Køber I stadig plader?

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply

Månedlige udgifter til musik i fysiske formater?

Jeg bruger ikke penge på musik i fysiske formater
15
28%
Under 500 kr
23
43%
Mellem 500-1000 kr
7
13%
Mellem 1000-1500 kr
4
7%
Mellem 1500-2000 kr
3
6%
Over 2000 kr
2
4%

Total votes: 54

yossarian
Spotify: 113344089

Re: Køber I stadig plader?

#81 Post by yossarian » 26.02.2018 20:57:38

Pete Rock wrote:
La Mouche wrote:Den dag streamingtjenesterne tager filmklassikerne seriøst, kan det være jeg holder op med at købe film. Men ja, det er helt håbløst. HBO og Netflix er kun godt for fans af tv-serier, og så til 4-5 år gammelt genopvarmet bundskrab fra filmmarkedet.
https://www.filmstruck.com ser ret godt ud, jeg tror jeg prøver det snart. Men yossarians pointe handler jo ikke om udvalget, og den er god, synes jeg.
Det handler jo om kontrol. Hvor mange kan huske den scene i Thank You for Smoking, hvor det lykkes for senatoren fra Wisconsin at få censureret rygning på film, så der digitalt bliver indsat sandwiches og kager i stedet for smøger i klassiske film? Det er overhovedet ikke så urealistisk som det burde være, takket være streaming. Tænk også på, hvordan Disney prøver at begrave Song of the South og Lucas prøver at skjule de originale versioner af Star Wars-filmene. Man er nødt til at have fysiske kopier. Der har allerede været et eksempel på at Amazon har slettet e-bøger på brugernes Kindle efter at de havde købt dem. Hvis republikanernes taktik om at aflede kravet om våbenkontrol med påstanden om at film og computerspil gør unge voldelige lykkes, så er det snart slut med at streame øre-afskæringsscenen i Reservoir Dogs og Sonny Corleones død i Godfather 8)
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

O. J. Sampson

#82 Post by O. J. Sampson » 26.02.2018 21:02:13

yossarian wrote:
O. J. Sampson wrote:Til gengæld køber jeg stadig vildt mange DVDer - måske 20 om måneden i perioder. Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan nøjes med Netflix og HBO, der er et helt håbløst udvalg.
ja, altså vi har haft den snak før, men jeg er enig, jeg synes det er en mega dårlig idé at betale for noget som helst uden (som minimum) at få ikke-DRM-beskyttede filer ned på sin computer, men altså, de fleste er tydeligvis ligeglade. Film- og musikbranchen foretrækker helt tydeligt at folk streamer, fordi det giver dem maksimal kontrol, og mulighed for at sælge reklamer ud fra folks medieforbrug.
Ja, altså, jeg har godt nok også Netflix, men det er primært on the side, og fordi der er ting jeg har på fornemmelsen alligevel aldrig kommer på DVD, så vil jeg hellere have dem set i en fart inden de bliver spoilet.

Synes de mest spændende ting på Netflix er deres egne ting. Meyerowitz Stories, The Sinner, 1922, I dont feel at home in the world osv. Samtidig har de noget stand-up der er så ringe at det næsten, er fascinerende. Jeg kan godt lidt tage det i små bidder mellem film.

O. J. Sampson

#83 Post by O. J. Sampson » 26.02.2018 21:03:25

yossarian wrote:
Pete Rock wrote:
La Mouche wrote:Den dag streamingtjenesterne tager filmklassikerne seriøst, kan det være jeg holder op med at købe film. Men ja, det er helt håbløst. HBO og Netflix er kun godt for fans af tv-serier, og så til 4-5 år gammelt genopvarmet bundskrab fra filmmarkedet.
https://www.filmstruck.com ser ret godt ud, jeg tror jeg prøver det snart. Men yossarians pointe handler jo ikke om udvalget, og den er god, synes jeg.
Det handler jo om kontrol. Hvor mange kan huske den scene i Thank You for Smoking, hvor det lykkes for senatoren fra Wisconsin at få censureret rygning på film, så der digitalt bliver indsat sandwiches og kager i stedet for smøger i klassiske film? Det er overhovedet ikke så urealistisk som det burde være, takket være streaming. Tænk også på, hvordan Disney prøver at begrave Song of the South og Lucas prøver at skjule de originale versioner af Star Wars-filmene. Man er nødt til at have fysiske kopier. Der har allerede været et eksempel på at Amazon har slettet e-bøger på brugernes Kindle efter at de havde købt dem. Hvis republikanernes taktik om at aflede kravet om våbenkontrol med påstanden om at film og computerspil gør unge voldelige lykkes, så er det snart slut med at streame øre-afskæringsscenen i Reservoir Dogs og Sonny Corleones død i Godfather 8)
Lidt i samme dur troede jeg egentlig House of Cards ville blive pillet af siden efter anklagerne mod Kevin Spacey. Det var nok alligevel for populær en serie

