#KONGECUP 7/16

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

To meget forskellige "sange", hvis du forstår?

Poll ended at 30.12.2017 13:35:02

Wuthering Heights
24
48%
Radioactivity
26
52%

Total votes: 50

phisteria

Re: #KONGECUP 7/16

#61 Post by phisteria » 31.12.2017 12:43:42

SJW FTW!!!

#justice4bush
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Jallan

#62 Post by Jallan » 31.12.2017 12:45:42

Ungfugl wrote:Situationen med manglen af kvinder går da fra at være latterlig til at være absurd latterlig, hvis kvinder skal ryge videre på efterkrav, baseret på at en enkelt bruger brokker sig over situationen. Har man tabt, så har man tabt - ellers så bruger jeg sgu også et kvarter på at skrive en brandtale for de stakkels sorte, når RZA bliver stemt ud og forventer FANDEME, han går videre, selvom folk har stemt på modkandidaten.
Det vil selvfølgelig blive taget til efterretning, hvis du skriver en god forsvarstale, men det har vi jo stadig til gode at se at du kan.
KONGECUP DIKTATOR

Jallan

#63 Post by Jallan » 31.12.2017 12:46:29

Non-metal dude wrote:Ryk den direkte til finalen. Det er det eneste rigitge.
Politisk set måske ikke helt dumt.
KONGECUP DIKTATOR

Non-metal dude

#64 Post by Non-metal dude » 31.12.2017 12:48:52

Lang wrote:Voldtægt og slaveri er også såre naturligt og noget mennesker gør by default men det betyder jo ikke det er særligt ønskværdigt. Det samme med smag - man har muligvis lyst til at spise sin livret hver dag og blive bekræftet i at man god nok som man er, men det er jo ikke særlig ønskligt hvis man vil udvikle og danne sig og opnår KONGESTORHED. Så man udfordrer sig selv og lytte, læse og høre andre ting end det som ligger lige for.
Hvis nu man har hørt det der Kate Bush-nummer tilstrækkeligt mange gange til at danne sig en kvalificeret mening, men ikke rigtig kan lide det alligevel. Er man så stadig lige så slem som voldtægtsmændene og slaveejerene?

Tonic Satan

#65 Post by Tonic Satan » 31.12.2017 12:49:26

Jallan wrote:
Non-metal dude wrote:Ryk den direkte til finalen. Det er det eneste rigitge.
Politisk set måske ikke helt dumt.
Ryk svingninger direkte til Sverige.
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

eini

#66 Post by eini » 31.12.2017 12:51:12

Nej, lad dog for guds skyld være med at rykke Kate Bush videre. Det ville være en kosmetisk løgn. Så let slipper I ikke.

G9

#67 Post by G9 » 31.12.2017 12:53:16

lige til at lukke op og skide i..

hvor er brandtalen som sendte den sidste kvinde i cuppen videre? altså lige bortset fra talen om at det var den sidste kvinde..

hvordan afgører vi vinderen hvis nu det bliver kvinde vs. mand igen?
drunk at will G9 style

Martin : "jeg kan slet ikke finde rundt i alle de der københavner bands som ikke er on trial"

Jallan

#68 Post by Jallan » 31.12.2017 13:03:24

Kommer an på om manden er seksuel, din typiske krænker eller noget helt tredje.
KONGECUP DIKTATOR

foxtrot

#69 Post by foxtrot » 31.12.2017 13:08:17

Ligemeget hvad er Kate Bush i hvert fald den moralske vinder af kongecuplivet. Det er helt underligt at tænke på nu, at vi en overgang også synes, at det handlede om noget andet end hende?
You know, Mike Yanagita. Remember me?

krea
Spotify: https://open.spotify.com/user/118065643

#70 Post by krea » 31.12.2017 13:52:49

Lang wrote:
krea wrote:
Lang wrote:
krea wrote:
Lang wrote:Come on - som altid er de fleste profiler herinde mænd, hetero og hvide og hylder primært musik og litteratur som er lavet af hvide hetero mænd. Det kan diskuteres om det er problem men det er ihvertfald et faktum.
Ja, det er et faktum, og det er vel ikke så mærkeligt. Hvide hetero-mænd har de samme problemer som andre hvide hetero-mænd (de kan ikke få den fisse de vil have), og derfor vil de gerne høre på andre hvide hetero-mænd der har samme problem.

Kvinder og sorte vil gerne høre noget de kan spejle sig i.

