DISKOGRAFI - Coil

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
Fisker Thomas

Re: DISKOGRAFI - Coil

#251 Post by Fisker Thomas » 14.12.2015 11:22:41

Jeg kan egentlig godt høre den med idéerne, som strækkes ud, men samtidig så synes jeg bare, at de sange, de holder som sange, fordi der hele er en progression og en udvikling i dem, der bygges videre på idéerne, de muterer en smule hele tiden.

Pete Rock wrote:Jeg synes Jon A er meget hård i sin karakteristisk. Han går efter de læderbukse-klædte mænd, og ikke efter bolden.

Og Coil er vel netop holdt op med at gå i læderbukser og har taget en kjortel på. Det er fraværet af læderbukser, der generer Jon A, og det er jo også helt tydeligt læderbukseelementerne, han kan lide på de tidligere plader.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

secondtoughestintheinfant

#252 Post by secondtoughestintheinfant » 14.12.2015 11:23:49

Det lyder som om, at det, jeg hører Jon A sige, er, at det mest er typer som dem her, der hører sen Coil:

Image
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

Pete Rock

#253 Post by Pete Rock » 14.12.2015 11:28:35

Fisker Thomas wrote:
Pete Rock wrote:Jeg synes Jon A er meget hård i sin karakteristisk. Han går efter de læderbukse-klædte mænd, og ikke efter bolden.
Og Coil er vel netop holdt op med at gå i læderbukser og har taget en kjortel på. Det er fraværet af læderbukser, der generer Jon A, og det er jo også helt tydeligt læderbukseelementerne, han kan lide på de tidligere plader.
Jeg var godt klar over at den ikke var helt biografisk korrekt den der, men min oprindelige ide var egentligt også en eller anden bøsse-joke baseret på det med manden og bolden. Oh well.

Nu hører jeg The Dreamer is Still Asleep for første gang, og på den sang fungerer alt virkeligt. Og så er den selvfølgelig ikke med på LP-udgaven. "Coil - making it hard for fans since 1984".
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Pete Rock

#254 Post by Pete Rock » 14.12.2015 11:30:57

Vi skal huske at snakke om Winter Solstice EP'en snart.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Fisker Thomas

#255 Post by Fisker Thomas » 14.12.2015 11:57:52

Pete Rock wrote:
Fisker Thomas wrote: Nu hører jeg The Dreamer is Still Asleep for første gang, og på den sang fungerer alt virkeligt. Og så er den selvfølgelig ikke med på LP-udgaven. "Coil - making it hard for fans since 1984".
Jo, det er den da. Det er "Strange Birds", der ikke er.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Pete Rock

#256 Post by Pete Rock » 14.12.2015 11:59:33

Kikset - min fejl.

Jon A

#257 Post by Jon A » 14.12.2015 23:01:40

Fisker Thomas wrote:
Og guderne skal ellers vide at jeg er totalt for kjortel. Stillet op på den måde kan jeg godt se at det kommer til at se lidt mærkeligt ud. Omvendt synes jeg så at Pete Rock er lidt hård i sin karakteristik af min karakteristik. De læderbukseklædte mænd fylder ret lidt i den.
kulsoen wrote:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

andreassyr

#258 Post by andreassyr » 20.12.2015 02:06:39

Jeg står ved et busstoppested ude i det dybe Frederiksberg. To gutter sidder og venter på bussen sammen med mig. Jeg har ingen grund overhovedet til at tro at de har et homoseksuelt og normbrydende parforhold - bortset fra at de begge fuldstændig ligner Sleazy. Altså, fuldstændig.
Spot On

Fisker Thomas

#259 Post by Fisker Thomas » 22.12.2015 18:24:32

Og det er vel en fin indgangsvinkel til "Winter Solstice"-ep'en. Jeg er en lille smule offline meget af tiden i Jylland i disse dage, så ikke så meget fra mig denne gang.

Jeg tænker, vi tager alle fire solhvervs-ep'er - alle indspillet ved deres respektive solhverv - med særligt fokus på
Image

Winter Solstice: North

Ep'erne er samlet på Moon's Milk in Four Phases

Det er nogle eksperimenter, der har skitsens præg, men som også forekommer ret færdige. Hvis det er det her niveau, man har, når man hiver ting ud af røven, så kører det ret godt for en musikalsk set.

Jeg har ikke pt. mulighed for at genhøre dem, så ikke så meget snak her fra min side. Jeg er sikker på, at andre har noget klogt at sige, mens trådmoderator prøver at få fred for sin families evindelige knevren, så han kan læse og skrive jobansøgninger. Lyt til dem - "Winter Solstice: North" er virkelig en dragende sag.

Hansen

#260 Post by Hansen » 05.01.2016 09:55:34

En smule off topic, så vil jeg lige gøre lidt reklame for at Drew McDowall, der var medlem af Coil i denne periode, spiller på Mayhem den 8. februar.

Post Reply