Køber I stadig plader?

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

Månedlige udgifter til musik i fysiske formater?

Jeg bruger ikke penge på musik i fysiske formater
15
28%
Under 500 kr
23
43%
Mellem 500-1000 kr
7
13%
Mellem 1000-1500 kr
4
7%
Mellem 1500-2000 kr
3
6%
Over 2000 kr
2
4%

Total votes: 54

Pete Rock

Re: Køber I stadig plader?

#71 Post by Pete Rock » 24.02.2018 18:43:21

Ja, den beregning lavede jeg også lige. Det er ikke helt så mange som jeg havde håbet. Hvad er meningen med din signatur - har du øjenproblemer?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Antimatter

#72 Post by Antimatter » 24.02.2018 18:55:56

Det er en liste over James Joyce øjensygdomme, men det er nu bare en sætning der giver mig æstetisk tilfredsstillelse. Jeg har aldrig før tænkt over at øjensygdomme besidder deres egen poetik. Er 'nebula of the pupil' ikke en vild frase? Når du læser listen igennem når du lige at få kosmos i dine øjne inden din nethinde bliver revet over og alle blodkarrene sprænger. På den måde kan du sige at min signatur er et billede på selve livet.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Svingdoeren

#73 Post by Svingdoeren » 25.02.2018 12:35:36

Jeg har hverken pladespiller eller cd-afspiller mere. Jeg har stort set solgt alle mine cd'er. Jeg har lige en lille stak tilbage, som står hos mine forældre, som jeg bruger, når jeg kører i deres bil. Det er det eneste formål, de tjener efterhånden.

Jeg solgte mange af mine LP'er sidste år. Jeg har ca. 80 - 100 stk tilbage. De står også hos mine forældre. Jeg ved ikke hvad der skal ske med dem.

Det eneste musik, som jeg bruger penge på nu til dags er mp3'er. Jeg køber måske 1 - 2 albums inde på Bandcamp eller iTunes om måneden. Jeg har prøvet at streame på Spotify, men det kunne jeg slet ikke administrere. Der var alt for meget musik til rådighed. Jeg lyttede konstant til nyt musik og fordybede mig aldrig i noget. Det blev jeg virkelig træt af. Jeg blev også træt af, at meget af den musik, som jeg gerne ville høre ikke var til rådighed eller lige pludselig blevet fjernet. Så nu er jeg gået tilbage til mp3'en, som altid har været mit udgangspunkt for lytning af musik.

Jeg har stadig min forstærker og højtalere. Men jeg lytter allermest til musik på mine Bose QC35.

stilhed

#74 Post by stilhed » 26.02.2018 09:36:12

Pete Rock wrote:Hvor mange har du efterhånden, din dejlige stjernepsykopat? :D
Antimatter wrote:Et sted mellem 2555 og 3832.5 er mit bud :ugeek:
jeg ved det faktisk ikke, men mit bedste gæt ville være ca. 3.600.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

O. J. Sampson

#75 Post by O. J. Sampson » 26.02.2018 14:23:48

Jeg køber stadig cder. Køber måske fire-fem om måneden som jeg ripper. Er begyndt at få dem sendt til mine forældres hus, så jeg ikke skal bruge plads på dem. Når jeg så en gang får et hus rykker jeg dem allesammen ud, eller alternativt venter jeg på mine forældre kommer på plejehjem og så overtager jeg huset, og så er cderne der i forvejen.

Kørte træt i vinyl (og bånd) for nogen år siden. Fik aldrig rigtigt hørt dem og oplevede flere gange at jeg fik vinyler der var bøjet eller lignende.

Til gengæld køber jeg stadig vildt mange DVDer - måske 20 om måneden i perioder. Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan nøjes med Netflix og HBO, der er et helt håbløst udvalg.

yossarian
Spotify: 113344089

#76 Post by yossarian » 26.02.2018 16:55:06

O. J. Sampson wrote:Til gengæld køber jeg stadig vildt mange DVDer - måske 20 om måneden i perioder. Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan nøjes med Netflix og HBO, der er et helt håbløst udvalg.
ja, altså vi har haft den snak før, men jeg er enig, jeg synes det er en mega dårlig idé at betale for noget som helst uden (som minimum) at få ikke-DRM-beskyttede filer ned på sin computer, men altså, de fleste er tydeligvis ligeglade. Film- og musikbranchen foretrækker helt tydeligt at folk streamer, fordi det giver dem maksimal kontrol, og mulighed for at sælge reklamer ud fra folks medieforbrug.
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

La Mouche
Spotify: 113192036

#77 Post by La Mouche » 26.02.2018 17:15:13

Den dag streamingtjenesterne tager filmklassikerne seriøst, kan det være jeg holder op med at købe film. Men ja, det er helt håbløst. HBO og Netflix er kun godt for fans af tv-serier, og så til 4-5 år gammelt genopvarmet bundskrab fra filmmarkedet.

Dan Dare

#78 Post by Dan Dare » 26.02.2018 20:01:39

Svingdoeren wrote:Jeg har hverken pladespiller eller cd-afspiller mere. Jeg har stort set solgt alle mine cd'er. Jeg har lige en lille stak tilbage, som står hos mine forældre, som jeg bruger, når jeg kører i deres bil. Det er det eneste formål, de tjener efterhånden.
Min CD-samling har også fået en kæmpe revival efter jeg har fået bil. Det er lidt sjovt at høre, hvad man hørte der i 00'erne.

Men jeg køber stadig, men på vinyl . Det er vel en 3-4 stykker om måneden, nogle gange mere. Jeg har den lidt idealistiske romantisk idé om, at forhåbentlig ender nogle af pengene hos musikerne, og dem vil jeg gerne give nogle penge for at lave musik. Hører jeg det? Ikke så ofte som jeg har lyst, men tiden mangler de næste halvandet år.
De eneste CD'ere jeg køber, er hvis jeg er til en koncert med noget virkelig dejligt, og de ikke har vinyl. På Fanø sidste år købte jeg begge CD'ere med de polske Sutari... dem hørte jeg virkelig meget til og fra arbejde, indtil en Beatles-CD satte sig fast i CD-afspilleren.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.

Hygger også lige med budding

Pete Rock

#79 Post by Pete Rock » 26.02.2018 20:10:31

La Mouche wrote:Den dag streamingtjenesterne tager filmklassikerne seriøst, kan det være jeg holder op med at købe film. Men ja, det er helt håbløst. HBO og Netflix er kun godt for fans af tv-serier, og så til 4-5 år gammelt genopvarmet bundskrab fra filmmarkedet.
https://www.filmstruck.com ser ret godt ud, jeg tror jeg prøver det snart. Men yossarians pointe handler jo ikke om udvalget, og den er god, synes jeg.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

La Mouche
Spotify: 113192036

#80 Post by La Mouche » 26.02.2018 20:46:43

Der er lige blevet tilføjet Warner klassikere til Filmstruck idag. Men stadig kun aktuelt for folk i USA.

"Beginning today, FilmStruck subscribers in the US will get hundreds of new movies and streaming access to films from the Warner Bros. classic film library, including Casablanca, Rebel Without a Cause, Singin’ In the Rain, Citizen Kane, The Music Man, Bringing Up Baby, The Thin Man, Cat People, A Night At The Opera, An American In Paris, and Who’s Afraid Of Virginia Woolf?"

http://deadline.com/2018/02/filmstruck- ... 202301824/

Post Reply