Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

#1321 Indlæg af krea » 19 sep 2019 12:17

secondtoughestintheinfant skrev:
19 sep 2019 12:14
Overvej at sætte Deadringer på :wtf:
Det er der jo ingen der seriøst overvejer. Men nogle af de andre klassikere fra DefJux holder da stadig?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1322 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 sep 2019 12:22

Nejnej, jeg mener ikke "sætte den på listen", jeg mener "sætte den på anlægget". Tror, jeg ville skide i bukserne, hvis jeg hørte den i 2019. Ift. Def Jux, så er den eneste helt uomgængelige vel The Cold Vein.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
krea

#1323 Indlæg af krea » 19 sep 2019 12:49

Ok, men der er vel heller ingen der seriøst overvejer at sætte Deadringer på anlægget? Tror allerede jeg var lidt træt af den i 00'erne.

Cold Vein er uomgængelig, ja. Tænker også at El-P og Aesop Rock holder. Måske endda Mr. Lifs I Phantom, men det er så længe siden jeg har hørt den, at jeg nærmest ikke kan huske den.

Anticon har nok lidt sværere ved at være relevante i dag.

Men man skal huske at 00'erne var det årti hvor MF Doom og Madlib var on fire!

Brugeravatar
gigantic

#1324 Indlæg af gigantic » 19 sep 2019 20:02

Fantastic Damage var min vej ind i hip hop, så den står mig på sin vis nær, men jeg har ikke hørt den i måske ti år, så jeg aner ikke, om den holder i dag. Men det finder vi ud af.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
Hansen

#1325 Indlæg af Hansen » 26 okt 2019 00:08

Det her er SÅ sjovt! Min ældste har er blevet besat af at ville købe vinyler. Primært ud fra et ønske om at sætte pris på udgivelserne med de kunstnere han elsker. Han var ærgerlig over at det hele flimrede forbi i streams, selvom han vitterligt nyder musik. Så nu har han lånt min 1210'er og et par gamle Dali højtalere og sat en forstærker op, og så gik vi i Run For Cover og han købte sine første plader (Wutang og N.W.A.). Jeg må med skam indrømme at min opdragelse har failet slemt her, han ved ikke hvad en dobbelt-LP er, at der er to sider på en LP, at de kan blive ridset eller alle de andre ting jeg bare har taget for givet. Han ved da godt at mit studie er fyldt med vinyler og han har set en række af mine egne udgivelser, han har bare aldrig selv stået med 12" sort i hånden (tøhø).
Så købte jeg en Spaceghostpurrp og en Beatnuts til ham, og lånte ham en håndfuld Lp'er for at få det til at se ud af noget. Nu sidder han på værelset og føler sig som pladesamler :) Det er en lang og dyr vej han er på vej ned ad.
Og FUCK hvor er det fedt at Spaceghostpurrp på LP!!!
Nå men øh, har I nogen gamle hiphop-vinyler der står og samler støv?
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
All you fucking squares, better say your fucking prayers
Et spørgsmål man tit må stille sig selv: "Er du i Danmark og har sko?"

Brugeravatar
krea

#1326 Indlæg af krea » 28 nov 2019 10:00

Der er ikke meget gang i den her tråd, hva'?

Hvad har I hørt af fedt hiphop i år?

Her er mine favoritter:

Freddie Gibbs & Madlib: Bandana

s
Little Simz: Grey Area

Billy Woods & Kenny Segal: Hiding Places

Billy Woods: Terror Management

Your Old Droog: It Wasn't Even Close

Injury Reserve: Injury Reserve

De her to er jo på grænsen til hiphop og r'n'b, men....

Tyler, The Creator: IGOR

Lizzo: Cuz I Love You

Danny Brown: Uknowhatimsayin¿ er stadig under overvejelse, men for en gangs skyld kan jeg lide produktionerne på et af hans albums. Det hjælper meget.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1327 Indlæg af Ungfugl » 28 nov 2019 11:46

Freddie Gibbs'-albummet har jeg hørt, men kan nærmest ikke huske det. 'Piñata' er ellers et af mine yndlingsalbum overhovedet. Til gengæld er Danny Browns ny nok i top i år for mig sammen med 'Igor', slowthais 'Nothing Great About Britain' og Denzel Currys 'Zuu'. Sidstnævnte er selvfølgelig meget den ny stil, men det her nummer altså:

... så fucking fedt jo.

Gang Starr-albummet er også rigtig godt. Earl Sweatshirt og Young Thug har også lavet gode udgivelser i år. Og Czarface. Det er nok også lidt et stretch, men hvis man tager FKA Twigs' ny med, er det nok det bedste for mig i virkeligheden. Nummeret 'Holy terrain' med Future er såååå suverænt:

For mig at se har hun lavet det album, man håbede Janelle Monae ville lave sidste år. Den artsy r'n'b på et ekstremt højt niveau.

Brugeravatar
krea

#1328 Indlæg af krea » 28 nov 2019 11:55

Ungfugl skrev:
28 nov 2019 11:46
Denzel Currys 'Zuu'. Sidstnævnte er selvfølgelig meget den ny stil, men det her nummer altså:

... så fucking fedt jo.
Synes Imperial var møgfed, men så skiftede han til den der mere slick, poppede stil på TA13OO, og så stod jeg af. Har også forsøgt mig med den nye, men det siger mig ingenting.

Var du ikke på den nye JPEGMAFIA? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om den endnu.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#1329 Indlæg af kenk » 28 nov 2019 12:02

Ungfugl skrev:
28 nov 2019 11:46
Det er nok også lidt et stretch, men hvis man tager FKA Twigs' ny med, er det nok det bedste for mig i virkeligheden. Nummeret 'Holy terrain' med Future er såååå suverænt:

For mig at se har hun lavet det album, man håbede Janelle Monae ville lave sidste år. Den artsy r'n'b på et ekstremt højt niveau.
Jeg fatter simpelthen ikke det album, og jeg er ked af, at jeg ikke fatter det. For jeg ser det som eksemplet på, at jeg nu er blevet for gammel, for kontrær og for konservativ. Overbevis mig om, hvorfor det er så skide godt. Hvad er det, jeg ikke fatter og ikke ser/hører? Go!

Og hvis du i samme ombæring kan overbevise mig om Grimes' nye musik, som jeg sætter i samme bås, og som sætter mig i samme situation, må du også gerne det.
:crown:

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1330 Indlæg af Ungfugl » 28 nov 2019 12:11

Nårh ja, for fanden, JPEGs ny..! Sindssygt album-år. Ikke bare inden for rappen.
Hvis man ikke kan høre kvaliteten i et nummer som 'Holy Terrain', kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle forsøge at overbevise nogen om, hvorfor FKAs ny er godt. Det har intet med alder at gøre. Jeg er 31.

Besvar