#KONGECUP17 7/8

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

Black rights

Poll ended at 12.01.2018 14:17:01

Straight Outta Compton
21
44%
Sinnerman
27
56%

Total votes: 48

Jimmi Jazz

Re: #KONGECUP17 7/8

#51 Post by Jimmi Jazz » 12.01.2018 12:33:32

:lol:
kenk wrote:Jaja, den er god med jer og Bathory.

J Spaceman

#52 Post by J Spaceman » 12.01.2018 12:59:41

phisteria wrote:Jallan
Det er selvfølgelig rigtigt. Jallan er den udetroniserbare konge af kongecuppen!
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Jallan

#53 Post by Jallan » 12.01.2018 13:13:44

<3 Tak, ven.
KONGECUP DIKTATOR

phisteria

#54 Post by phisteria » 12.01.2018 13:29:06

Jallan wrote:
<3 Tak, ven.
Velkommen makker.

Jeg tænkte at du så bare placerer 2 stk hvor du lyster 'ing - ikke at det gør en forskel :wink:
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Jallan

#55 Post by Jallan » 12.01.2018 13:51:25

Føler du manglende agency i kongecuppen? Er jeg self som game designer ked af at høre. Hvad føler du ville give dig en stærkere følelse af agency som deltager i KONGECUP? Har overvejet at lave afstemninger public på doodle, men det understøtter ikke helt afstemninger på denne måde. Mine overvejelser:

Doodle

For

- Stor gennemsigtighed - det vil praktisk talt være umuligt at snyde

Mod
- Det ligger på en anden side, hvilket formentlig vil få deltagelsen til at falde.
- Det at folk navigerer væk fra svingninger betyder formentlig også at deres incitament til at skrive indlæg i selve tråden falder.
- Man kan ikke lave en afstemning om numre, men om datoer. Så det bliver mere uigennemskueligt (stem på 17. januar for Slowdive eks)

To stemmer (nuværende system)

For
- Skaber flere indlæg i trådene - KONCECUP handler først og fremmest om processen og indlæggene, ikke om afstemningerne.
- Skaber gennemsigtighed i forhold til, hvem der stemmer hvad: Man undgår den underlige følelse at det virker som om alle holder med Beach Boys, men i afstemningen fører Black Sabbath selvom kun én person siger han/hun har stemt på dem.
- Halverer værdien af snydestemmer/sockpuppets.

Mod
- Er stadig ikke optimalt - der kan snydes med sockpuppets.

Omkring udskiftning af Slowdive/GZA

Var en svær nød at knække. Jeg vidste at afstemningen var nødt til at blive annuleret. der var helt åbenlyst tale om snyd. Der var vel 30-40% flere stemmer end i alle andre. Klart, der var andre tracks der var blevet båret videre at et par shady stemmer (Transmission (før det gik helt amok) og At Giza eksempelvis), men det føltes ikke på samme måde som det der altoverskyggende definerede afstemningen og udfaldet. Jeg kunne ikke bare fratage Slowdive sejren, for hvem ved om der også blev snydt på den anden side? Det handlede mest om at statuere et eksempel om at gråzoner er ok i KONGECUP, men helt åbenlyst snyd tolereres ikke. Derfor var det selve kampen der blev annuleret. Alle var i fællesskab med til at ugyldiggøre kampens #ånd, KONGECUPS #ånd som transcenderer banale afstemningsresultater. Så var mine overvejelser: Skulle jeg tage en af de tidligere kandidater, der ville være gået videre fra en tidligere runde, men hvordan skulle man vælge det? Det ville ikke give mening bare at tage kandidaten med flest stemmer: Det handler jo super meget om modstanderen også. Desuden ville det skabe et ramaskrig uanset, hvordan beslutningen blev truffet.

I stedet så jeg det som en god mulighed for at imødekomme nogle af beklagelserne over glemte tracks: Sinnerman var det nummer flest har beklaget sig over ikke er repræsenteret. Desuden har der været meget uheldig fokus på dominansen af hvide mænd og her repræsenterer Nina Simone to minoriteter i #KONGECUP, nemlig kvinden og et ikke-kaukasisk folkefærd.

Mit tilbud til dig
Jeg vil gerne tilbyde, at hvis dig og Spaceman kan blive enige, så kan I afgøre, hvordan afstemningsreglerne for kvartfinalerne skal udfolde sig. I har adgang til de overvejelser jeg allerede har gjort mig, men I er også velkomne til at komme med et helt nyt system. Jeg kan fortælle, at mit drømmescenarie ville være at man stemte direkte på svingninger og de afgivne stemmer ikke var anonyme. Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt, men måske engang.

Håber at ovenstående har givet dig et indblik i nogle af de problematikker man som communityleder tumler med, og jeg håber du vil tage imod håndsrækningen om at skabe platformen for kvartfinalerne sammen med J Spaceman.

