Den store musikindkøbstråd 2006-2019

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hylle

#181 Indlæg af Hylle » 01 dec 2006 00:12

krea skrev:
kiltman skrev:er der forøvrigt nogen der har erfaringer med bestillinger fra caiman?
jeg bestilte noget, som jeg har fået bekræftelse på, blev sendt hhv. den 14. og 15. november. Burde cd'erne ikke være ankommet nu?
Man plejer at have det indenfor en uge, men indenfor de sidste par måneder har de været pisselangsomme, og der går gerne en måned fra de sender til det ankommer. De må have skiftet postselskab. Jeg gider ikke rigtig at bruge dem mere.
På min seneste pakke fra Caiman, var poststemplet fra New Zealand :shock: - og det tog mellem 2 og 3 uger. Jeg synes stadig det kan betale sig at bruge dem. Helt galt er det, hvis man køber en smal vare fra CDWOW's Warehouse... Comus' First Utterance var 2½ måned om at komme frem, og Tim Hecker har jeg nu ventet på i over en måned.
Djangos er der mange herinde der bruger, men pas på! Deres service er ringe. Har to gange sendt varer retur, pga. af dels defekt brugt og forkert brugt titel, og de har end ikke svaret.

Har iøvrigt bestilt:
Billede
Women And Children: Paralyzed Dance Tonight

og
Billede
Birch Book: S/T

Brugeravatar
morteno

#182 Indlæg af morteno » 01 dec 2006 11:13

onsdag morgen skrev:i denne måned har jeg shoppet guilty pleasures:
mountain goats - tallahassee
Enten er du helt vildt haha-morsom, eller også er du lige kommet i bad standing hos morteno. Den plade er fremragende og der er så absolut intet - INTET - ved den der kan karakterisere den som en guilty pleasure. Der skal strammes op.

Købt (bestilt) i november, det meste brugt og/eller røvbilligt fra djangos:
Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede

Joanna Newsom : Ys; Modest Mouse : Moon & Antarctica; Waits Tom - Blue Valentine; Waits Tom - Heart Of Saturday Night; Sparklehorse : Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain; Guryan, Margo : Take a Picture; The Field Mice : Snowball + Singles; Dinosaur Jr. : Green Mind; Tom Waits : Orphans; Rilo Kiley : More Adventurous; Ride : Going Blank Again; Ride : Smile EP; Brian Jonestown Massacre : Strung Out in Heaven; Jeff Hanson : Jeff Hanson; Guided by Voices : Alien Lanes; The Beta Band : 3 E.P.'s; Art Vinyl Play & Display Mount

Brugeravatar
Perkins

#183 Indlæg af Perkins » 01 dec 2006 11:24

Det er også nogle gode ep'er the Beta Band har samlet - Dry the Rain er dælme en dejlig sang. Er den Suggs plade egentlig kommet? - hvad synes du om den? Slingshot Professionals?

Brugeravatar
morteno

#184 Indlæg af morteno » 01 dec 2006 11:26

Perkins skrev:Er den Suggs plade egentlig kommet? - hvad synes du om den? Slingshot Professionals?
Yes, den er kommet. Har hørt den en gang, men husker den ikke lige (:oops:), så jeg vil smække den på anlægget her om lidt. Jeg har store forventninger! :D. Sidstnævnte har jeg ikke modtaget.

Brugeravatar
Perkins

#185 Indlæg af Perkins » 01 dec 2006 11:35

morteno skrev:
Perkins skrev:Er den Suggs plade egentlig kommet? - hvad synes du om den? Slingshot Professionals?
Yes, den er kommet. Har hørt den en gang, men husker den ikke lige (:oops:), så jeg vil smække den på anlægget her om lidt. Jeg har store forventninger! :D
Han har en Malkmus agtig mono stemme, som jeg i hvert fald er vældig begejstret over. Pladen indeholder også en masse cirkusgøjl som virker rigtig godt. Når dit lille indie-LoFi hjerte er sulten, burde du tjekke hans forgående band - Butterglory - ud. Det er en rigtig fed rockduo han sammen med labre Debby Vander Wall udgør. Masser af små korte indie-gems. Butterglory's plader kan også - brugt - fåes for en slik fra Djangos, som du går agurk til for tiden...

