Køber I stadig plader?

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

Månedlige udgifter til musik i fysiske formater?

Jeg bruger ikke penge på musik i fysiske formater
15
28%
Under 500 kr
23
43%
Mellem 500-1000 kr
7
13%
Mellem 1000-1500 kr
4
7%
Mellem 1500-2000 kr
3
6%
Over 2000 kr
2
4%

Total votes: 54

00Void

Re: Køber I stadig plader?

#61 Post by 00Void » 17.02.2018 16:43:28

Det var ment som noget positivt. Jeg elsker bånd!
fire hang out with me

yossarian
Spotify: 113344089

#62 Post by yossarian » 17.02.2018 18:15:03

shaken wrote:Jeg fandt to gamle mix tapes, som en ven gav mig for en del år siden navngivet Skinny Teen Pop and Meaty Grunge og Female Singers. Suverænt i min bog. Førstnævnte, som er det, jeg hører nu, indeholder numre af Beat Happening, Leonard Davies, Delta 5 blandt andre.

På coveret er hans egne tegninger tilmed. Bless his socks.
Jeg havde en hel masse mixtapes som blev smidt ud i forbindelse med en flytning :roll: Men jeg havde også en mappe med lister over indholdet, og den har jeg virkelig brugt lang tid på at lede efter, for jeg kunne godt tænke mig at se, hvad 18-årige yossarian mon lyttede til. (det var sikkert noget lort).
jeg wrote:Jeg tror kraftigt på teorien om at man enten kan høre god musik gennem et lorteanlæg eller omvendt, men der er også en aldersting som kommer ind over, og jeg ville virkelig gerne have et sæt ordentlige gulvhøjtalere i stedet for B&O'erne. :roll:
Og her er vi så nu. Slaget om Somme er slut. Jeg har nu større højtalere i stuen end da jeg blev gift. 8)
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

shaken

#63 Post by shaken » 17.02.2018 19:19:15

yossarian wrote:
shaken wrote:Jeg fandt to gamle mix tapes, som en ven gav mig for en del år siden navngivet Skinny Teen Pop and Meaty Grunge og Female Singers. Suverænt i min bog. Førstnævnte, som er det, jeg hører nu, indeholder numre af Beat Happening, Leonard Davies, Delta 5 blandt andre.

På coveret er hans egne tegninger tilmed. Bless his socks.
Jeg havde en hel masse mixtapes som blev smidt ud i forbindelse med en flytning :roll: Men jeg havde også en mappe med lister over indholdet, og den har jeg virkelig brugt lang tid på at lede efter, for jeg kunne godt tænke mig at se, hvad 18-årige yossarian mon lyttede til. (det var sikkert noget lort).
jeg wrote:Jeg tror kraftigt på teorien om at man enten kan høre god musik gennem et lorteanlæg eller omvendt, men der er også en aldersting som kommer ind over, og jeg ville virkelig gerne have et sæt ordentlige gulvhøjtalere i stedet for B&O'erne. :roll:
Og her er vi så nu. Slaget om Somme er slut. Jeg har nu større højtalere i stuen end da jeg blev gift. 8)

Det er ærgerligt med de mixtapes og mappen med lister over indholdet, yossarian. Jeg stod i en lignende situation, dog ikke selvforskyldt (sådan da), da min computer gik død for godt ti år siden, og jeg mistede mit velopbyggede arkiv med musik, jeg havde indsamlet online. Det var før, jeg lærte at gemme på ekstern harddisk og tage backup and all that jazz.

Ubegribeligt dumt.

Jeg har dog stadig listen over indholdet, men sorgen over tabet er der endnu. Stædighed, bitterhed, you name it, har gjort, at jeg ikke har fået indsamlet al musikken igen, men jeg burde nok gøre et mere helhjertet forsøg på det i nær fremtid.

Og. Jeg vil godt vide, hvad en 18-årig yossarian lyttede til. Med andre ord; find den mappe.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Josti

#64 Post by Josti » 19.02.2018 13:49:56

Jeg køber stadig LP'er, men jeg har skåret meget kraftigt ned på indkøbet af fysisk musik. For 10-12 år siden købte jeg bare ind nærmest bevidstløst. Som om antallet af CD'er i min samling var afgørende, og det betyder, at jeg i dag fx har cd'er med fucking Dirty Projectors og Camera Obscura. :roll:

I dag forsøger jeg at arbejde efter den regel, at jeg kun køber LP'er, som jeg forventer er #langtidsholdbare, eller album der af en eller anden grund betyder meget for mig. Til gengæld er jeg fløjtende ligeglad med, om en eller anden plade er i 1. tryk fra 1965 eller whatever, som gør den til et samlerobjekt.

Streamer selvfølgelig også, og det er mest til at opdage nyt eller grave ned i gammelt.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Beefheart

#65 Post by Beefheart » 19.02.2018 17:10:40

Jeg har (ifølge mig selv) en all killer no filler-pladesamling. Har skilt mig af med alt ubrugeligt lort, som jeg alligevel aldrig fik lyttet til. Så nu har jeg en dejlig lille pladesamling på lidt over 300 plader, og køber i snit 2-3 plader om måneden. Hovedsageligt i BEAT og Route 66, men Amager Records er virkelig også en velbesøgt lille perle for mig. Køber kun over Discogs, hvis ikke de er til at opdrive andetsteds. Og blev forholdsvis træt af at betale told, når de kom fra USA. Samlingen bliver mest udvidet med de bedste plader fra det forgangne eller nuværende år - ellers lapper jeg historiske huller i samlingen, som nærmest kun består af singer/songwriter, folk og country.

Min CD-samling står i min fars kælder og samler støv. Den gad jeg sgu egentlig godt at finde frem igen. Der er trods alt ca. 800 stk. Streamer også en hel del. Er ret vild med Spotifys Release Radar-spilleliste, som udkommer hver fredag (og til dels også Discover Weekly). Ellers læser jeg de fleste anmeldelser på American Songwriter og Any Decent Music, og lytter derefter til pladerne på Spotify.
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

junebug

#66 Post by junebug » 20.02.2018 16:39:51

Jeg køber stadigvæk CD'er.
Fuck the world, mand!
too many chinese cooks spoil the broth

The Home Current

#67 Post by The Home Current » 23.02.2018 16:11:38

Koeber og lytter udelukkende til vinyl og det tror jeg aldrig jeg holder op med.

stilhed

#68 Post by stilhed » 24.02.2018 17:42:25

jeg køber ret præcist 0,7 plade om dagen. det har ligget stabilt de seneste 10-15 år.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Pete Rock

#69 Post by Pete Rock » 24.02.2018 18:32:24

Hvor mange har du efterhånden, din dejlige stjernepsykopat? :D
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Antimatter

#70 Post by Antimatter » 24.02.2018 18:42:17

Et sted mellem 2555 og 3832.5 er mit bud :ugeek:
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Post Reply