Gæt en Pitchfork-karakter

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
soledad
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

Re: Gæt en Pitchfork-karakter

#201 Indlæg af soledad » 12 maj 2020 13:37

Det er en beskrivelse af arbejdet, som gælder for rock og andre typer musik, hvor produceren har erfaring med at arbejde i et studie, har medarbejdere, har måske en særlig lyd som musikerne har ønsket til deres sange. Sådan har det ofte ikke være i hiphop, hvor dudes var blevet signet fra gaden med en demo og ikke vidste noget om at få det til at lyde godt. Derfor var engineers vigtige, plader med Charlie Marotta, Paul C og Doc Rodriguez havde en distinkt lyd hvad enten de var krediteret som producer eller engineer.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#202 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 12 maj 2020 13:40

Danny Hey skrev:
12 maj 2020 13:26
Vil mene, at det er helt anderledes i rap. Især i dag. Engineers er steget enormt i status det sidste årti og er nærmere medproducere end studieteknikere.
Helt enig. For eksempel den måde, mange af Kanyes produktioner fra det seneste årti lyder på. Jeg gad for eksempel godt vide, hvor stor en del af lyden og produktionerne på Kanyes albums (og ting, han ellers har produceret, såsom Push) fra 2010'erne, der kan tilskrives Kanye selv.
Senest rettet af secondtoughestintheinfant 12 maj 2020 13:40, rettet i alt 1 gang.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Danny Hey

#203 Indlæg af Danny Hey » 12 maj 2020 13:40

Ali Pilfinger skrev:
12 maj 2020 13:35
Ok. Hvad kalder man så en studietekniker? Boy?
Medmindre du mener "booiiiii", skal du nok træde varsomt.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#204 Indlæg af Jallan » 12 maj 2020 15:08

Danny Hey skrev:
12 maj 2020 13:40
Ali Pilfinger skrev:
12 maj 2020 13:35
Ok. Hvad kalder man så en studietekniker? Boy?
Medmindre du mener "booiiiii", skal du nok træde varsomt.
:lol:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Danny Hey

#205 Indlæg af Danny Hey » 12 maj 2020 16:03

secondtoughestintheinfant skrev:
12 maj 2020 13:40
Danny Hey skrev:
12 maj 2020 13:26
Vil mene, at det er helt anderledes i rap. Især i dag. Engineers er steget enormt i status det sidste årti og er nærmere medproducere end studieteknikere.
Helt enig. For eksempel den måde, mange af Kanyes produktioner fra det seneste årti lyder på. Jeg gad for eksempel godt vide, hvor stor en del af lyden og produktionerne på Kanyes albums (og ting, han ellers har produceret, såsom Push) fra 2010'erne, der kan tilskrives Kanye selv.
Svært at vide med Kanye. Var det 70 forskellige mix, han (angiveligt selv) havde lavet af Stronger?

Jeg har tit tænkt på det samme med Barter 6. En plade med en ekstremt karakteristisk lyd, som høres over hele pladen, på tværs af de forskellige produceres bidrag.
Den giver mig lyst til at høre dybhavstechno. Og det må netop være dens engineers(') bidrag, forestiller jeg mig.

Et andet eksempel er Premiers lyd, som faldt helt fra hinanden på et tidspunkt midt i nullerne. Det var de samme trommebreaks, samme stil osv., men lyden havde bare ikke længere samme ooomphh.
Det var på omkring samme tidspunkt, at han købte og overtog D&D Studios (mener, jeg læste det i The Source), hvor rigtig mange af hans halvfemserting er lavet. Kunne selvfølgelig være et tilfældigt sammenfald, men i hvert fald har engineers nok altid været vigtige, de plejede bare at være mere anonyme folk i kulissen.

Feldman.

#206 Indlæg af Feldman. » 15 maj 2020 17:12

secondtoughestintheinfant skrev:
11 maj 2020 22:11
Fordi, hvorfor i alverden skriver Pitchfork pludselig - helt undtagelsesvist - en filmnyhed, som ikke har den fjerneste at gøre med musik? Det er vel fordi, der er en eller anden form point at hente i at opfatte Agnes Varda som et feministisk filmikon, og så kan man lige pudse sine credentials i sit fucking klamme kernesegment. Og Gud, hvor er Agnes Varda dog bare overvurderet.
Må Lars Løkke så heller ikke være oppe at køre over Varda-boxsættet?
Cinematekets seneste nyhedsbrev skrev:mandag byder tidligere statsminister Lars Løkke velkommen til den franske film ’Cleo fra 5 til 7’

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#207 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 15 maj 2020 17:14

Alle ved da i det mindste, at Lars Løkke og co-presenter Anders Lund Madsen er giga Varda-fans. Jeg tænker, de fik valget mellem Thelma & Louise, Pulp Fiction og Cleo fra 5 til 7 og valgt den, de kendte i forvejen.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Besvar