#KONGECUP17 gruppe 9/16

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

Godt og blandet

Poll ended at 05.12.2017 18:20:51

Star Wars Theme
5
3%
The Replacements - Alex Chilton
21
12%
Keith Green - Your Love Broke Through
1
1%
Joy Division - Twenty Four Hours
16
9%
Godflesh - Mighty Trust Krusher
6
3%
OM - At Giza
24
13%
Hole - Violet
5
3%
Cream - Crossroads
5
3%
The Ronettes - Be My Baby
29
16%
The Exploding Hearts - Throwaway Style
22
12%
James Chance - Contort Yourself
9
5%
Young Gods - La Fille De La Mort
3
2%
Tim Buckley - Song to the siren
19
10%
Björk - Stonemilker
8
4%
Pentagram - When The Screams Come
9
5%

Total votes: 182

phisteria

Re: #KONGECUP17 gruppe 9/16

#111 Post by phisteria » 07.12.2017 23:10:43

Sådan lige apropos 'ing, de fleste har nok set den ,men den er fannerme et gensyn værd. Nick Cave fra da han havde mindre travlt med at være Nick Cave, og istedet kongede max ud med de andre narko-konger i Birthday Party.

Den her video, fra et iøvrigt sublimt album - Prayers On Fire - her får vi Nick i ble, med Porca Dio skrevet over pommesfrit bryst, mens han knokler rundt med et svins hoved på en pind og i mellemtiden shamer en ged.

Der er tale om stor, stor kunst, jer der ikke kender den, kan takke mig senere.

Birthday Party mand!

Jeg har ikke valgt transmission fra.

andreassyr

#112 Post by andreassyr » 08.12.2017 00:41:42

Nogen fortalte mig en helt baldret historie der gik på at da Go-Betweens flyttede til London, flyttede de først sammen i en lejlighed med deres landsmænd i Birthday Party. "Undskyld mig, jeg sidder lige her i vindueskarmen og skriver en sang om en gammel flamme i min cardigan." - "Helt OK, jeg sidder bare lige her i hjørnet i mellemtiden og skyder heroin direkte ind i øjenæblet."
Spot On

Pete Rock

#113 Post by Pete Rock » 08.12.2017 00:53:40

Holy shit
wiki wrote:"Cattle and Cane" is an autobiographical story of McLennan as a schoolboy embarked on a journey home, evoking memories of a "house of tin and timber", the train edging him closer to the past "through fields of cattle, through fields of cane". McLennan wrote it while using Nick Cave's acoustic guitar in Cave's London apartment, in 1982, whilst Cave was comatose after injecting heroin.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

krea

#114 Post by krea » 12.12.2017 22:09:12

phisteria wrote:
krea wrote:
phisteria wrote:
Jeg har lavet et ordentligt brød af en spotify playliste - top 50 kunne jeg godt gå i kast med.
Please do!
Oki, så here goes.

Lige et par ord om dogmerne ; Jeg har kun listet værker frem til og med 1981. Fra 1982 begynder genre betegnelser at splitte postpunk så meget op, at det virker omsonst at tale om én egentlig scene - ligesom der må og skal være en udløbsdato for hvor længe man kan gå rundt og være 'post'.

1// Joy Division - Unknown Pleasures
2// Simple Minds - Empires & Dance
3// PIL - Metal Box
...
Fed liste. Kan godt lide at du har så meget Cabaret Voltaire med. Jeg må hellere få hørt deres tidlige albums. Ville nok selv have prioriteret nogle ting anderledes. Kan du ikke lide The Sound?
... så det' go'nok ...

J Spaceman

#115 Post by J Spaceman » 12.12.2017 23:09:29

Jeg freaking forguder The Sounds to første albums! <3

Phisteria står ofte lidt af, når det går lidt mere over i den mørke 80'er dreampop-lyd, som The Chameleons og The Sounds mesterværk, From The Lion's Mouth. Men ikke altid, for han er vild med de første plader med The Cure og Echo & The Bunnymen, som er lidt i samme stil.

Både Phisteria og krea burde give Second Layer en chance. Det er Adrian Borlands sideprojekt, og deres eneste fuldlængde er også vildt god.

Jeg laver også en liste, når jeg får tid. Af de britiske ting, som Phisteria ikke har med, har jeg The Sound, The Chameleons og ikke mindst Desperate Bicycles plader med helt oppe i den pæne ende. Det er også lidt vildt, at Pink Flag slet ikke er på listen? Men der er selvfølgelig de to andre af deres tre første albums i toppen. Jeg ville nok også have Grotesque med The Fall med fremme, og Young Marble Giants kunne også være med, og The Monochrome Set. Magazine er ret oversete herinde efter min mening? Deres debut er et mesterværk, og deres andet album er også virkelig godt. Damn, hvor er der bare meget fedt fra den periode! Der er også ufatteligt mange gode singler af bands, som ikke har lavet helstøbte mesterværker.

