Gæt en Pitchfork-karakter

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: Gæt en Pitchfork-karakter

#71 Indlæg af Antimatter » 08 feb 2018 17:24

Er Justin ikke sammen med Britney mere? :o
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#72 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 sep 2018 20:19

Det er sygt grineren at se Pitchforks stadig mere stort anlagte og febrilske forsøg på at rebrande sig som woke, urban og feministisk og samtidig få luftet ud i drengeværelset og få cementeret, at indierocken i den grad tilhører fortiden, hvad kulturel kapital og dagsorden angår.
Første gang, de lavede en liste over 1980'ernes bedste albums, var i 2002, og nu har de så lige lavet en ny. På begge listers top 20 går De La Soul, Prince, Joy Division, Smiths, Public Enemy, Pixies, Sonic Youth og Talking Heads igen, men i 2002 var Public Enemy bogstaveligt talt negeren i top 10, der derudover bestod af den hvide indiedrengs kanon: Daydream Nation, Remain in Light, Paul's Boutique, Dootlittle, Murmur, The Queen is Dead, Surfer Rosa, Rain Dogs og Closer. På 10-20 fandt man endnu en Tom Waits, XTC, The Fall, endnu en SY, Galaxie 500, Minutemen, PiL og This Heat foruden de obligatoriske negere De La Soul og Prince.
Fast forward til 2018, hvor Closer, The Queen is Dead, Doolittle og Paul's Boutique er blevet forvist til 10-20, der desuden indeholder nye indslag som BDP(!), Madonnas debut(!?), Eric B. & Rakim, endnu en Prince (i stedet for 2002's dobbelt op på Pixies i top 10). Nye i top 10 er Sades Diamond Life( :? ), Janet Jacksons Control (som nummer 8 :o ), Hounds of Love med Kate Bush, N.W.A.'s Straight Outta Compton, Prince på førstepladsen, og så er Thriller blevet forfremmet fra nummer 27 til nummer 2.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Antimatter

#73 Indlæg af Antimatter » 17 sep 2018 20:38

Får altid lyst til at give forsangeren fra Galaxie 500 et spark i røven. Ultimativt blodfattig musik. On Fire fik 10 :o De gode ideer bliver kvalt i klynk og håbløs falsetsang. Starten på Strange er et skoleeksempel på hvordan en sanger kan komme ind og ødelægge et lovende nummer. Det er decideret pinligt så meget han knepper den sang i stykker med sin indfølte vokal :lol:
Senest rettet af Antimatter 17 sep 2018 20:57, rettet i alt 3 gange.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#74 Indlæg af La Mouche » 17 sep 2018 20:55

nånånå, han var ellers god på Loppen i sidste uge.... men er enig i at Galaxie 500 ikke var så godt, overvurderet amatørøvelokale-musik. Men han har lavet ok ting siden i Luna.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#75 Indlæg af Tonic Satan » 17 sep 2018 22:56

Billede
I kan begge få noget losset op i røven. G500 har udelukkende lavet mesterværker, og det er kun okay at hate på klynkevokal, når det er Neutral Milk Hotel.

Mojn fra Svingninger 2006.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
palesaint

#76 Indlæg af palesaint » 18 sep 2018 12:28

secondtoughestintheinfant skrev:
17 sep 2018 20:19
Det er sygt grineren at se Pitchforks stadig mere stort anlagte og febrilske forsøg på at rebrande sig som woke, urban og feministisk
Godt spottet med hensyn til 80'er-listen. Jeg tjekker vel nærmest aldrig deres side men har alligevel bemærket, der har i et længere stykke tid været mange små tegn på denne omkalfatring, der nu står som noget alt for gennemført og derfor lidt latterligt, når eksempelvis Sade skal præsenteres med Thatcher som setup og kunstnerens true hudfarve som payoff:
Pitchfork skrev:In the mid-’80s, ultra-smooth, diet-soul pop ruled the British airwaves, trafficking in sax solos and funk-lite guitar twang. As Margaret Thatcher’s brand of conservative austerity was all but tearing England’s working class apart, this upbeat, worry-melting music was a welcome reprieve. However, the vast majority of these performers were white, borrowing their sound from traditionally black music; the scene was ripe for a group that could inject an authentic jolt of jazz, soul, and contemporary R&B. Enter Sade.
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#77 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 18 sep 2018 12:43

Der har vaeret ekstremt mange eksempler paa det i aar, og ofte resulterer det i grinagtige krumspring, som i deres besatte framing af alt, hvad Kanye West laver af musik, ift det faktum, at han stoetter Trump.
Eller da de havde bygget den nye Janelle Monae op til det helt store brag ved at udskrige tre singleforloebere til Best New Music, og albummet saa udkom og rent faktisk var ganske skuffende. Saa gav de den 7.7, men anmeldelsen lyder som straight op 10, fordi noget med identitet. https://pitchfork.com/reviews/albums/ja ... -computer/
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Besvar