HN: Februar 2019 kolde beats

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: HN: Februar 2019 kolde beats

#251 Indlæg af Jallan » 04 mar 2019 09:42

Billede

Bill Orcutt & Chris Corsano - Brace Up!

Troede det ville være lort, men er heldigvis super.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#252 Indlæg af krea » 06 mar 2019 09:37

Jallan skrev:
04 mar 2019 09:42
Billede

Bill Orcutt & Chris Corsano - Brace Up!

Troede det ville være lort, men er heldigvis super.
Hvorfor fanden opdagede jeg ikke den sidste år?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#253 Indlæg af Langley » 06 mar 2019 09:53

Richard Thompson Sweet Warrior

Den med hittet

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#254 Indlæg af makrel » 06 mar 2019 09:59

Billede
Pissgrave - Posthumous Humiliation (Profound Lore, 2019)
- Sindssygt larmende dødsmetal, nærmest grind. Den er inteeeens og voldsom! Lyder som opkast, mylderbæ og kødhakker! Ja, faktisk som coveret ser ud. Det glade vanvid!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#255 Indlæg af Jensth » 06 mar 2019 15:27

makrel skrev:
01 mar 2019 13:49

Sun Kil Moon - I Also Want to Die in New Orleans (HN)
Den måtte jeg så også lige høre. Hans udgivelser fra de seneste 4 år er gået hen over hovedet på mig. Det undrer mig som sådan ikke, for han er da blevet helt uudholdelig at høre på. Han går sjatpisser på det samme territorie som altid, med den forskel at nu virkelig lyder som han har et ben i graven. Det er en tilsnigelse at kalde det for sange. :sad:

Det er ikke som med Cash's sidste plader, hvor der lå en reel fysiologisk årsag bag, og derfor er det bare lidt ynkeligt i SKM's tilfælde.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#256 Indlæg af makrel » 06 mar 2019 15:53

Jensth skrev:
06 mar 2019 15:27
makrel skrev:
01 mar 2019 13:49

Sun Kil Moon - I Also Want to Die in New Orleans (HN)
Den måtte jeg så også lige høre. Hans udgivelser fra de seneste 4 år er gået hen over hovedet på mig. Det undrer mig som sådan ikke, for han er da blevet helt uudholdelig at høre på. Han går sjatpisser på det samme territorie som altid, med den forskel at nu virkelig lyder som han har et ben i graven. Det er en tilsnigelse at kalde det for sange. :sad:

Det er ikke som med Cash's sidste plader, hvor der lå en reel fysiologisk årsag bag, og derfor er det bare lidt ynkeligt i SKM's tilfælde.
Jeg er relativt sent kommet på SKM-vognen, så det er faktisk de seneste 2-3 års tid jeg har kendt til ham og hørt de plader der har været udkommet og de har været ganske udmærkede, synes jeg. Meget hverdagsagtig snak og fin baggrundslyd. Har intet forhold til hans tidligere og blev totalt solgt på Common as Light and Love Are Red Valleys of Blood. Jeg er sikkert gået glip af noget, men det har været ret uoverskueligt at gå til når han indenfor de sidste 3 år har udgivet 3 plader med SKM og 4 plader solo OG en solo EP også. Det tager lang tid at høre og det tager lang tid at finde ud af at dechifrere.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#257 Indlæg af Jensth » 06 mar 2019 18:56

makrel skrev:
06 mar 2019 15:53
Jeg er relativt sent kommet på SKM-vognen, så det er faktisk de seneste 2-3 års tid jeg har kendt til ham og hørt de plader der har været udkommet og de har været ganske udmærkede, synes jeg.
:shock:
Vildt nok, for Kozeleks / SKM's output de seneste par år, har været det klart svageste i hele kataloget. Benji fra 2014 er skillepunktet mellem hans ramblende senere stil og det langt mere strukturerede indie og singer/songwriter han kørte med i 00'erne.

Jeg har det MEGET ambivalent med hans ting fra Benji og frem. Der er stadig enkelte gode numre, som God Bless Ohio fra Common as..., som du nævner. Men overordnet, så virker det ikke som om han gider skrive ordentlige sange længere. Benji er jeg heller ikke ubetinget glad for, selvom han her holder sine ramblerier nogenlunde in check. Set i bakspejlet repræsenterer den plade øjebliket hvor toget kørte af sporet for Kozelek. Han virker altså lost på en måde som jeg finder ret så ubehagelig at lytte til.

00'er Kozelek kan man ikke rigtig gå galt i byen med. Fremragende sange og længselsfuldt nostalgisk, snarere end opgivende. Du skal høre Ghosts of the Great Highway, som er klart den mest indie "band"-agtige plade. Dernæst April og Admiral Fell Promises, som er mere nedbarberede, singer/songwriter og ren guitar-instrumentale. Det er kanoniserede værker af god grund.

Min personlige favorit er nok April, med sange som f.eks Heron Blue:

Når man hører den, så bliver det bare smertende tydeligt hvor dybt han er faldet.
Senest rettet af Jensth 07 mar 2019 00:25, rettet i alt 1 gang.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#258 Indlæg af Pete Rock » 06 mar 2019 20:10

Jeg kender ikke hans tidligere ting så godt som Benji, men det er sjovt som den kommer til at fremstå dårligt set i lyset af hans senere udgivelser. Jeg var helt skudt i den dag da den kom, men nu begynder jeg at kunne se begyndelsen på de ubehagelige tendenser der kom senere.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#259 Indlæg af makrel » 07 mar 2019 08:38

Den holdning er ca. også hvad jeg bliver mødt med, så må nok hellere prøve at dykke ned i det tidligere SKM. Stort med anbefalingerne, Jensth. Fandeme tak ska' du ha'!
Tom D. Warrior

Two-Headed Boy

#260 Indlæg af Two-Headed Boy » 07 mar 2019 13:42

Jeg er også mere eller mindre stået af Sun Kil Moon-vognen som den lyder på nuværende tidspunkt, dog med undtagelse af hans album under Mark Kozelek-navnet fra 2018, der er mindre spoken word-tirade, og mere fingerstyle guitar og sange med egentlig struktur. Den var sgu meget god, uden overhovedet at nærme sig Benji-niveauet, selvfølgelig. Men sange som 'Wheed Whacker' og 'I Cried During Wall Street' kan sgu et eller andet.

Men det er uden tvivl Ghosts of the Great Highway, der er mandens solo-peak.

Besvar