Sweep out the ashes in the morning - HN august 2015

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kongen af Danmark
Geografisk sted: Død :'(
Kontakt:

Re: Sweep out the ashes in the morning - HN august 2015

#201 Indlæg af Kongen af Danmark » 26 aug 2015 17:51

PeterEllermann skrev:HN:

HN: Arkuum - Trostlos

Youtubesiden med atmosfæriske blackmetalplader overrasker positivt med det her udspil.
Meget tydeligt at det er produceret på computer, med alle de klassiske plug-ins og trommemaskiner, men det er godt lavet af et soveværelsesprojekt. Og god musik.
Ja, det er sgu indtil videre godkendt, det der.

Black Metal er én af de genrer jeg virkelig har et had/kærlighedsforhold til. Bevares, der er lort i alle genrer, men der er bare SÅ meget af det i BM. Det er selvfølgelig prisen for at alle der har en mikrofon og føler sig lidt nekr0 kan være med, kan man sige.

Men når BM er fedt, så er det fandeme også fedt, uanset om det er grimtrvekvlt eller bare stille og rolig poser-Black.
Kærlige
Særlige
herlige hund
klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Geografisk sted: Død :'(
Kontakt:

#202 Indlæg af Kongen af Danmark » 26 aug 2015 17:55

Men ellers, så er jeg begyndt at høre Camel. Det er nyt for mig, men alle de gamle prog-heads kender det nok til hudløshed.

Det er nok ikke mit nye yndlingsband, men det er sgi fedt nok. Man kan i hvert fald godt høre at de har været indflydelsesrige, både når det kommer til 80er prog og prog-metal. Selv de mere ekstreme grene af prog-metal, som f.eks. Opeth, synes jeg egentlig smager lidt af Kamel.
Kærlige
Særlige
herlige hund
klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Brugeravatar
Fuzz Pig
Geografisk sted: Progland

#203 Indlæg af Fuzz Pig » 26 aug 2015 19:58

Jeg kom aldrig så langt med Camel, men Mirage er blandt 70'ernes bedste prog-plader, hands down.

Guitaren omkring 5.20 i Nimrodel kan høres spøge på Tribulations nye, nærmere betegnet på Sjalaflykt ved 4.30. Om det er lidt tilfældigt eller en intertekstualitet skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#204 Indlæg af stilhed » 26 aug 2015 22:51

Fisker Thomas skrev:HN:

Cold Sun: Dark Shadows

Liste-inspireret, så at sige. Jeg er stadig imponeret over, hvor meget den blæser hovedet af én. Jeg har ikke hørt den i flere år, nu har jeg hørt den tre gange i streg.
kan du ikke forklare, hvorfor den er så god? jeg synes jo som bekendt, den er totalt ordinær = helt afsindigt overvurderet.

Billede
hn.: novella - land
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#205 Indlæg af Fisker Thomas » 27 aug 2015 10:38

stilhed skrev:

Liste-inspireret, så at sige. Jeg er stadig imponeret over, hvor meget den blæser hovedet af én. Jeg har ikke hørt den i flere år, nu har jeg hørt den tre gange i streg.
kan du ikke forklare, hvorfor den er så god? jeg synes jo som bekendt, den er totalt ordinær = helt afsindigt overvurderet.
Tja, du kommer jo nok ikke til at kunne lide den af den grund, men dels er der selve klangen af den der elektriske autoharpe, som jeg digger. Så er der vokalerne, som lykkes med både at være virkelig paranoide og klartseende, og som har sådan en sidereal-effekt, som Coil stræbte så meget efter, og så er der også de der let abrupte, men ikke forcerede, reptilagtige temposkift. Jeg ved ikke. Den har bare et eller andet over sig, som er fuldstændig unikt. Det er ikke, fordi man ikke kan høre VU eller The Doors i det, men det rammer bare noget helt andet.

HF:

Billede

Limbus 4: Mandalas

Ha ha, den her er så belastende at høre på, at den bliver fed. Det er ret meget next level-kraut.

HN:

Igen.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#206 Indlæg af Jimmi Jazz » 27 aug 2015 16:06

HN:

Billede
Zoeken: How Did I?

Sådan noget småpsykedelisk elektronisk pop. Noget af det minder måske en lille smule om Flaming Lips, særligt Embryonic (som jeg tror, jeg skal høre bagefter), sangtitler som Cosmic Intervention og Do I Want It At All? råber også Wayne Coyne.
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
Antimatter

#207 Indlæg af Antimatter » 27 aug 2015 17:49

Billede

Det her er avantgarde som Antimatter bedst kan lide det, for der er ikke så meget at forstå. Man skal bare lytte til de konstant skiftende harmonier og overtoner mens man stamper i takt.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
dreambydream

#208 Indlæg af dreambydream » 28 aug 2015 10:18

vedrørende / TWO-HEADED BOYs / forespørgsel til dream pop-anbefalinger

Hør Movietones Day and Night. Ikke at det har synderligt meget at gøre med Beach House. Men det er godt.

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#209 Indlæg af stilhed » 28 aug 2015 12:27

Fisker Thomas skrev:
stilhed skrev:

Tja, du kommer jo nok ikke til at kunne lide den af den grund, men dels er der selve klangen af den der elektriske autoharpe, som jeg digger. Så er der vokalerne, som lykkes med både at være virkelig paranoide og klartseende, og som har sådan en sidereal-effekt, som Coil stræbte så meget efter, og så er der også de der let abrupte, men ikke forcerede, reptilagtige temposkift. Jeg ved ikke. Den har bare et eller andet over sig, som er fuldstændig unikt. Det er ikke, fordi man ikke kan høre VU eller The Doors i det, men det rammer bare noget helt andet.
du har nok ret. det er heller ikke, fordi jeg synes, den er dårlig. jeg mente det med ordinær helt konkret: det stikker ikke nok ud og af til, at jeg føler den. der er så meget andet fra den periode, der er vildere imo. men det er vel et spørgsmål om præferencer. tak for forklaringen.

hn.: sun kil moon - universal themes
mæh.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
Two-Headed Boy

#210 Indlæg af Two-Headed Boy » 28 aug 2015 12:40

dreambydream skrev: Hør Movietones Day and Night.
Tak. Jeg tjekker det ud!

Besvar