Metaltråden

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
makrel

Re: Metaltråden

#3041 Post by makrel » 14.03.2018 09:20:48

krea wrote:
makrel wrote:
krea wrote:Nævn lige en metalklassiker jeg ikke har hørt, men burde have hørt.

Har fornemmelsen af at der er én lige uden for mit synsfelt, og det generer mig.

Det kommer sig af at jeg har hørt Terrible Certainty med Kreator og Dødskvad med Taake her til aften og ikke forstår hvorfor jeg ikke har hørt dem mere.
Tormentor - Anno Domini
Ja, præcis! Sådan noget. Selvom det måske er lige vel til den obskure side. Jeg har i hvert fald ikke hørt den.

SMC-voxpop: Er Anno Domini en metalklassiker eller kun interessant fordi det var her Attila startede?
Obskur og obskur.. Det er som du skriver nedenfor i voxpop, der hvor Attila startede. Det er da alment kendt i #(black)metalmiljøet?

Angående din voxpop: Jeg vil bestemt mene at det er en metalklassiker, eller i hvert fald en slags proto-klassiker. Uden den havde black metallen aldrig set ud som den gjorde, for så var Attila nok ikke fundet af Euronymous og så var De Mysteriis Dom Sathanas ikke blevet som den var. Derudover kan man tydeligt høre at det er en plade der ligger på vippen mellem 1. og 2. bølge af black metallen, hvilket i min verden bliver betragtet som en ekstremt vigtig periode i metalhistorien. Jeg kan ikke sige hvor mange der i sin tid lyttede til den og hentede inspiration, dels fordi jeg stadigvæk gik med min far på arbejde, men også pga. båndtrade, men den har så karakteristisk en lyd der kan høres i utroligt mange af de første 2. bølgeblackbands. For mig er den EP/demo en udødelig metalklassiker.
Tom D. Warrior

Fisker Thomas

#3042 Post by Fisker Thomas » 14.03.2018 10:13:29

Klassiker og indflydelsesrig, helt klart.

Har krea egentlig nogensinde hørt Ved Buens Ende?
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

krea

#3043 Post by krea » 14.03.2018 10:49:02

Jamen, det er også en virkelig god plade. Hørte den her i formiddags. Kan godt lide tempoet, og den er overraskende melodiøs. Er den egentlig den første østeuropæiske black metal-plade? Det må den næsten være.
Fisker Thomas wrote:Har krea egentlig nogensinde hørt Ved Buens Ende?
Ja, og det hylder jeg.
... så det' go'nok ...

makrel

#3044 Post by makrel » 14.03.2018 12:13:29

krea wrote:Jamen, det er også en virkelig god plade. Hørte den her i formiddags. Kan godt lide tempoet, og den er overraskende melodiøs. Er den egentlig den første østeuropæiske black metal-plade? Det må den næsten være.
Den er nemlig pisse god og er blevet genudgivet på LP via Saturnus Productions i både 2013 og 2017. Jeg har fået snitterne i 2017-udgaven, mener jeg kun, for har ikke modtaget den endnu. DORMENDOR! :twisted:

Om det er den første østeuropæiske blackmetalplade ved jeg ikke. Det er for det første en demo og for det andet var der en demo før den, fra 1987.
Taget i betragtning at Bathory i 1984 udkom med "Bathory", så er der en sandsynlighed for at der nok var nogle før. Her tænker jeg på noget demoræs fra både Master's Hammer eller Root. Jeg er virkelig ude på dybt vand og det er nok mere Fisker-territorium eller JonA.
Tom D. Warrior

O. J. Sampson

#3045 Post by O. J. Sampson » 15.03.2018 20:35:58

Fandt ud af i dag at denne her udkommer næste måned

Image

Fisker Thomas

#3046 Post by Fisker Thomas » 16.03.2018 07:55:01

O. J. Sampson wrote:Fandt ud af i dag at denne her udkommer næste måned

Image
Så dem på Metal Magic for nogle år siden, hvor de var fede, men også lidt for primi og solbeskinnede til for alvor at sparke røv. Denne her - som er den første, jeg hører med dem - sparker til gengæld vældig meget røv. Hvis Krigsguden ikke altid var 8 år bagefter (selv er jeg kun 6-7 år bagefter), så ville han vrøvle uafbrudt om denne og dermed dræbe lysten til at høre den. Men den er fed og sej.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

O. J. Sampson

#3047 Post by O. J. Sampson » 17.03.2018 13:15:32

O. J. Sampson wrote:Image

glæder mig til den her

det lyder godt

Kongen af Danmark

#3048 Post by Kongen af Danmark » 21.03.2018 11:41:45

makrel wrote:
krea wrote:Jamen, det er også en virkelig god plade. Hørte den her i formiddags. Kan godt lide tempoet, og den er overraskende melodiøs. Er den egentlig den første østeuropæiske black metal-plade? Det må den næsten være.
Den er nemlig pisse god og er blevet genudgivet på LP via Saturnus Productions i både 2013 og 2017. Jeg har fået snitterne i 2017-udgaven, mener jeg kun, for har ikke modtaget den endnu. DORMENDOR! :twisted:

Om det er den første østeuropæiske blackmetalplade ved jeg ikke. Det er for det første en demo og for det andet var der en demo før den, fra 1987.
Taget i betragtning at Bathory i 1984 udkom med "Bathory", så er der en sandsynlighed for at der nok var nogle før. Her tænker jeg på noget demoræs fra både Master's Hammer eller Root. Jeg er virkelig ude på dybt vand og det er nok mere Fisker-territorium eller JonA.
Tror nok at Master's Hammer fyrede den af med demoer fra 1987. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange der har hørt dem, men Fenriz snakkede på et tidspunkt om at "Ritual" pladen blev hyldet en del af de norske bands (måske snakkede han i virkeligheden om "Ritual" demoen fra 87, men det aner jeg reelt ikke).
Kærlige
Særlige
herlige hund
klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

EHG

#3049 Post by EHG » 23.03.2018 08:38:21

Har nogen givet sig i kast med SACRED LEATHER - ULTIMATE FORCE?
Image

Deres gamle splits og EP'er var den lynhurtige speed metal, men på fuldlængden er de gået 100% 80er heavy. Tænk Mercufyl Fate med lidt mindre teatralsk vokal.
Jeg er kun på første gennemlytning, men umiddelbart klarer de stilskiftet fornemt.
https://sacredleather.bandcamp.com/album/ultimate-force

makrel

#3050 Post by makrel » 23.03.2018 08:57:51

Jeg er TOTALT forelsket i det cover!
Tom D. Warrior

Post Reply