Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
kulsoen

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#41 Indlæg af kulsoen » 09 jan 2019 11:18

Fisker Thomas skrev:
08 jan 2019 09:35
andreassyr skrev:
07 jan 2019 11:06
Det er 2019 og jeg gider ikke høre andet end Coil. Især Backwards har kørt på repeat. Det hjælper ikke sådan helt vildt på den lidt tunge januarstemning, men sådan må det nu engang være.

Hvad mener boardets eksperter, er Fire Of The Mind bedst i Backwards- eller Ape Of Naples-udgaven? Jeg hælder til den første.

EDIT: Sidst det kom op at vende ville Fiskeren ikke rigtig ud med sproget, men det undrer mig at man kan være så glødende Coil-fan og ikke overhovedet besidde technofacetten.
Jeg holder med Ape ... her, men det er ikke pga. mangel på glæde ved Backwards-versionen.

Det er lidt kikset ikke at besidde technofacetten, men jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op med ret meget af det. Michael Cashmore er jo begyndt at lave techno, og jeg står og aner ikke, om det er godt eller dårligt eller bare middelmådigt:

Billede
Jeg er enig med fiskeren og forstår og støtter en del ift techno fear. Ift den bedste version af FotM så kommer det nok ned til, at jeg har rådyrket Ape of Naples en hel del mere end Backwards. Kort sagt, jeg har et så nostalgisk og #emo forhold til den version, at det er umuligt at konkurrere med.

Elsker techno men ved ikke en skid om det. Mit råd til fiskeren er at betragte dette nye uudforskede musikterritorie som en øvelse i at give nul fucks. Jeg kan lide det, jeg kan lide, fuck overvejelser om hvad de lærde siger er #godsmag. Pt befinder jeg mig i technokravlegården. Det er fedt bare at tage alt man synes er fedt ind med en teenagers naivitet. Så kan man altid disowne senere, i takt med at man fatter mere og ens smag udvikler sig. #ingenskam

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#42 Indlæg af makrel » 09 jan 2019 11:26

Fisker Thomas skrev:
09 jan 2019 11:12
Man (= jeg?) syntes da, at coveret til Domination var virkelig fedt og anderledes dengang, samtidig med at det var brutalt. Ved ikke lige, hvad der skete for en.
Forstå mig ret: Jeg synes det er pisse fedt stadigvæk. Det er metalgrimt på den helt rigtige måde!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#43 Indlæg af Jallan » 09 jan 2019 11:26

Hold kæft det der Maiden cover er vildt :shock: :shock: :shock: :shock: Har aldrig set det før.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#44 Indlæg af Jallan » 09 jan 2019 11:28

er det seriøst en baby i bikini der rider på en ulv?????
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#45 Indlæg af makrel » 09 jan 2019 11:31

Jallan skrev:
09 jan 2019 11:28
er det seriøst en baby i bikini der rider på en ulv?????
:lol: :lol: :lol:
The computer-generated cover art for the album was provided by David Patchett, but he asked to be removed from the credits because he was not satisfied with the result. The version used was actually a prototype provided by Patchett, but the band decided to use it in its incomplete form.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#46 Indlæg af Fisker Thomas » 09 jan 2019 11:40

Ja, coveret var simpelthen en slags fejl, kan man sige.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Bismarck

#47 Indlæg af Bismarck » 09 jan 2019 11:59

Billede
Hala Strana - Hala Strana

Musik fra en bedre tid.
Nicht durch Reden und Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden — daß ist der große Fehler von 1848 und 1849 gewesen — sondern durch Eisen und Blut.

Brugeravatar
miegas

#48 Indlæg af miegas » 09 jan 2019 13:11

Den Hala strana-plade kan jeg huske at have hørt enormt meget dengang, men i dag kan jeg overhovedet ikke høre den for mig. Jeg begik den fejltagelse at finde Black Sea/Black Forest frem for nogle måneder siden, og det var ikke til at holde ud, så nu tør jeg ikke genhøre andet af den slags.

Jeg har hørt Bolt Thrower hele formiddagen, men hører nu Vinko Globokar i et forsøg på at få lavet andet end at spille lufttrommer. Indtil videre er det blevet til to indlæg på Svingninger.
Giorgio came from a family of Italian puppet makers. He fled to England as a political refugee.

Brugeravatar
simonvt

#49 Indlæg af simonvt » 09 jan 2019 14:53

HN: Incredible String Band - The Hangman's Beautiful Daughter
Billede

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#50 Indlæg af Langley » 09 jan 2019 15:32

Den fattige mands Frank Sinatra? Eller det er måske Perry Como? Der er en del doo wop så det er måske den pæne udgave af italo band boy Dion?

Billede
Senest rettet af Langley 09 jan 2019 15:35, rettet i alt 1 gang.

Besvar