Metaltråden

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Metaltråden

#4091 Indlæg af PeterEllermann » 20 dec 2019 17:22

Man laver en enkelt lille og smager på den.
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: Smeerenburg

#4092 Indlæg af Enola Gay » 20 dec 2019 17:24

PeterEllermann skrev:
20 dec 2019 17:22
Man laver en enkelt lille og smager på den.
Takker. Min frikadelleuvidenhed er desværre heller ikke særligt metal.
Bellum omnium contra omnes

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#4093 Indlæg af Kongen af Danmark » 22 dec 2019 17:27

Jeg kan egentlig meget godt lide Baest og synes de, lidt ligesom Unleashed, er sådan lidt "dødsmetallens svar på AC/DC". Det er fint og godt og lettilgængeligt uden at det skal forstås som noget dårligt, men det er omvendt ikke noget jeg sidder derhjemme og lytter til, imens jeg afventer åbenbaringer om #kunstensvæsen

Jeg synes man, om ikke andet så for egen sjælefreds skyld, bør lade være med at sammenligne dem med Undergnags og deslige bands. De tilhører måske formelt samme genre, men det er bare "lidt noget andet" - og det kan vel ikke undre at Baest, selv hvis de ikke havde en DR-dokumentar osv. i ryggen, bare appellerer langt mere bredt.

Jeg synes dog også lige at man skal overveje, hvad det faktisk er Baest går og laver, for SÅ meget folkefest og Skanderborgfestival er det jo altså heller ikke at spille 90er-agtig døijsmetal. Hvis ens umiddelbare tanke er at hr. og fru Danmark burde tage sig sammen og høre Deiquisitor istedet, så tror jeg altså man er blevet lidt fartblind af at leve i overhalingsbanen i SMC.
Ikke dermed sagt at man på nogen måde skylder Baest at kunne lide deres musik, for det er jo oplagt en smagssag.

Jeg antager at det er en bevidst overdrivelse at hævde at Baest skulle toppe Defecto i lameness. Det gør de jo på ingen tænkelig måde (men det ville så også være noget af en bedrift, sådan olympisk niveau-præstation ud i 100-meter lameness-agtigt, så det er jo ikke ligefrem i sig selv nogen ros til Baest).

Når det er sagt, så synes jeg altså også det er ekstremt lavpandet at være med i en baconreklame. Det burde de holde sig for gode til, for det er dælendyleme bøvet -uden dermed at sige at det ligefrem er det nye Volbeat, vi har med at gøre.
Senest rettet af Kongen af Danmark 22 dec 2019 17:35, rettet i alt 1 gang.
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#4094 Indlæg af Kongen af Danmark » 22 dec 2019 17:29

PeterEllermann skrev:
18 dec 2019 12:12
Som Borgmesteren siger:
Vi lever i en verden, hvor Sabaton har fans...
:thumbdown: :balloons: :thumbdown:
:cry:

Men på den positive side er der to af mine 2g elever, der hører King Diamond og MF.
Fisker Thomas skrev:

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#4095 Indlæg af makrel » 23 dec 2019 13:06

Med DR-dokumentaren gjorde Baest virkelig bare ikke et særlig godt indtryk af sig. Det er nok primært derfor jeg ikke orker dem. Og toppet med baconreklamen. Åh GUD, altså. Det er sgu dumt.

Jeg kan godt anerkende deres succes ligesom Volbeat, det er kun godt at vi kommer på kortet, når det kommer til metal. Det er bare ærgerligt at det er sådan noget den øvre del af undergrunden skal være. Min undergrund er blevet invaderet (, Jon A, jeg er ked af det!).

For at tage sammenligningen med Undergang HELT ud på et spinkelt grundlag: Undergang har flere følgere på Insta og Face. Der er nok flere danskere hos Baest, men alligevel. Der er flere i alt hos Undergang. Min anke ligger jo sådan set også hos den brede danske. De skal se at udvide deres (fortabte) horisonter. Deres liv brænder så stille ud.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#4096 Indlæg af PeterEllermann » 23 dec 2019 13:29

MN: Dream Theater - Images and Words.

Hvis ikke man kan #anerkende, #støtte og #hylde I&W som et #VÆRKAFTIDEN ja, så ka' man edderhyleme gå hjem å vips!

"Let the light surround you!" :o
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#4097 Indlæg af Kongen af Danmark » 23 dec 2019 14:33

Det kan jeg IKKE.

Tror jeg.
Fisker Thomas skrev:

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#4098 Indlæg af Kongen af Danmark » 23 dec 2019 14:41

makrel skrev:
23 dec 2019 13:06
Med DR-dokumentaren gjorde Baest virkelig bare ikke et særlig godt indtryk af sig. Det er nok primært derfor jeg ikke orker dem. Og toppet med baconreklamen. Åh GUD, altså. Det er sgu dumt.

Jeg kan godt anerkende deres succes ligesom Volbeat, det er kun godt at vi kommer på kortet, når det kommer til metal. Det er bare ærgerligt at det er sådan noget den øvre del af undergrunden skal være. Min undergrund er blevet invaderet (, Jon A, jeg er ked af det!).

For at tage sammenligningen med Undergang HELT ud på et spinkelt grundlag: Undergang har flere følgere på Insta og Face. Der er nok flere danskere hos Baest, men alligevel. Der er flere i alt hos Undergang. Min anke ligger jo sådan set også hos den brede danske. De skal se at udvide deres (fortabte) horisonter. Deres liv brænder så stille ud.
Jaeh, joeh.

Altså, der er masser af musikere, der er nogle bøvehoveder. Uden at musikken bliver dårligere af det.
Men jeg kender også godt det der med at det er irriterende, når man rent faktisk opdager det om et eller andet band.

Den brede befolkning har selvsagt ingen smag. Men altså, hvis den brede befolkning kunne lide undergrundsdød, så gik pointen vel også lidt af?
Fisker Thomas skrev:

Brugeravatar
Svingdoeren
Geografisk sted: Landevejen

#4099 Indlæg af Svingdoeren » 24 dec 2019 10:47

makrel skrev:
23 dec 2019 13:06
Og toppet med baconreklamen. Åh GUD, altså. Det er sgu dumt.
Lol, hvad?

Brugeravatar
00Void

#4100 Indlæg af 00Void » 24 dec 2019 15:18

Jeg lejede Lords of Chaos på Youtube i går. Ok lolleren (over)amerikaniseret take på skandalerne omkring second wave of black metal. Euronymous bliver portrætteret som en kæmpe kryster med lavt selvværd og Vikernes som en småtyk, kluntet og lidt dum taber (indtil han brænder den første kirke, så vil alle kneppe med ham). De har også fået plads til en lille kærlighedshistorie, noget splat, noget cringy humor og en god portion reinactments af alle de klassiske billeder.
Jeg forstår godt hvorfor folk, som går op i alt det her, de hader så meget på den, men jeg forstår også godt hvorfor man gerne vil lave Juno bare med black metal.

Nå anyway, hvis man vil omfavne den moderne kapitalisering af disablót, her på selve dagen, så kan man se den gratis her i ægte kvlt 240p

fire hang out with me

Besvar