Hn marts '18: Not the eagles man

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Post Reply
Sublim Pixel

Re: Hn marts '18: Not the eagles man

#71 Post by Sublim Pixel » 10.03.2018 22:31:48

Den nye plade fra U.S. Girls.
Fandme fint med en popskive, der tør lyde så lidt 2018-agtig som muligt

Morten

#72 Post by Morten » 11.03.2018 12:02:22

Jeg hørte tilfældigvis Peter Sommer spille et par numre i Beat i fredags. Det var virkelig kedeligt. Kan dog se at han er repræsenteret på lister over bedste dansksprogede sange herinde - hvorfor? - har han lavet noget interessant svinger-approved på et tidspunkt, eller er det hele sådan mellemklasse dansk ligeudaflandevejen-pop?
Simplify

La Mouche
Spotify: 113192036

#73 Post by La Mouche » 11.03.2018 12:24:33

Image

Car Seat Headrest: Twin Fantasy

Genindspilning af debutpladen.

soledad
Location: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

#74 Post by soledad » 11.03.2018 16:03:28

stilhed wrote:
secondtoughestintheinfant wrote:"Erindring" [...] Danmarks absolutte hovedbidrag til dreampoppen.
det nummer har da ingenting med dreampop at gøre - eller fejllæser jeg dit indlæg?
J Spaceman wrote:Top 10 numre med saxofon:

8. Bruce Springsteen: Born To Run
jeg har ikke pladen i så frisk erindring, men: er det ikke nærmest det nummer på pladen, hvor saxofonen er mindst fremtrædende? det kan selvfølgelig være en pointe i sig selv, men havde det ikke været mere oplagt at vælge thunder road, jungleland eller out in the street?
Lang wrote:Vokalharmonipigegruppe
Hn: The Staves If I Was
kender du mountain man? dem foretrækker jeg over the staves any day.

hn.: linda rich - patterns
Virkelig virkelig gode sange på hendes anden, første, lp There's More To Living Than I Know So Far.

Ungfugl

#75 Post by Ungfugl » 11.03.2018 18:36:10

Hører Trippe Redd.. sådan liiige på grænsen, men ok. Ku' være noget for Pete Rock fx.

krea

#76 Post by krea » 13.03.2018 08:01:04

Morten wrote:Jeg hørte tilfældigvis Peter Sommer spille et par numre i Beat i fredags. Det var virkelig kedeligt. Kan dog se at han er repræsenteret på lister over bedste dansksprogede sange herinde - hvorfor? - har han lavet noget interessant svinger-approved på et tidspunkt, eller er det hele sådan mellemklasse dansk ligeudaflandevejen-pop?
Han var, så vidt jeg husker, med i Superjeg og lavede den der Øst/Vest-plade som jeg faktisk også har i skuffen derhjemme. Hvordan den lyder i dag, har jeg ingen anelse om.

På vej på arbejde i C1'eren:

Image

Blind Guardian: Imaginations from the Other Side
- har på fornemmelsen at det er en fejl at power metal er den metal-genre, jeg har hørt mindst. Eller også er jeg bare først klar til den nu.

HN:

Image

W.A.S.P.: The Crimson Idol
... så det' go'nok ...

Antimatter

#77 Post by Antimatter » 13.03.2018 09:29:46

Peter Sommer og Superjeg er jo lyden af dansk mellemklasse, så hvis ikke det er ens ting er der ikke meget at komme efter.

Image
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

secondtoughestintheinfant

#78 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 09:38:24

Image
Youtube-kommentar med knap 1000 likes wrote:This band is helping me retain my sanity more then anything else at the moment.Thank you guys....
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

Tonic Satan

#79 Post by Tonic Satan » 13.03.2018 09:40:27

Man skal henrettes for at synes om det her, lave det eller forsvare det i en eller anden sindssyg popkulturel sammenhæng.

Edit: Og se sådan ud. Vote 4 Satan 2019.
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

secondtoughestintheinfant

#80 Post by secondtoughestintheinfant » 13.03.2018 09:48:50

Det hænger mig også langt ud af halsen, det der musik. Kæft, hvor jeg hader det, det er hiphoppen, der sejrer ad helvede til.

Det minder mig om, at jeg på et tidspunkt hørte Politikens Poptillæg, hvor Soundvenues hiphopekspert anbefalede et nyt, alenlangt og tilsyneladende seriøst og dybdegående hiphopprogram på P3 ved navn Sovsen. Spændende, tænkte jeg. Og nogle dage senere skrev samme hiphopekspert så om programmet i Soundvenue, hvor det kom til at lyde endnu mere spændende under overskrifter som "’Sovsen’ sparker døren ind for ung, nyskabende dansk hiphop på P3", "Du får chancen for at dykke dybt ned i artisternes historie" og "Der bliver nørdet musik på en måde, der ikke ligner P3". Først til allersidst i artiklen - efter jeg har læst næsten en hel artikel og hørt ham tale om programmet i poptillægget - kommer han så med sit lille aberdabei:

"Programmet viser ikke altid hiphopscenens fulde spektrum – der mangler diversitet

Det første punkt på denne her liste var, at ung, nyskabende hiphop har fået en plads i ’Sovsen’. Men efter de første fem programmer kan man også se en æstetisk orientering mod det, Pelle Peter definerede som ’lol rap’, da han sidste år var gæst i Standard – Soundvenues hiphop-podcast. Altså unge, mestendels hvide rappere, der laver poppede, ret karikerede sange om at have penge, tage stoffer og stjæle damer over legesyge trap-beats.

Pattesutter, Baby Bino, Louis Valuta, Lillebittebock, Lil Hawaii, Pind Diesel, Valther Hvid og Michael Williams er navne på den imponerende lange liste af rappere i dén genre, der alle har fået spilletid i programmet, og det samme har miljøets godfathers: Emil Stabil, Johnson og MagerMayn."

Eh, OK, så "hiphopprogrammet" er bare et mange timer langt P3-program dedikeret til Generation Offensimentums blå mandag-playliste. Fuck, hvor er det bare deprimerende.
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

Post Reply