Og så er der de højtudviklede af os der har empati nok til at sætte os ind i andres problemer.
I så fald fortjener man ikke at have en smag eller nogen idealer herfor men man er bare at regne for en slags stamme eller en fodboldfan der bare skal have en totem, som er ens eget og som man kan danse rundt om uden der nogen speciel grund til at man har valgt lige dette udover, at dette nu engang er de vi hører her i stammen.
Jeg troede du var en bedre antropolog end det her. Sådan opfører de fleste mennesker sig da. Bare se på de senere års fremgang for nationalismen i Europa og USA.
Jo men at der er sådan betyder jo ikke at bør være sådan. Voldtægt og slaveri er også såre naturligt og noget mennesker gør by default men det betyder jo ikke det er særligt ønskværdigt. Det samme med smag - man har muligvis lyst til at spise sin livret hver dag og blive bekræftet i at man god nok som man er, men det er jo ikke særlig ønskligt hvis man vil udvikle og danne sig og opnår KONGESTORHED. Så man udfordrer sig selv og lytte, læse og høre andre ting end det som ligger lige for.
Nå, men så er vi sådan set enige. Jeg er bare deskriptiv, mens du er normativ.
eini wrote: Så hvis du som 13-18-årig dagligt blev kontaktet af kvinder der ville bolle, så ville du bare sige nej til dem alle sammen for at nørde? Og du ville slet ikke føle at det var udmattende på nogen måde at skulle forholde sig til de tilnærmelser, på gaden, på nettet, osv.? Da jeg var 13-18 år blev jeg kontaktet af 5-10 mænd i løbet af en dag ude i verden. Dertil skal du lægge internettet.
Nej, ok, så ville jeg nok have bollet 5-10 gange om dagen og aldrig fået andet end en folkeskole-eksamen. Så udskamningen af kvinders seksualitet er i virkeligheden en beskyttelsesmekanisme for at sikre dem en uddannelse?
eini wrote:Jeg forstår valget om at isolere sig. Du er helt klart et ekstremt (og prisværdigt ærligt) eksempel, men mange mænd har taget den beslutning i en eller anden grad. Familiefædre overlader jo glad og gerne alt det følelsesmæssige ansvar til kvinden, så de selv kan nørde. Uden at overveje om hun egentlig synes at det er fedt kun at leve for at opretholde en familie. Når ungerne så flytter hjemmefra, sidder mor tilbage uden nogen som helst evne til at elske andet end andre mennesker, mens far sidder tilbage og kan ikke elske andet end sine modelfly.

Og jeg gætter på at den isolerede nørdende mand oplever det sådan at der kun er én hage ved den livsstil: at han ikke får det sex han har brug for. Eftersom sex er den eneste måde han kan finde ud af at forbinde sig med andre mennesker (mærke kærlighed) på. Og ud fra det underskud af intimitet er manden så på konstant jagt efter en eller anden kvinde der lige gider at tage det tryk, som ellers hober sig op og op, mens han sidder der alene og nørder. Men eftersom de færreste kvinder er blevet så afstumpede at de kun kan forbinde sig til andre gennem sex (jeg har selv været det, og det var på mange måder lettere, men også uholdbart, idet du jo som kvinde mister din seksuelle attraktion når du ældes), vil kvinderne stille krav om mere følelsesmæssigt nærvær (og sandsynligvis krav om parforhold, idet de har lært at det er det bedste de kan få for deres valuta, kvinden er således også ude af stand til bare at elske, idet hun har lært at hendes seksuelle værdi skal omsættes, dermed sker der en instrumentalisering af kvindens sex fra både manden og kvinden selv), og det vil den afstumpede mand opleve som decideret grænseoverskridende, ikke mindst fordi det får ham til at føle sig utilstrækkelig, og derfor vil han trække sig ind i sig selv igen. Indtil han enten overgiver sig til en eller anden kvinde, som han dybest set foragter, i bytte for det månedlige samleje, eller, og det synes jeg på sin vis er et mere respektabelt valg, vælger at leve alene med sine nørderier. Jeg undrer mig dog over at manden der bare gerne vil nørde ikke lade sig kastrere eller lærer at sublimere sin sexlyst til mere nørde-energi. Hvad er det mon der driver ham mod samlejet? Hvorfor kan han ikke afstå helt? Hvorfor er onani ikke nok?

