Metaltråden

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
Maverick

Re: Metaltråden

#2781 Post by Maverick » 04.11.2017 00:03:28

makrel wrote:Hvad angår Nokturnal Mortum er Antimatter rigtigt på den. De bevæger sig faretruende tæt på NSBM-tagget. Særligt deres første plader. Menøh. Jeg har stadigvæk et crush på lyden på NeChrist. Deres senere plader er ikke så fede.
Nokturnal Mortum er absolut fedt. Udover NeChrist kan du roligt bevæge dig tilbage i tiden. Både deres demo Lunar Poetry og deres 2 første fuldlængder Goat Horns og To the Gates of Blasphemous Fire kan klart anbefales. Må dog tilstå at jeg ikke for alvor har fået fulgt med i deres seneste udgivelser.
Life is a bitch... Get used to it

krea
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643

#2782 Post by krea » 06.11.2017 13:15:26

EHG wrote:
krea wrote:
krea wrote:Og så lurer jeg også på Der Weg einer Freiheit, men jeg er lidt bange for hvad der møder mig. Det må næsten være en af Hitlers SS-tropper?
Ok, nu citerer jeg mig selv, men det er faktisk virkelig fed midtempo/onslaught klassisk europæisk black metal, både energisk og følsomt. De er fra Bayern, men deres cover eller titler er ikke fyldt med nazi-symboler så måske er det ikke NSBM. Det er bare mine fordomme der florerer.
Måske Roadburnaktuelle Occvlta kan være noget. https://occvlta.bandcamp.com/album/night-without-end
Ren Darkthrone plagiat, men det rykker rigtig fedt.

Engulfed fra Tyrkiet spiller ligeledes en god gang død. Ikke såå langt fra Phrenelith. De var i hvert fald imponerende på Metal Magic:
https://engulfed.bandcamp.com/album/eng ... -obscurity
Tak, jeg lytter til dem. Nu har du linket til deres bandcamp-versioner af deres udgivelser, men de ligger også på Spotify. Får musikerne flere penge ud af at jeg lytter til dem gratis på bandcamp end spotify? Er der nogen af jer musikertyper der ved det?
... så det' go'nok ...

Jimmi Jazz

#2783 Post by Jimmi Jazz » 10.11.2017 08:47:35

Valgkamp i SMC:

Jeg lytter til valgmateriale fra henholdsvis Borgmesteren og Kongen af Danmark/Ellermann Instituttet. Hvad vil de gøre for ældre, i SMC oversete bands? Hvilke bands vil de gøre noget for? Og hvad vil de gøre for rollespilssegmentet?

Vigtige temaer.

- men hvor er Enolaen? Har han ingen politik på området?? Højt spil at ignorere disse vigtige diskussioner!

Jeg må jo med skam meddele, at jeg aldrig har hørt hverken Savatage eller Bal-Sagoth før, så jeg lytter åbent og fordomsfrit. Og valgplakaterne alene må siges at være ret 6/6

Image
Savatage: Hall of The Mountain King

Image
Bal-Sagoth: Starfire Burning Upon The Ice Veiled Throne Of Ultima Thule

Jeg vender tilbage med vurderinger senere...
kenk wrote:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Hansen

#2784 Post by Hansen » 10.11.2017 09:17:42

krea wrote:Får musikerne flere penge ud af at jeg lytter til dem gratis på bandcamp end spotify? Er der nogen af jer musikertyper der ved det?
Musikere tjener intet ved at du lytter på bandcamp, men hvis du vælger at købe dér, så får de næsten alle de penge du betaler. I kontrast til for eksempel Itunes, hvor musikerne får meget lidt.
Til gengæld kan bandet se hvordan du har fundet frem til det (hvad du har googlet eller hvilken side du har linket fra), og det kan være nyttigt i forhold til deres PR-arbejde.
Jeg havde tidligere et band der på to forskellige plader udgav sangene "too many cunts on the dancefloor" og "fat sucking vampire". Utroligt mange fandt vores side ved at google sucking cunt .

Jimmi Jazz

#2785 Post by Jimmi Jazz » 10.11.2017 09:34:07

:shock: :shock:

Bal-Sagoth

!!

Puha... Ren Vanvidslistemann-metal...

Dét er jeg sgu ikke i stand til at gennemføre (har hængt troligt i gennem de 4 første sange).
Tror bare ,jeg hører The Hall of The Mountain King igen 8)
Se dét var kvalitet: Metal Church anno The Darkness med lidt drys af tidlig Fates Warning samtidigmed, at de har deres egen ting kørende.

PeterEllermann
Spotify: 114022072

#2786 Post by PeterEllermann » 10.11.2017 10:52:26

Det er fordi du er svag. Svag.
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Jimmi Jazz

#2787 Post by Jimmi Jazz » 10.11.2017 10:54:43

Nej, det er dig der døv. Døv.

(har du nogensinde lyttet til de keyboards? :lol: )

PeterEllermann
Spotify: 114022072

#2788 Post by PeterEllermann » 10.11.2017 12:09:30

Et ufatteligt svigt og et tab for Vanvidslisten...
Her få dage før valget tror vi stadig på sejr.
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Enola Gay

#2789 Post by Enola Gay » 10.11.2017 12:21:19

Jeg har vitterlig prøvet med Bal Sagoth, og jeg hylder selvfølgelig Kongen og El Manos vanvidsinitiativ, men jeg kan ikke. Det er simpelthen så gøglet, at man sidder og krummer tæer som en anden jon a.

Savatages Hall of the Mountain King, hold da ferien, mand! Bedst som man har afskrevet Borgmesteren, så får man sgu lige den motorvej i Jylland alligevel.

Det hele spiller. Fede riffs og stærk storytelling. Når man når til Prelude to Madness, som helt afgjort er top-gøglet, så er man faktisk klar til det. Man kan slet ikke få nok af det. Så bum! Hall of the Mountain King lige i bollerne! Det synger til himlen!

Og så er Jon Oliva en fremragende sanger -- kæmpe register -- med stor vokalmæssig indlevelse, uden det bliver fjollet, synes jeg. Trist, at han har haft et lidt hårdt liv.

Jeg synes faktisk, rytmeguitaren er noget af det bedste. Bare bundsolid og bastant hele vejen!
Nr. 112

krea
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643

#2790 Post by krea » 10.11.2017 12:43:26

Hansen wrote:
krea wrote:Får musikerne flere penge ud af at jeg lytter til dem gratis på bandcamp end spotify? Er der nogen af jer musikertyper der ved det?
Musikere tjener intet ved at du lytter på bandcamp, men hvis du vælger at købe dér, så får de næsten alle de penge du betaler. I kontrast til for eksempel Itunes, hvor musikerne får meget lidt.
Til gengæld kan bandet se hvordan du har fundet frem til det (hvad du har googlet eller hvilken side du har linket fra), og det kan være nyttigt i forhold til deres PR-arbejde.
Jeg havde tidligere et band der på to forskellige plader udgav sangene "too many cunts on the dancefloor" og "fat sucking vampire". Utroligt mange fandt vores side ved at google sucking cunt .
Tak for opklaring. Jeg tænkte nok at det var noget i den retning.
... så det' go'nok ...

Post Reply