Tøvende går foråret på hæld - HN Maj 2019

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Tøvende går foråret på hæld - HN Maj 2019

#151 Indlæg af Tonic Satan » 22 maj 2019 16:00

Svingningers lokale fodboldhold skal spille der, så jeg må nøjes med at gumle en hotdog til hans ære bagefter. Men tak for tip. Nu skal jeg i øvrigt også få hørt den Weyes Blood-plade.
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
helle b
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

#152 Indlæg af helle b » 22 maj 2019 16:25

Gør det. Og GO Slavia!
Be soft, don't be stern.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#153 Indlæg af J Spaceman » 22 maj 2019 17:58

Tonic Satan skrev:
22 maj 2019 15:55
Billede

Mozzeren fylder 60 i dag. (Hold din kæft med forudsigeligt pis, Spaceman. Nobody cares. På forhånd tak. ) :)
Morrissey er en kæmpe narcisist, og han er så afstumpet, at det lyder sarkastisk, når han forsøger at udtrykke følelser.

Alle andre musikere hader ham, fordi han er et legendarisk stort røvhul, men hans fans har været så blinde overfor disse områder i så mange år, at han skal udtrykke sine holdninger meget direkte og flashe højreekstremistiske mærker på sit tøj, før de begyndte at lægge mærke til, at han vist ikke er helt, som de havde håbet på. De begynder så at påstå, at Morrissey "har forandret sig". Gu har han ej. Han har altid været sådan. At det først er gået op for hans fans de seneste år handler ikke om Morrisseys udvikling men om deres manglende vilje til at indse det.

Desuden er alle hans sange er totalt fake, og flere af dem er decideret kvalmende. :x
Senest rettet af J Spaceman 22 maj 2019 22:21, rettet i alt 1 gang.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Tonic Satan

#154 Indlæg af Tonic Satan » 22 maj 2019 19:10

TD:DR
Karsten Olesen skrev:
knepningens mester!

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#155 Indlæg af Antimatter » 22 maj 2019 21:13

helle b skrev:
22 maj 2019 15:36
Billede

Weyes Blood: "Titanic Rising". En blanding af Carpenters og Divine Comedy, storslået og sødt, jeg kan li' det. (Tak)

Og "Movies", gisp, det er ren eufori sprøjtet direkte ind i mine blodbaner. Jeg ELSKER det. Teksten er lidt over the top, men tænk hvilket moment det vil blive på Roskilde, hvis hun spiller det. Hun er med ét blevet mit hovednavn på grund af det. Jeg kommer til at være helt teen-agtig og bliver hende der svajer beruset af melankoli og sødme og prøver at holde benene på jorden. Hun skal spille det, det skal hun virkelig.
Carpenters, manner. Det lyder som noget for Antimatter.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Tonic Satan

#156 Indlæg af Tonic Satan » 23 maj 2019 02:07

Antimatter skrev:
22 maj 2019 21:13
helle b skrev:
22 maj 2019 15:36
Billede

Weyes Blood: "Titanic Rising". En blanding af Carpenters og Divine Comedy, storslået og sødt, jeg kan li' det. (Tak)

Og "Movies", gisp, det er ren eufori sprøjtet direkte ind i mine blodbaner. Jeg ELSKER det. Teksten er lidt over the top, men tænk hvilket moment det vil blive på Roskilde, hvis hun spiller det. Hun er med ét blevet mit hovednavn på grund af det. Jeg kommer til at være helt teen-agtig og bliver hende der svajer beruset af melankoli og sødme og prøver at holde benene på jorden. Hun skal spille det, det skal hun virkelig.
Carpenters, manner. Det lyder som noget for Antimatter.
Kæft, det er et regulært fantastisk nummer. Jeg har hørt det syv gange. Pladen umiddelbart blander nok 5-6-7 af de bands, jeg elskede som 21-årig. Selvom jeg altid har bokset med Carpenters. Sandsynligvis ikke hørt nok andet end hits.

Har hørt en del af det på cykel i København, hvilket den nok ikke egner sig til, men det lover fremragende. Og hun virker som et forrygende teen-forbillede m/k ud fra de interviews, jeg lige har læst. Gotisk Alanis. Jeg har sløset med at høre de første plader, udover vist den forrige, men det vil jeg komme efter.
Karsten Olesen skrev:
knepningens mester!

