Spotify

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
La Mouche
Spotify: 113192036

Re: Spotify

#391 Post by La Mouche » 16.12.2016 20:27:52

Men de har da vist ikke dacapo's katalog endnu? jeg synes ikke jeg får noget resultat når jeg søger på Per Nørgård eller Bent Sørensen fx... gør jeg noget galt?

Problemet med nye konkurrenter er lidt at jeg synes at Spotify fungerer mere eller mindre PERFEKT til klassisk musik også, i hvert fald hvis man bruger det sammen med lidt søgninger i amazon.com og allmusic.com (for at få baggrundsinfo om musikken samt anbefalinger til lignende musik)... nu hvor jeg har brugt 2-3 måneder på at lave en playliste med 112 timers favoritter, så burde jeg have musik til et godt stykke tid ud i fremtiden.

hitler

#392 Post by hitler » 17.12.2016 11:40:13

La Mouche wrote:Men de har da vist ikke dacapo's katalog endnu? jeg synes ikke jeg får noget resultat når jeg søger på Per Nørgård eller Bent Sørensen fx... gør jeg noget galt?

Problemet med nye konkurrenter er lidt at jeg synes at Spotify fungerer mere eller mindre PERFEKT til klassisk musik også, i hvert fald hvis man bruger det sammen med lidt søgninger i amazon.com og allmusic.com (for at få baggrundsinfo om musikken samt anbefalinger til lignende musik)... nu hvor jeg har brugt 2-3 måneder på at lave en playliste med 112 timers favoritter, så burde jeg have musik til et godt stykke tid ud i fremtiden.
Ah grammofy er ikke full on the demand streaming endnu - lige nu er består det af ugentlige playlister med podcast-agtige introer til hvert værk.

Spotify er jo rædselsfuldt til at håndtere metadata. Det problem har Grammofy heldigvis løst.
J Spaceman wrote:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

La Mouche
Spotify: 113192036

#393 Post by La Mouche » 17.12.2016 12:07:27

I praksis synes jeg bare Spotify fungerer godt nok for mig.

Spotify headhuntede ham der kineseren der stod for "Spotify Classical"-bloggen til at forbedre metadata for de klassiske udgivelser og rette fejl. Han har været igennem titusindvis af plader. Det er ikke perfekt (de har ikke de nødvendige felter til at angive ALLE musikere på en overskuelig måde) men det er langt bedre end det var før.

Jeg har kunnet finde de ting jeg skulle bruge. (som sagt lidt i samarbejde med andre sites). Der skal god tnok meget til før jeg begynder at betale for TO streaming sites, een klassisk og en til pop/rock. Men nu må vi se.

hitler

#394 Post by hitler » 18.12.2016 18:10:03

Yes.... tror måske lidt du misforstår konceptet. Og selvom Spotify har rettet deciderede fejl, så kan de jo ikke formidle eller vise dataen ordentligt.
J Spaceman wrote:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Beefheart

#395 Post by Beefheart » 30.01.2017 20:37:53

Har den der Release Radar-funktion/playliste altid været tilgængelig? Jeg har i hvert først lige opdaget den. Kæft den er nice.
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

makrel

#396 Post by makrel » 13.04.2017 11:39:42

Kan det virkelig passe Spotify stadigvæk ikke mener at man skal kunne hvem der følger ens playlister? Jeg troede det gik ud på at grave derinde :x
Tom D. Warrior

Beefheart

#397 Post by Beefheart » 14.04.2017 08:58:50

makrel wrote:Kan det virkelig passe Spotify stadigvæk ikke mener at man skal kunne hvem der følger ens playlister? Jeg troede det gik ud på at grave derinde :x
Det er total håbløst. Jeg har en ældgammel iPad (generation 1, vist nok) og den kan kun køre en af de tidligste versioner af Spotify, så på den kan jeg tilfældigvis godt se mine playlist-følgere. Men på alt det nymoderne stads kan det ikke lade sig gøre. Det er også tit og ofte talk of the town på Spotifys debatforum.
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

makrel

#398 Post by makrel » 14.04.2017 09:50:21

Beefheart wrote:
makrel wrote:Kan det virkelig passe Spotify stadigvæk ikke mener at man skal kunne hvem der følger ens playlister? Jeg troede det gik ud på at grave derinde :x
Det er total håbløst. Jeg har en ældgammel iPad (generation 1, vist nok) og den kan kun køre en af de tidligste versioner af Spotify, så på den kan jeg tilfældigvis godt se mine playlist-følgere. Men på alt det nymoderne stads kan det ikke lade sig gøre. Det er også tit og ofte talk of the town på Spotifys debatforum.
Jeg fatter simpelthen ikke det valg. Det er da sjovvi at vide, nå!

Hvad er Spotify's svar på den her undren?
Tom D. Warrior

Frcaheal

#399 Post by Frcaheal » 19.04.2017 08:50:59

hitler wrote:Jay Z og hans venner har lige lanceret Tidal, som er en Spotifykonkurrent. De tilbyder blandt andet lossless kvalitet. Jeg har ikke selv prøvet det endnu.

http://tidal.com/

EDIT: Det ser ud til, at de bare har opkøbt WiMP.
Hva'e, her to år senere må der være nogen, der har erfaring med Tidal. Jeg overvejer at skifte til et mobilabonnement med Tidal, og opsige min Spotify. Skal jeg gøre det? Jeg tænker primært på, hvordan udvalget er på Tidal. Hvis ikke jeg kan høre powerpop, så kan det hele jo være ligemeget.
Nå, men så sælger vi egern.

Morten

#400 Post by Morten » 20.04.2017 17:58:12

Nogen som kan fortælle om Spotify Family - særligt om det er helt problemfrit at dele det med venner?

Når jeg allerede har Yousee Musik inkluderet i mit telefonabonnement, er der så for alvor en opgradering at hente ved også at betale for Spotify?
Simplify

Post Reply