Vi kunne jo overveje at løse alle problemer med det følelsesmæssige arbejdes omfang ved helt at afskaffe den følelsesmæssige kontakt. Det må jo være konsekvensen af det du foreslår. Men det kræver godt nok en radikal omstrukturering af menneskeheden. Hvem skal f.eks. opdrage børnene? Skal der være børn? Hvordan skal vi overhovedet interagere? Skal vi overhovedet mødes mere?
Hov, hov, jeg foreslår ikke noget, og da slet ikke det. Jeg synes du rammer meget rigtigt i det du skriver. Jeg har en del venner der er sådan. Og du har ret i at onani ikke er nok, og at alle har brug for kærligheden, om ikke andet bliver hudsulten for stor. I det her tilfælde er jeg ikke et særlig godt eksempel at trække frem fordi jeg er endnu mere afstumpet end andre mænd og er ret dårlig til at indgå i et parforhold. Det er selvfølgelig heller ikke det du foreslår, men jeg er også dårlig til flygtige, ikke-monogame forhold :lol:

Hvad det her angår:
eini wrote:Nu kommer sexrobotterne, og så får vi jo at se om den forkalkede mand (og kvinde) derfra kan leve uden at skulle bekymre sig om sine behov for menneskeligt nærvær, eller om der alligevel er noget der mangler. Hvis der vitterligt venter os en fremtid hvor ingen behøver at komme hinanden ved, en menneskehed uden kærlighed, kan jeg ikke helt afgøre om det er en utopi eller en dystopi. Men jeg kan godt forestille mig en version hvor det kapitalistiske patriarkat har sejret totalt og manden endelig er reduceret til krop- og åndløs maskine. En eller anden ekstrem version af sydøstasien.

Men i den verden er ligestilling kun mulig, hvis vi afskaffer seksualiteten helt og lader kvinderne blive lige med mændene. Evt. via sexrobotter til alle. Ellers vil kvinderne fortsat ende i den udbyttede position som dem der skal opretholde muligheden for seksuel tilfredsstillelse og så ellers ikke være i vejen. Det er vel lidt sådan et Handmaid's Tale-scenarie. Det synes jeg selvfølgelig er fucking klam stil.

Eller vi kan gå skridtet videre og lave en verden hvor kønnet og seksualiteten ophører med at findes, hvor alle kastreres ved fødslen, og kvinden og manden er ligestillede i deres kønsløshed. Så kan der måske endelig blive orden i sagerne, så vi alle sammen kan nørde i fred for et eller andet primitivt vi har glemt hvad var.
Jeg tror du er alt for dystopisk på kvinders vegne hvad angår fremtiden. Og har for lidt tillid til mænd. Udviklingen går jo mod at flere og flere kvinder bliver veluddannede og færre mænd gør det. Man taler allerede om tabermændene uden arbejde i provinserne. Kvinder vil oftest ikke danne par med en mand der har lavere status end hende selv, mens mænd oftest ikke har noget problem med det. Og kvinder kan nu få børn alene, og gør det i stigende grad. Jeg har da læst artikler om mænd der er kede af at de ikke kan finde en kvinde at stifte familie med. Desuden har jeg en veninde hvor det var manden, der i øvrigt havde to børn fra tidligere ægteskab, der gerne ville have flere børn og lovede at han nok skulle tage sig mest af dem (om han reelt gør det, har jeg lidt svært ved at vurdere, da han normalt har jobs hvor han arbejder ret meget). Det er bare for at sige, at jeg ikke har indtryk af at alle mænd er så afstumpede som mig. Og jeg håber da på at et mindre kapitalistisk matriarkat snart overtager, for jeg er godt nok træt af alle de mænd der sidder og flytter rundt på tal i et regneark.
eini wrote:Næste og potentielt undergravende spørgsmål: Er der en sammenhæng mellem seksualdrift og nørderier? At nørde er jo på en måde at elske (at ville forbinde sig med noget). Så måske kan der slet ikke være nørderier uden kærlighed. Og hvor skal den kærlighed så komme fra?
Man kaster vel sin kærlighed på nørderiet fordi man ikke kan få den fisse man vil have eller ikke finde ud af at håndtere den? Så ja, nørderi er klart onani.

Nå, nu vil jeg i bad og bevæge mig mod København. Godt nytår til jer alle og lad være med at ramme nogen i øjnene når I skyder fyrværkeri af, hvis I forstår sådan en lille én? Det gælder også boardets kvindelige brugere hvis de kan den slags. Husk beskyttelsesbriller.
... så det' go'nok ...

Post Reply