Af de amerikanske ting har jeg helt sikkert også albums med The Feelies og Wipers med helt oppe i toppen sammen med Talking Heads: Fear Of Music.

Men derudover er Phisterias liste selvfølgelig fantastisk!
Jon A wrote:Bidrag med noget.

phisteria

#116 Post by phisteria » 13.12.2017 00:21:38

krea wrote:
phisteria wrote:
krea wrote:
phisteria wrote:
Jeg har lavet et ordentligt brød af en spotify playliste - top 50 kunne jeg godt gå i kast med.
Please do!
Oki, så here goes.

Lige et par ord om dogmerne ; Jeg har kun listet værker frem til og med 1981. Fra 1982 begynder genre betegnelser at splitte postpunk så meget op, at det virker omsonst at tale om én egentlig scene - ligesom der må og skal være en udløbsdato for hvor længe man kan gå rundt og være 'post'.

1// Joy Division - Unknown Pleasures
2// Simple Minds - Empires & Dance
3// PIL - Metal Box
...
Fed liste. Kan godt lide at du har så meget Cabaret Voltaire med. Jeg må hellere få hørt deres tidlige albums. Ville nok selv have prioriteret nogle ting anderledes. Kan du ikke lide The Sound?
Altså jo, jeg elsker 'Winning' s'føli, og Jeg er ret ok med Second Layer. Men Borland har aldrig rigtigt virkeligt rykket for mig, ved ikke helt hvorfor. Jeg tror jeg finder hans musik en smule for ordinær (sorry Spaceman). Så ikke at det er dårligt, det mangler bare noget for at jeg er på for alvor.

@Spaceman : Som jeg skrev har jeg ikke taget noget med efter 81, da jeg ikke mener det giver mening at betegne en scene som værende 'postpunk' efter - det bliver alt muligt andet, derfor er Chameleons ikke med. Pink Flag ser jeg mere som et punk album, derfor er den ikke med,
- damn , der er jo også en grund til at der intet The Jam er med 'ing.

The Fall - som skrevet står ovenfor.

Talking Heads er et fjollet gøgler band, derfor ikke på listen.

Krea - Cabaret Voltaire, du skal høre Voice Of America & især Red Mecca,. Og fang en eller anden opsamling med alle de tidlige Rough Trade singler, der findes en (kan ikke lige huske hvad den hedder), det er guldet.
Last edited by phisteria on 13.12.2017 09:03:23, edited 1 time in total.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

J Spaceman

#117 Post by J Spaceman » 13.12.2017 00:54:52

phisteria wrote:Altså jo, jeg elsker 'Winning' s'føli, og Jeg er ret ok med Second Layer. Men Borland har aldrig rigtigt virkeligt rykket for mig, ved ikke helt hvorfor. Jeg tror jeg finder hans musik en smule for ordinær (sorry Spaceman). Så ikke at det er dårligt, det mangler bare noget for at jeg er på for alvor.
Sådan havde jeg det også engang, men lige pludselig blev jeg helt blæst bagover af dem. Jeg har også hørt andre, som havde den samme oplevelse med dem.
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Tonic Satan

#118 Post by Tonic Satan » 13.12.2017 02:11:30

phisteria wrote:Sådan lige apropos 'ing, de fleste har nok set den ,men den er fannerme et gensyn værd. Nick Cave fra da han havde mindre travlt med at være Nick Cave, og istedet kongede max ud med de andre narko-konger i Birthday Party.

Den her video, fra et iøvrigt sublimt album - Prayers On Fire - her får vi Nick i ble, med Porca Dio skrevet over pommesfrit bryst, mens han knokler rundt med et svins hoved på en pind og i mellemtiden shamer en ged.

Der er tale om stor, stor kunst, jer der ikke kender den, kan takke mig senere.

Birthday Party mand!

Det er godt nok herligt, det der. Flot på smack. Og fibre!
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Syme

#119 Post by Syme » 13.12.2017 07:40:10

phisteria wrote:Talking Heads er et fjollet gøgler band, derfor ikke på listen.
vs.
phisteria wrote:her får vi Nick i ble, med Porca Dio skrevet over pommesfrit bryst, mens han knokler rundt med et svins hoved på en pind og i mellemtiden shamer en ged.
There the butcher's shop stinks to the leaden sky;
There the fish shop stinks differently, but worse.

kenk

#120 Post by kenk » 13.12.2017 07:41:17

:lol:

Post Reply