutidigt musik dengang i 01. Havde udelukkende hørt hiphop og Fat Wreck Chords bagkatalog. Og så selvf boomerrock. Den her plade blev på mange måder en rosettasten til al følsom indie/alternative der fulgte, foruden til hans egne plader også. Den her sang blæste mig ikke ud over kanten, men husker den mest fordi jeg hidtil havde troet at Nick Cave og Marilyn Manson var roughly the same. Så forbinder den med rimeligr meget aha-øjeblik. Når jeg genhører den er jeg nok væsentligt mere begejstret for det her nummer end jeg husker det. Tindersticks referencen er spot on.
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Brugeravatar
Kong Louie

#16 Indlæg af Kong Louie » 15 sep 2021 19:49

Han er indlagt. Der er ingen kat. Upåliderlig fortæller.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#17 Indlæg af Jon A » 15 sep 2021 22:10

Jeg kan godt høre den med, at der er masser af rum omkring instrumenterne, men jeg ved ikke, om jeg synes, de bruger den plads til særlig meget. Det er også bare svært at abstrahere fra den vokal, der fylder brutalt meget på alle måder. Hvis jeg skal finde noget positivt i det, så forlener han den opstyltede stemning, som den billedtunge - og alligevel imponerende intetsigende - tekst er med til at bygge op, med en slags ... skrøbelighed? Inderlighed? Et smukt musikalsk udtryk er det i hvert fald ikke, og jeg holder ellers principielt meget af, når sangere presser deres instrument til det yderste. Måske er det bare, fordi der ikke er særlig langt ud til den grænse for Nick Cave. Det er i hvert fald med den her sang, jeg første gang forstår dem, der synes, han synger ad helvede til.

Hvad angår Tindersticks-sammenligningen: På det her tidspunkt var Tindersticks 2/3 inde i deres Curtis Mayfield- og partnervoldstrilogi. Man kan godt sige, at de var et lidt andet sted. Det var først efter pausen, de begyndte at spille sådan noget her.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#18 Indlæg af Ali Pilfinger » 15 sep 2021 22:23

Jon A skrev:
15 sep 2021 22:10
Hvad angår Tindersticks-sammenligningen: På det her tidspunkt var Tindersticks 2/3 inde i deres Curtis Mayfield- og partnervoldstrilogi. Man kan godt sige, at de var et lidt andet sted. Det var først efter pausen, de begyndte at spille sådan noget her.
1997:

Jeg tænker ikke på evt. tematik eller kronologi for den sags skyld, men på velour- og jævn rødvinsromantik, ansats til feinschmeckeri, #dybde.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#19 Indlæg af yossarian » 15 sep 2021 22:34

At sammenligne Another Night In med over-the-hill Nick Cave understreger jo bare svaghederne ved No More Shall We Part
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Maryland

#20 Indlæg af Langley » 15 sep 2021 22:34

Egentlig fed nok musik, på 'As I Sat Sadly By Her Side'. Jeg er sucker for sen-elektrisk folk, som Lanois slikkede Dylan ting og jeg er lidt det samme sted henne her. Absolut ikke ubehageligt, men heller ikke sådan, at det er sangen der ændrede mit syn på nyere Nick Cave. Og jeg bliver stresset af ham og får det sådan "Så onkel Nick - Nu trænger De vist til noget Vand, sæt Dem her, så skal jeg være der'
This is not a tough job. You read a script. If you like the part and the money is O.K., you do it. Then you remember your lines. You show up on time. You do what the director tells you to do. When you finish, you rest and then go on to the next part. That's it.

https://bandcamp.com/nikolailang

Vis ådselsæderne din respekt for de er din fremtid
Vores fædre og mødre har ikke formået at forløse os
I en favn af violet ametysthat

Besvar