HN oktober 2021: Se ind i det grå og slug en pille

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
La Mouche

Re: HN oktober 2021: Se ind i det grå og slug en pille

#261 Indlæg af La Mouche » 15 okt 2021 19:00

Hvem var det der spurgte efter gratis klassiske koncerter på konservatoriet i denne tråd?

på søndag:

"Manhattan Minimalism for voice and guitar - DKDM’s kammerkor og guitarensemble"

https://www.facebook.com/events/5648587 ... &ref=notif
"Pioneren Steve Reich (1936), Pulitzer-pris vinderen David Lang (1957) og den unge fremadstormende Nico Muhly (1981) er tre generationer af New Yorkere, alle centrale figurer i musikscenen på Manhattan og over hele verden.
Steve Reich: Acoustic Counterpoint for 13 guitarer
David Lang: Stateless, for kammerkor
Nico Muhly: How little you are for kammerkor og tre guitarkvartetter
Medvirkende
DKDM’s kammerkor og guitarensemble
Dirigent: Geoffrey Paterson
Der er gratis adgang til Konservatoriets Koncertsal (1000 pladser i salen)
How Little You Are
Three guitar quartets and a choir, this is the novel format of this striking work by the young American composer Nico Muhly (1981). The result of a commission from Austin Classical Guitar, Conspirare and Texas Performing Arts of the University of Texas at Austin.
After making its world premiere in 2015 at the Bass Concert Hall at the University of Texas, Austin, it will now be performed for the first time outside of the United States here in Copenhagen, Denmark.
This programmatic work with a clear minimalist inclination offers us an image of the American West in the 19th century and a reflection of the pain, isolation and emptiness felt by its first settlers, especially the frontierswomen. Muhly set out to find an appropriate text and ultimately decided on excerpts from the diaries of two pioneering Texas women: Elinore Pruitt Stewart and Mary Alma Blankenship. The title of the piece is taken from a passage by Blankenship, in which she ruminates on the loneliness of pioneer life and the importance of God in that life:
“But when you get among such grandeur you get to feel how little you are, how foolish is human endeavor, except that which unites us with the almighty force called God.”
A vivid description, made by a trailblazing woman, of the existential void and insignificance of human existence in the face of the majesty of this western landscape. In the piece, that feeling is perfectly conveyed by the sound of twelve guitars, each representing the travelers who carried this instrument through undiscovered frontiers in the American West."

dejkriger

#262 Indlæg af dejkriger » 15 okt 2021 19:10

hn:
pixies - doolittle
bedste pixiesplade :crown:

dejkriger

#263 Indlæg af dejkriger » 15 okt 2021 20:25

hn:
pixies - surfer rosa
bedste pixiesplade :crown:

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#264 Indlæg af Dialingleft » 15 okt 2021 21:25

Fuck mand. Jeg tror også jeg vil høre Pixies nu. Det er nu engang nogen gode plader de to.

Jeg brænder af til den her

HN: Noah Howard - The Black Ark

Ild i pisset mand. Helt vild altså.

Billede
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

dejkriger

#265 Indlæg af dejkriger » 15 okt 2021 22:25

1994. forstad til herning. pixies - doolittle i cd-afspilleren. championship manager i cd-rom drevet. der peakede livet virkelig

dejkriger

#266 Indlæg af dejkriger » 15 okt 2021 23:17

på en eller anden måde gled pixies over i nirvana. bleach styre!

Brugeravatar
Preapokalypsebawler

#267 Indlæg af Preapokalypsebawler » 15 okt 2021 23:27

Billede
Sparks: Kimono My House

Den er go'.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Maryland

#268 Indlæg af Langley » 15 okt 2021 23:46

Jeg hører Beethovens irske sange, som jeg ikke anede eksisterede i en ny indspilning mens jeg spiller pinball og tjekker ind hos Nasa på på Apple TV gen 4.

Teksterne er blandt andet af Scott- Ivanhoes og Robin Hoods fra romantikken skrivende genfortolker og angiveligt også opfinder, af alle troperne om skotter. Altså at de bor i borge, i smukke højlande og er nærige og krigeriske.

Sang nummer 1 erThe Return to Ulster, by Walter Scott (F minor)

Beethoven: Irish Songs (25), WoO 152
Work length1:20:49DKK 130,25

Malcolm Martineau (piano), Christopher Maltman (baritone), Ann Murray (mezzo-soprano), Ursula Smith (cello), Marieke Blankestijn (violin), John Mark Ainsley (tenor), Elizabeth Layton (violin), Dame Felicity Lott (soprano), Thomas Allen (baritone)
Recorded: 1996-07
Recording Venue: Abbey Road, Studio 1, London
Jeg elsker den der elsker sin dyd: for dyd er viljen til undergang og en længslens pil 

https://bandcamp.com/nikolailang

Vis ådselsæderne din respekt for de er din fremtid
Vores fædre og mødre har ikke formået at forløse os
I en favn af violet ametysthat

Brugeravatar
La Mouche

#269 Indlæg af La Mouche » 16 okt 2021 00:08

Jason Isbell pladen fik mig til at høre Drivin' & Cryin's monumentale "Straight To Hell" sang igen, og nu prøver jeg at beslutte mig for hvilken "Straight To Hell" der er bedst.

Denne

eller denne:

begge er rock n roll mesterklasse.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Maryland

#270 Indlæg af Langley » 16 okt 2021 00:27

Tod Haynes Velvet Underground film som midnatsfilm på Apple TV. Det er meget hyggeligt men den fungerer ikke helt. Han skulle have haft mere aktivt værtsskab i den frem for alle de cut-up tidsbilleder.
Jeg elsker den der elsker sin dyd: for dyd er viljen til undergang og en længslens pil 

https://bandcamp.com/nikolailang

Vis ådselsæderne din respekt for de er din fremtid
Vores fædre og mødre har ikke formået at forløse os
I en favn af violet ametysthat

Besvar