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#157 Indlæg af Kinky Robot » 23 maj 2019 07:54

Enola Gay skrev:
22 maj 2019 15:13
Kinky Robot skrev:
22 maj 2019 13:03
krea skrev:
22 maj 2019 10:48
Den har også kørt i heavy rotation i min bil den seneste måned. 70'erne er live-pladens årti.
Det var det bestemt. Men der er virkelig kommet mange gode live plader i det årti. Nogle klare favoritter hos mig:

Peter Frampton - Frampton Comes Alive
The Who - Live At Leeds
Kiss - Alive
Bob Dylan & The Band - Before The Flood
Bob Dylan - Rolling Thunder Revue
David Bowie - Ziggy Stardust (The Motion Picture)
Og

Priest - Unleashed in the East
Fin Lizzy - Live and Dangerous
Shit. Havde fuldstændig glemt Lizzys hitparade. De 2 skal da naturligvis også med.
Hey baby, I think I wanna marry you.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#158 Indlæg af krea » 23 maj 2019 08:26

makrel skrev:
22 maj 2019 11:04
krea skrev:
22 maj 2019 10:55
makrel skrev:
22 maj 2019 10:53
Troede Krea havde fået memoet om at Morild var det pureste og mest uopfindsomme lort #METALDANMARK længe har spyttet ud :shock:
Ja, det er ikke originalt, men det lyder da meget godt. Men nej, der er nogen der har afmeldt mig alle mailinglister. Hvorfor er det så lortet? Der er da både smadret lyd, stemning og riffs. Er det fordi det ikke er trve black og har image som noget fra et smart, glittet magasin?
Det store problem med atmosfærisk black metal er bare at der ca. er en håndfuld der kan finde ud af det og flere tusinder af kopier der prøver, men aldrig rammer samme niveau. Det samme skete for doom metallen/retrorocken. Det er udtømt fordi ingen prøver at forny sig eller i det mindste bare give et ærligt forsøg på noget der virker.

Og mht. Danmark, så er det som om at vi altid kommer en postgang for sent på alt andet end dødsmetal.
Det har du helt sikkert ret i. Jeg synes i det hele taget at der er utrolig meget metal, der er uoriginalt, hvorfor jeg også har haft svært ved at komme op og ringe over noget af det, jeg har hørt fra i år. Det er jo ikke kun et dansk problem. Og selv om vi har gode, danske dødsmetal-bands, så prøver de da heller ikke at forny noget som helst. Både Phrenelith og Taphos er superfede, men da ikke fornyere? Men ok, det virker.
Kinky Robot skrev:
23 maj 2019 07:54
Enola Gay skrev:
22 maj 2019 15:13
Kinky Robot skrev:
22 maj 2019 13:03
krea skrev:
22 maj 2019 10:48
Den har også kørt i heavy rotation i min bil den seneste måned. 70'erne er live-pladens årti.
Det var det bestemt. Men der er virkelig kommet mange gode live plader i det årti. Nogle klare favoritter hos mig:

Peter Frampton - Frampton Comes Alive
The Who - Live At Leeds
Kiss - Alive
Bob Dylan & The Band - Before The Flood
Bob Dylan - Rolling Thunder Revue
David Bowie - Ziggy Stardust (The Motion Picture)
Og

Priest - Unleashed in the East
Fin Lizzy - Live and Dangerous
Shit. Havde fuldstændig glemt Lizzys hitparade. De 2 skal da naturligvis også med.
Min liste:

1. Thin Lizzy: Live and Dangerous
2. Ted Nugent: Double Live Gonzo!
3. Curtis Mayfield: Curtis/Live!
4. The Allmann Brothers Band: At Fillmore East
5. Neil Young: Rust Never Sleeps
6. Cheap Trick: At Budokan
7. Santana: Lotus
8. Hawkwind: Space Ritual
9. Deep Purple: Made in Japan
10. Kiss: Alive
11. UFO: Strangers in the Night
12. The Who: Live at Leeds

Jeg har skammeligt nok ikke hørt Præsten live (andet end på Roskilde). Og jeg har ikke taget jazz-plader med. Men der er da sikkert en del live-plader fra det årti, jeg ikke har hørt. Kunne godt prøve med Frampton.

Mere dansk!

HF:

Billede

Mini Esco: Life Force Energy

HN:

Billede

Heathe: On the Tombstones, The Symbols Engraved
- her er sgu da noget dansk metal, der lyder originalt! Fedt med blæserne. Hvad siger du til den, Makrel? Eller er der endnu et memo, jeg ikke har fået?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#159 Indlæg af Jallan » 23 maj 2019 08:56

Billede

Crosby, Stills, Nash & Young - Live: Fillmore East, New York, June 1970

Prøver lige at opsnuse noget proto-anaconda her, fordi jeg hørte versionen af Southern Man, som er crazy vild for nylig. Men indtil videre er der sgu ikke meget anaconda at hente her.

edit: Nu hvor jeg hoppede lidt tror jeg endda det var den der Lakehurst plade, hvor den fede anaconda version er på? :lol: Ej hold, jeg må undersøge nærmere før jeg kaster mig ud i den lede DAD rock.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#160 Indlæg af krea » 23 maj 2019 09:12

Så gi' da pokker i det! Nu kører jeg live-plader:

Billede

Judas Priest: Unleashed in the East
En time mere hip end Jon A.

Besvar