DISKOGRAFI - Coil

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
simonvt

Re: DISKOGRAFI - Coil

#291 Post by simonvt » 04.12.2016 09:29:57

Pete Rock wrote:Jamen, fik du nogensinde din t-shirt?
Nej Important Pikhoved Recs svare ikke engang på de mail jeg har sendt :x

Hansen

#292 Post by Hansen » 07.03.2018 00:43:03

Jeg brugte søgefunktionen for at lede efter EBM, og blev mindet om denne tråd. Det er helt rørende, så overbærende I er med fanboy-faktoren hos udvalgte Svingere her :oops:
Hvis andre skulle have lyst til at tage diskografi-trådene op, så er det her i hvert fald en påmindelse om at det er en god idé.

Pete Rock

#293 Post by Pete Rock » 23.03.2018 19:55:36

Som mine facebook-venner måske ved gik jeg en meget lang tur i lørdags, 7 timer med masser af stigninger, sne, hagl og solskin. Fordi jeg for en gangs skyld var alene på farten, hørte jeg musik det meste af tiden. Jeg måtte to gange tage støvlerne af for at krydse floder med knæhøjt vand, og lige efter jeg krydsede den anden flod, satte jeg Ape of Naples på. Det var ikke så overskyet på det tidspunkt, men det var sidst på dagen, så solen varmede ikke så meget som tidligere. Jeg var ankommet til floden efter at have gået stejlt nedad fra en bjergkam, og skulle nu finde en sti på den anden side for at nå den næste bjergkam og komme hjem. Det blev ret hurtigt klart for mig at jeg havde krydset floden for tidligt, så jeg kunne ikke finde stien videre. Jeg kunne selvfølgelig have krydset floden igen, men som sagt var vandet temmeligt højt og det var ikke lige til at holde balancen på det skarpe sten, med trætte ben. Så jeg valgte i stedet bare at forlade stien, og følge floden så langt jeg kunne, i håb om at finde den anden sti over bjerget. Der gik meget kort tid før flodbredden blev alt for tilgroet, og jeg måtte begive mig opad den temmeligt stejle og mudrede bjergskråning. Det var ikke sådan rigtigt farligt, men hårdt og ubehageligt fordi jeg reelt ikke vidste hvor langt væk jeg var fra den sti jeg prøvede at finde. Da det var allerværst kogede It's in my Blood ud i mine ører, og da jeg lidt efter endeligt fandt stien var jeg nået til Heaven's Blade. Det var slet ikke ovre endnu, for selv på stien var det en superhård og stejl stigning, men jeg nåede da toppen inden Going Up var helt færdig. Eminent oplevelse med et eminent album.

Jeg tror bare jeg prøver at sige at det gav Ape of Naples en ny dimension for mig, at høre den på den måde, under hårdt arbejde ude i den vilde natur. Mange kunstnere forsøger at skabe en ildevarslende stemning på deres albums, men meget få lykkes med det som Ape of Naples, og ingen formår på samme måde at blande det ildevarslende med andre følelser, følelser som jeg synes det er lidt svært at sætte ord på. Jeg er ikke ekspert i "pakken", og har slet ikke indtaget alt den musik, litteratur og kunst der tilhører pakken, men jeg kan ikke lade være med at tænke på Ape of Naples som kongeeksemplet eller ihvertfald et konge eksempel på hvad pakken er og var.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Post Reply