Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#61 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2019 17:32

Hørt i løbet af de sidste par dage:

The Buzzcocks: Singles Going Steady (den kører på repeat for tiden. Jeg anede ikke, at den er så fantastisk!)
Eric B. & Rakim: Paid In Full
Nas: Illmatic
A Tribe Called Quest: People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm
Guided By Voices: Alien Lanes
GZA: Liquid Swords
David Bowie: The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars
Public Enemy: It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
The Notorious B.I.G: Ready To Die

HN:

Billede
The Sound: All Fall Down
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
J Spaceman

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#62 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2019 18:13

HN:

Billede
Mobb Deep: The Infamous

Hvor kanoniseret er Mobb Deep egentlig? Jeg synes, det er vildt godt, men det er vist ikke helt så kanoniseret som de andre hiphop-navne, jeg hører, som alle sammen er blandt de mest kendte.
Senest rettet af J Spaceman 10 jan 2019 18:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#63 Indlæg af Antimatter » 10 jan 2019 18:15

Blandt hiphopfans er de så kanon som nogen, men de samler ikke en lige så bred lytterskare som Nas, Tupac eller Wu Tang.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
J Spaceman

#64 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2019 18:27

Antimatter skrev:
10 jan 2019 18:15
Blandt hiphopfans er de så kanon som nogen, men de samler ikke en lige så bred lytterskare som Nas, Tupac eller Wu Tang.
Ok. Det var også en, der ved meget om hiphop, som i sin tid anbefalede dem til mig. Deres to første albums er i hvert fald fede, men jeg ved meget lidt om hiphop, så jeg kan ikke skelne skidt fra kanel.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#65 Indlæg af Pete Rock » 10 jan 2019 18:34

Hvad med The War Report med Capone-N-Noreaga, Enta Da Stage med Black Moon og Dah Shinin' med Smif-N-Wessun, har du hørt dem?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
J Spaceman

#66 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2019 18:39

Pete Rock skrev:
10 jan 2019 18:34
Hvad med The War Report med Capone-N-Noreaga, Enta Da Stage med Black Moon og Dah Shinin' med Smif-N-Wessun, har du hørt dem?
Jeg tror ikke engang, jeg har hørt om dem. Men det er gode anbefalinger til en hiphop novice, siger du? :)

Brugeravatar
Pete Rock

#67 Indlæg af Pete Rock » 10 jan 2019 18:43

Alle tre har associationer til Mobb Deep, både personnel og stil-mæssigt, og så er det bare tre af mine yndlings.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock

#68 Indlæg af Pete Rock » 10 jan 2019 18:45

Alt det her er jo popmusik, det er ikke svært at lytte til. Man kan starte hvor man har lyst til, det handler kun om smag. Eneste mulige undtagelse er Gang Starr, hvor jeg gerne indrømmer at jeg skulle et stykke op i 20'erne før jeg kunne værdsætte den utroligt tørre, minimalistiske produktion. De ville i øvrigt måske være en anden god anbefaling, selvom de er noget mere woke end Mobb Deep. Prøv evt. Moment of Truth, som er den jeg har hørt mest.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#69 Indlæg af Antimatter » 10 jan 2019 19:39

Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Pete Rock

#70 Indlæg af Pete Rock » 10 jan 2019 19:48

Jeg hører Millions ... med Tortoise. Det er god arbejdsmusik, så jeg snupper nok også lige TNT og Standards.

Besvar