SS’s Choice: Halvfjerdserlisten 2016 ⇒ Gætteleg

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Re: SS’s Choice: Halvfjerdserlisten 2016 ⇒ Gætteleg

#801 Indlæg af Morten » 07 feb 2017 13:13

Jimmi Jazz skrev:Art Zoyd er fede! Lige så Univers Zero (som vist regnes med?), de var jo også på min liste.

Men udover dem er jeg aldrig kommet videre med RIO. Måske nogen gider lave en guide?

Og ja: Tak tak! og hurra hurra! for tovholdere og optællere!!
Måske denne dokumentarfilm er god?

http://www.progdocs.com/Progdocs.com/RW_Vol._2.html
Simplify

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#802 Indlæg af Ungfugl » 07 feb 2017 13:53

Fisker Thomas skrev:Det er - ikke for at fronte - ret sindssygt, at der findes brugere på svingninger.dk, der i 2017 ikke har hørt Lee Hazlewood.
For mig er det bare mega dejligt ikke at kende alt på jeres lister. Kan ikke helt se, hvorfor jeg skulle deltage i listemageri + dertilhørende diskussioner, hvis det var tilfældet, at jeg kendte alt - selv alle de Svingninger-kanoniserede ting. 70'erne er i høj grad et musikårti, jeg forud for listen havde sat ret meget på standby og hører nogle favoritter. Jeg synes stadig 80'erne og 90'erne er langt, langt federe årtier for musikken, pga. der dukkede nogle genrer op, der taler langt mere til mig i form af hiphop og techno.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#803 Indlæg af Fisker Thomas » 07 feb 2017 13:57

Ungfugl skrev:
Fisker Thomas skrev:Det er - ikke for at fronte - ret sindssygt, at der findes brugere på svingninger.dk, der i 2017 ikke har hørt Lee Hazlewood.
For mig er det bare mega dejligt ikke at kende alt på jeres lister. Kan ikke helt se, hvorfor jeg skulle deltage i listemageri + dertilhørende diskussioner, hvis det var tilfældet, at jeg kendte alt - selv alle de Svingninger-kanoniserede ting. 70'erne er i høj grad et musikårti, jeg forud for listen havde sat ret meget på standby og hører nogle favoritter. Jeg synes stadig 80'erne og 90'erne er langt, langt federe årtier for musikken, pga. der dukkede nogle genrer op, der taler langt mere til mig i form af hiphop og techno.
Ja, det kom også lidt forkert ud. For mig er det nok bare noget med, at jeg fra ca. 2000 nærmest voksede op med ham. Han var det hippeste af det hippe (ah, okay, men altså), blev spillet i alle de fede 2nd hand-butikker i Pisserenden i en grad, så jeg nok ville have droppet ham af bare afsky for den sene hype, hvis jeg havde været halvt så blasert dengang, som jeg er i dag. Så jeg havde vist egentlig bare optur over, at det stadig var muligt at opdage Hazlewood.

Det meste frem til 1972 er i øvrigt godt med ham.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#804 Indlæg af Antimatter » 07 feb 2017 13:59

Ungfugl skrev:
Igen. Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke er mere nede med soul funk og jazz fra perioden, når du elsker hiphop så meget. Har du hørt det her? Det har et lækkert, dovent hiphopvibe og er ofte blevet samplet. Jeg havde egentlig regnet med at den ville komme med på nogle lister. Kvaliteten på sædkistetube er ret dårlig, dog.

Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#805 Indlæg af Ungfugl » 07 feb 2017 14:08

No pun taken, Fisker.
Antimatter skrev:Igen. Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke er mere nede med soul funk og jazz fra perioden, når du elsker hiphop så meget.
Jeg havde da også noget jazz på og også noget soul. Over ti eller sådan noget. En del af forklaringen ligger nok også i mit svar til Fisker Thomas. Det er i meget lille grad i 70'erne, jeg snuser rundt efter ny musik. En mere enkel forklaring er: Jeg gider ikke høre lige så meget jazz og funk, som jeg gider høre hiphop.

Brugeravatar
Morten

#806 Indlæg af Morten » 07 feb 2017 14:35

miegas skrev: Min firserliste, som jeg går og brygger på, er til gengæld skudsikker.
Er Jean Hoyoux allerede på listen?
Simplify

Brugeravatar
miegas
- inaktiv -

#807 Indlæg af miegas » 07 feb 2017 14:49

Niks, men tak for anbefalingen.
jo que voi partir la purméra, non poderí seguir shens tu

Brugeravatar
Morten

#808 Indlæg af Morten » 08 feb 2017 19:39

Så bryggede jeg også en hurtig firserliste sammen - jeg er ikke så god til punk, så G.I.S.M. er vist eneste repræsentant - til gengæld nåede jeg hurtigt over 50 albums, og jeg synes kun lige jeg er begyndt...
Simplify

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#809 Indlæg af Antimatter » 08 feb 2017 20:04

Jimmi Jazz skrev:Art Zoyd er fede! Lige så Univers Zero (som vist regnes med?), de var jo også på min liste.

Men udover dem er jeg aldrig kommet videre med RIO. Måske nogen gider lave en guide?

Og ja: Tak tak! og hurra hurra! for tovholdere og optællere!!

Dün og Shub-Niggurath er nogle af de store navne når vi kommer op i firserne.

Der er nogle spor med percussion og shred på Dünpladen der lyder utroligt meget som techmetal fra nutiden.
Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Brugeravatar
nap nap.

#810 Indlæg af nap nap. » 08 feb 2017 23:30

Vi kan da lave en lille opsamling af firserlister.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Besvar