Pete Rock

#84 Post by Pete Rock » 13.03.2018 19:56:45

Jeg er ret godt tilfreds med udfaldet her. Jeg frygtede et øjeblik at ingen ville placere sig i grupperne over min egen placering (1000-1500), men så kom stilhed og kompagni og reddede dagen. Det glæder mig at over 70% af de svingere der svarede trods alt stadig køber fysisk musik, selvom det kun er lige under 18% der bruger mere end 1000 kr per måned. Tak for jeres input.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

O. J. Sampson

#85 Post by O. J. Sampson » 13.03.2018 20:03:44

Hvornår har folk sidst købt en plade i en forretning? Jeg købte en Alice in Chains cd da fona i Århus havde lukke-udsalg i starten af 2016

Pete Rock

#86 Post by Pete Rock » 13.03.2018 20:17:42

Over julen købte jeg Mali Music in C i BEAT på Vesterbro, byttede Marvellous Mosell (lol noget lort) til Björk i Routen, købte en Crisis plade hos Insula, og lidt forskelligt techno i Percy Records. Til daglig handler jeg i Amoeba når jeg kommer forbi og der står noget godt i deres nyankomne, og i Pyramid Records i the Mission District. Pyramid er lidt dyr, men har faktisk gode ting, og så er ejeren så sympatisk.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

yossarian
Spotify: 113344089

#87 Post by yossarian » 13.03.2018 21:29:39

Forleden medlidenhedskøbte jeg en lille stak i den nye pladebiks i 9000, som snart lukker. Jeg har aldrig før set så mange Toto-plader samlet ét sted.
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

makrel

#88 Post by makrel » 15.03.2018 08:54:39

Fysiske plader i butik sker af og til.
Sidste gang jeg var i butik var Vinyltrolden på Frederiksberg midt November. Ellers arbejder jeg næsten lige ved siden af Ooh Aah Records på Ryesgade i København og har været der et par gange sidste år. Begge butikker er fremragende!
For nogle uger siden åbnede en vens distro (Deadbangers) dørene i privaten for at man lige kunne bladre lidt. Ubetinget succes for begge sider af bordet!

Det sidste halve år har jeg sgu nok i snit brugt 1500-1800 kr om måneden, men det varierer en del. Handler mest over nettet, hvilket er ekstremt farligt når pegefingeren rocker til musikken.
Tom D. Warrior

O. J. Sampson

#89 Post by O. J. Sampson » 15.03.2018 11:10:50

makrel wrote:Handler mest over nettet, hvilket er ekstremt farligt når pegefingeren rocker til musikken.
Jeg synes det er værre i virkeligheden. Jeg har tit fyldt kurven med ting og så ordrer jeg ikke at udfylde bestillingsformularen. Men i den virkelige verden kunne jeg gå ud for at købe en sandwich og så ende med at købe 10 billige cder i Fona 2000

makrel

#90 Post by makrel » 15.03.2018 14:11:01

O. J. Sampson wrote:
makrel wrote:Handler mest over nettet, hvilket er ekstremt farligt når pegefingeren rocker til musikken.
Jeg synes det er værre i virkeligheden. Jeg har tit fyldt kurven med ting og så ordrer jeg ikke at udfylde bestillingsformularen. Men i den virkelige verden kunne jeg gå ud for at købe en sandwich og så ende med at købe 10 billige cder i Fona 2000
Jeg kan nu også godt hive en pæn portion hjem efter et butiksbesøg, særligt hvis jeg har tid i butikken. Men det er lettere at ruinere sig selv over nettet fordi man, som du selv siger, kan fylde kurven og ved to-tre klik har købt. Bestillingsformularer er snart så standardiserede, at det nærmest er ens fra købssted til købssted, så det tager ikke mange minutter at have trykket ind, og slet ikke hvis man allerede tidligere har været kunde. Det er gjort ubehageligt let.
Tom D. Warrior

Post Reply