Metaltråden

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
Enola Gay

Re: Metaltråden

#2771 Post by Enola Gay » 02.11.2017 22:17:15

simonvt wrote:Hva med Phrenelith pladen Krea?
I den grad en chef-plade!
Nr. 112

krea

#2772 Post by krea » 02.11.2017 22:29:35

Ja, den har jeg ikke fået hørt nok, nej. Men det jeg har hørt, har bestemt været positivt. Den skal lige spinnes noget mere.

Jeg har heller ikke fået hørt den der Havukruunu-plade som du anbefalede, svt, på baggrund af min Moonsorrow-begejstring. I den folkloristiske afdeling er jeg også blevet pirret af ukrainske Nokturnal Mortum. Men der var dele af pladen der skurrede i mine ører, mens andre dele var vildt fede. Jeg forestiller mig at der er nogen herinde der kender deres diskografi? Jeg havde ikke hørt dem før.

Og så lurer jeg også på Der Weg einer Freiheit, men jeg er lidt bange for hvad der møder mig. Det må næsten være en af Hitlers SS-tropper?
... så det' go'nok ...

krea

#2773 Post by krea » 02.11.2017 22:53:26

krea wrote:Og så lurer jeg også på Der Weg einer Freiheit, men jeg er lidt bange for hvad der møder mig. Det må næsten være en af Hitlers SS-tropper?
Ok, nu citerer jeg mig selv, men det er faktisk virkelig fed midtempo/onslaught klassisk europæisk black metal, både energisk og følsomt. De er fra Bayern, men deres cover eller titler er ikke fyldt med nazi-symboler så måske er det ikke NSBM. Det er bare mine fordomme der florerer.
... så det' go'nok ...

Antimatter

#2774 Post by Antimatter » 02.11.2017 23:52:47

Nokturnal Mortum er også borderline NSBM
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Enola Gay

#2775 Post by Enola Gay » 03.11.2017 09:18:48

Metal-TN: Hvorfor har Svingninger aldrig haft sit eget metalband? Har der ikke været andre svingerbands gennem tiden? Her lader jo til at være masser af musikere. Har SMC ikke brug for banneføre?
Nr. 112

Fisker Thomas

#2776 Post by Fisker Thomas » 03.11.2017 09:36:30

Malokarpatans Nordkapatenland rocker pænt hårdt lige nu.

Image

Kan man lide Master's Hammer og Tormentor og den slags, er de værd at tjekke. Lidt tendens til gøglede dukketeaterintroer (plus i min bog) og meget slavisk vokal. Enkelte steder har der sneget sig nogle bodegariffs ind, men på en eller anden måde adder det til atmosfæren.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

makrel

#2777 Post by makrel » 03.11.2017 09:44:59

krea wrote:
makrel wrote:
krea wrote:
makrel wrote:Spectral Voice (som INGEN har kommenteret på, sider tilbage :x).
Jeg synes (selvfølgelig) også det er fedt, men har ikke hørt den så meget endnu.
Jeg smider den meget sikkert på igen i dag, efter mit Morbid Angel-flip. På et tidspunkt begynder Steve Tuckers vokal sikkert at irritere mig. David Vincent 4prez!
Sidder og lytter til den nu på #anlægget med en ordentlig converter og en Brooklyn East IPA ved min side. Fuck nu af det er fedt! Vildt fed lyd. God kombi af blackened death og stemningsfulde sludge/doom-passager. Det minder mig på en måde om Rwake. Den måde musikken veksler flydende mellem forskellige tempi. Er Blood Incantation lige så godt?

Fedt at høre noget ordentligt metal. Har været lidt skuffet over de metal-albums jeg har hørt i år. Der er kun tre som holder:

Spectral Voice: Eroded Corridors of Unbeing
The Ruins of Beverast: Exuvia
Artificial Brain: Infrared Horizon

Altså, der har været andre som har været fede nok, men som jeg næppe hører om to år. Den nye Immolation f.eks. Jeg mangler lidt noget klassisk, mere melodisk, som den der Crowbar fra sidste år. Paradise Lost, som Jon A har anbefalet, er tæt på, men jeg synes ikke numrene har den der åbenlyse melodiøsitet som flere af numre på deres første 3-4 plader havde.