(K)ærligst
Jallan
Last edited by Jallan on 12.01.2018 14:59:42, edited 4 times in total.
KONGECUP DIKTATOR

Tonic Satan

#56 Post by Tonic Satan » 12.01.2018 13:53:11

Et par og tredive shady stemmer på Transmission, ja.
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Jallan

#57 Post by Jallan » 12.01.2018 13:56:33

Rettet
KONGECUP DIKTATOR

Jonas
Spotify: masshaste

#58 Post by Jonas » 12.01.2018 14:14:49

Sinnermayn

Josti

#59 Post by Josti » 12.01.2018 14:20:23

Jallan wrote:Føler du manglende agency i kongecuppen? Er jeg self som game designer ked af at høre. Hvad føler du ville give dig en stærkere følelse af agency som deltager i KONGECUP? Har overvejet at lave afstemninger public på doodle, men det understøtter ikke helt afstemninger på denne måde. Mine overvejelser:

Doodle

For

- Stor gennemsigtighed - det vil praktisk talt ikke være umuligt at snyde

Mod
- Det ligger på en anden side, hvilket formentlig vil få deltagelsen til at falde.
- Det at folk navigerer væk fra svingninger betyder formentlig også at deres incitament til at skrive indlæg i selve tråden falder.
- Man kan ikke lave en afstemning om numre, men om datoer. Så det bliver mere uigennemskueligt (stem på 17. januar for Slowdive eks)

To stemmer (nuværende system)

For
- Skaber flere indlæg i trådene - KONCECUP handler først og fremmest om processen og indlæggene, ikke om afstemningerne.
- Skaber gennemsigtighed i forhold til, hvem der stemmer hvad: Man undgår den underlige følelse at det virker som om alle holder med Beach Boys, men i afstemningen fører Black Sabbath selvom kun én person siger han/hun har stemt på dem.
- Halverer værdien af snydestemmer/sockpuppets.

Mod
- Er stadig ikke optimalt - der kan snydes med sockpuppets.

Omkring udskiftning af Slowdive/GZA

Var en svær nød at knække. Jeg vidste at afstemningen var nødt til at blive annuleret. der var helt åbenlyst tale om snyd. Der var vel 30-40% flere stemmer end i alle andre. Klart, der var andre tracks der var blevet båret videre at et par shady stemmer (Transmission (før det gik helt amok) og At Giza eksempelvis), men det føltes ikke på samme måde som det der altoverskyggende definerede afstemningen og udfaldet. Jeg kunne ikke bare fratage Slowdive sejren, for hvem ved om der også blev snydt på den anden side? Det handlede mest om at statuere et eksempel om at gråzoner er ok i KONGECUP, men helt åbenlyst snyd tolereres ikke. Derfor var det selve kampen der blev annuleret. Alle var i fællesskab med til at ugyldiggøre kampens #ånd, KONGECUPS #ånd som transcenderer banale afstemningsresultater. Så var mine overvejelser: Skulle jeg tage en af de tidligere kandidater, der ville være gået videre fra en tidligere runde, men hvordan skulle man vælge det? Det ville ikke give mening bare at tage kandidaten med flest stemmer: Det handler jo super meget om modstanderen også. Desuden ville det skabe et ramaskrig uanset, hvordan beslutningen blev truffet.

I stedet så jeg det som en god mulighed for at imødekomme nogle af beklagelserne over glemte tracks: Sinnerman var det nummer flest har beklaget sig over ikke er repræsenteret. Desuden har der været meget uheldig fokus på dominansen af hvide mænd og her repræsenterer Nina Simone to minoriteter i #KONGECUP, nemlig kvinden og et ikke-kaukasisk folkefærd.

Mit tilbud til dig
Jeg vil gerne tilbyde, at hvis dig og Spaceman kan blive enige, så kan I afgøre, hvordan afstemningsreglerne for kvartfinalerne skal udfolde sig. I har adgang til de overvejelser jeg allerede har gjort mig, men I er også velkomne til at komme med et helt nyt system. Jeg kan fortælle, at mit drømmescenarie ville være at man stemte direkte på svingninger og de afgivne stemmer ikke var anonyme. Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt, men måske engang.

Håber at ovenstående har givet dig et indblik i nogle af de problematikker man som communityleder tumler med, og jeg håber du vil tage imod håndsrækningen om at skabe platformen for kvartfinalerne sammen med J Spaceman.

(K)ærligst
Jallan
Med hensyn til udskiftningen, så kunne en særskilt afstemning over glemte tracks være en god mulighed for at finde wildcardet. Hvor mange er det, der reelt har beklaget sig over fraværet af Sinnerman? Tre-fire personer?
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Jonas
Spotify: masshaste

#60 Post by Jonas » 12.01.2018 14:22:43

Jeg vil jeg gerne klage med tilbagevirkende kraft. #SimoneToo

Post Reply