Brugeravatar
morteno

#186 Indlæg af morteno » 01 dec 2006 14:17

Det er ganske rigtigt meget derhenad. Meget blandet album. Coveret snyder jo helt vildt. Troede at det var noget stille, pæn musik, og bestemt ikke rock.

Brugeravatar
Brandon
- inaktiv -

#187 Indlæg af Brandon » 01 dec 2006 14:43

Emil k-s skrev:Jeg har købt den nye Robert Lippok. Brandon havde ret.
Der er få producere der kan lave helt igennem syntetisk musik med samme stil og elegance som ham. Har du hans ep "open close open" fra en del år tilbage? Kun tre numre på, men noget af det bedste elektroniske minimalisme i min samling.
I'm looking California and feeling Minnesota

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#188 Indlæg af J Spaceman » 01 dec 2006 15:45

morteno skrev: Joanna Newsom : Ys; Modest Mouse : Moon & Antarctica; Waits Tom - Blue Valentine; Waits Tom - Heart Of Saturday Night; Sparklehorse : Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain; Guryan, Margo : Take a Picture; The Field Mice : Snowball + Singles; Dinosaur Jr. : Green Mind; Tom Waits : Orphans; Rilo Kiley : More Adventurous; Ride : Going Blank Again; Ride : Smile EP; Brian Jonestown Massacre : Strung Out in Heaven; Jeff Hanson : Jeff Hanson; Guided by Voices : Alien Lanes; The Beta Band : 3 E.P.'s; Art Vinyl Play & Display Mount
Det var en god omgang der morteno, der er flere af mine virkelige favoritter på den liste (Waits: Heart Of Saturday Night, GBV, Ride, Modest Mouse, Field Mice)! Har du egentlig Guided By Voices: Bee Thousend? Den er nok om muligt endnu bedre end Alien Lanes... Jeg er spændt på, om du kommer til at holde af Field Mice og Beta Band (jeg er lidt skeptisk).

Jeg har også selv været på rov. Her er nogle af dem:

Billede
Flying Saucer Attack : Flying Saucer Attack

Billede
Smog : Red Apple Falls

Billede
Eagle*Seagull: s/t

Billede
Loop: A Gilded Eternity

Billede
Trans Am: Futureworld

Billede
Ride: Nowhere

Derudover har jeg dækket nogle huller med Spacemen 3, Mecury Rev og Brian Jonestown Massacre.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
morteno

#189 Indlæg af morteno » 01 dec 2006 16:01

J Spaceman skrev:Det var en god omgang der morteno, der er flere af mine virkelige favoritter på den liste (Waits: Heart Of Saturday Night, GBV, Ride, Modest Mouse, Field Mice)! Har du egentlig Guided By Voices: Bee Thousend? Den er nok om muligt endnu bedre end Alien Lanes... Jeg er spændt på, om du kommer til at holde af Field Mice og Beta Band (jeg er lidt skeptisk).
Bee Thousand havde de ikke brugt på djangos, så den har jeg til gode. The Field Mice havde jeg egentlig afskrevet indtil det gik op for mig at den virkelig smukke sang du smed på dit mix sidste år med dem var så god at jeg var nødt til at prøve igen. 80'er lyd eller ej :D. Faktisk skyldes flere af indkøbene pitchforks top100 over bedste albums udgivet i 1990'erne. Man er vel en middelmådig, midtersøgende indiesucker 8)

Brugeravatar
Emil k-s

#190 Indlæg af Emil k-s » 01 dec 2006 16:18

Brandon skrev:
Emil k-s skrev:Jeg har købt den nye Robert Lippok. Brandon havde ret.
Der er få producere der kan lave helt igennem syntetisk musik med samme stil og elegance som ham. Har du hans ep "open close open" fra en del år tilbage? Kun tre numre på, men noget af det bedste elektroniske minimalisme i min samling.
Nej desværre. Jeg går udfra den er vanskellig at finde?

Men det er mærkelig med Lippok, for To Rococo Rot, som trods alt er det de fleste kender og elsker ham for, har aldrig rigtig fanger mig, mens alle de af hans soloting, jeg har hørt, og det er vist de fleste, har gjort det.

Besvar