Nu prøver jeg sgu den der Bell Witch-plade...
Spectral Voice er virkelig en stærk plade, ja. Godt at du har nydt den!
Altså. Blood Incantation er mindst ligeså godt. Det er bare ikke rigtig samme slags dødsmetal. Det er svært at sammenligne, selvom 3/4 af Blood Incantation spiller deri. Tror de har lavet SV fordi de trængte til noget langsommere og mere episk (i mangel af bedre ord) anlagt. Stik Blood Incantation et lyt. De er vanvittige. En af de bedste plader fra 2016 er Starspawn. Og gør endelig som simonvt siger: Phrenelith. Årets danske metalplade!

Og. Jeg har hypet dem en masse, men tror virkelig det er noget for dig: Mithras. Særligt deres plade fra sidste år, On Strange Loops, der også var en af de bedste plader fra 2016. Det lyder som Morbid Angel - Where the Slime live på 'roids. Tilsæt et stænk af Blood Incantation og du har Mithras. PATRONTROMMER I OUTER SPACE!

Hvad angår Nokturnal Mortum er Antimatter rigtigt på den. De bevæger sig faretruende tæt på NSBM-tagget. Særligt deres første plader. Menøh. Jeg har stadigvæk et crush på lyden på NeChrist. Deres senere plader er ikke så fede.

Også fedt at du lige gav Bell Witch et skud. Modtog den i går på LP og hørte den første gang sidste uge. På arbejde. Det duede ikke rigtig, men jeg skal have mere ro til at høre den. Kunne sagtens høre kvaliteterne. Elsker det band, mand!
Enola Gay wrote:Metal-TN: Hvorfor har Svingninger aldrig haft sit eget metalband? Har der ikke været andre svingerbands gennem tiden? Her lader jo til at være masser af musikere. Har SMC ikke brug for banneføre?
Jeg kan ikke spille på noget som helst. Jeg kan sikkert råbe noget, men jeg kløjes i ord der skal gå hurtigt efter hinanden. Jeg kan ikke fordrage at stå foran andre mennesker og er lettere introvert anlagt. INTET duer!
Tom D. Warrior

Enola Gay

#2778 Post by Enola Gay » 03.11.2017 10:29:58

krea wrote:
krea wrote:Og så lurer jeg også på Der Weg einer Freiheit, men jeg er lidt bange for hvad der møder mig. Det må næsten være en af Hitlers SS-tropper?
Ok, nu citerer jeg mig selv, men det er faktisk virkelig fed midtempo/onslaught klassisk europæisk black metal, både energisk og følsomt. De er fra Bayern, men deres cover eller titler er ikke fyldt med nazi-symboler så måske er det ikke NSBM. Det er bare mine fordomme der florerer.
Det er megafedt, det der Der Weg. Sidder og hører Unstille nu. Rigtig stærk alene musik til lange aftener, når man sidder og surmuler i sin lænestol hjemme i borgen.
makrel wrote:Jeg kan ikke spille på noget som helst. Jeg kan sikkert råbe noget, men jeg kløjes i ord der skal gå hurtigt efter hinanden. Jeg kan ikke fordrage at stå foran andre mennesker og er lettere introvert anlagt. INTET duer!
Perfekt! Så mangler vi bare fem guitarister og en trommemaskine.
Nr. 112

EHG

#2779 Post by EHG » 03.11.2017 13:57:24

krea wrote:
Måske Roadburnaktuelle Occvlta kan være noget. https://occvlta.bandcamp.com/album/night-without-end
Ren Darkthrone plagiat, men det rykker rigtig fedt.

Engulfed fra Tyrkiet spiller ligeledes en god gang død. Ikke såå langt fra Phrenelith. De var i hvert fald imponerende på Metal Magic:
https://engulfed.bandcamp.com/album/eng ... -obscurity

Har nogen hørt den nye Midnight? - "Sweet Death and Ecstasy". Deres sidste to er genial bajermetal, men har ikke kunne finde den nye endnu.
Spoiler:
Image

satirejohn

#2780 Post by satirejohn » 03.11.2017 14:39:10

Enola Gay wrote:
simonvt wrote:Hva med Phrenelith pladen Krea?
I den grad en chef-plade!
Støtter op om dette.

Post Reply