Ny Leg: Hvad handler sangen om?

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

Re: Ny Leg: Hvad handler sangen om?

#31 Indlæg af Jon A » 20 jan 2020 19:55

Det er tre gode bud. Alis er ret sandsynligt, fordi det taler direkte ind i Hooties middelklassekernepublikum og deres allerstørste kvaler i livet. Hansens virker til gengæld lidt pædo, hvilket i denne sammenhæng ikke nødvendigvis er en dårlig ting, selvom han er lærer. Men Fyrst W rimer "while you were away on tour" på "you're not my belle du jour", og derfor er det ham, der vælger næste sang.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
Fyrst W
Geografisk sted: I hvalens bug

#32 Indlæg af Fyrst W » 20 jan 2020 21:47

Luna har udgivet en sang, der hedder “23 Minutes in Brussels”.
Double penetration og så BANG! BANG!

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#33 Indlæg af Jon A » 20 jan 2020 21:51

Den ved jeg udmærket, hvad handler om og hvordan lyder, så jeg holder mig ude i denne omgang.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
Frcaheal

#34 Indlæg af Frcaheal » 20 jan 2020 22:29

Den handler om mig, og hvordan jeg engang måtte vente 23 minutter på en øl på en restaurant nede ved Saint Boniface. Det var samme begivenhed, Povl Dissing sang om. Han havde bare fået lidt galt fat i minuttallet. Han fangede til gengæld min desperation perfekt.
God hvid jul til alle(!)

Brugeravatar
Hansen

#35 Indlæg af Hansen » 21 jan 2020 00:13

Nu er det jo altså ikke alting, der handler om dig, vel? Men du har ret i temaet, nemlig alkohol. Men de køber sig meget tidligt ind i en meme-kultur. Luna var et meget tournerende band, og så får man jo et indblik i en række af Europas større byer. Og de er ikke de første der har indset, at Brussel er så utroligt kedelig en by, at man max kan klare 23 minutter i ædru tilstand i den by, og det er derfor en kendt grafitti der findes på næsten samtlige belgiske barers toiletter. Den nervøse energi i sangen - der også findes i en del af bandets andre udgivelser - understøtter fint den stigende paniske fornemmelse af at selv en Beatles-plade er mere spændende end at stå på gaden i Belgiens/kedsomhedens hovedstad.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#36 Indlæg af Pete Rock » 21 jan 2020 00:48

jeg er HELT VÆK ift at vurdere hvad der er fiktion og fakta i denne tråd. Men det er vel meningen.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#37 Indlæg af yossarian » 21 jan 2020 11:10

Det er en slags reflektion over den berømte Suicide-optagelse "23 minutes over Brussels" som slutter med at Alan Vega bliver overfaldet. Sangen handler om forsangerens eksistentielle ubehag ved at køre en sikker, middle-of-the-road-tilværelse og synge pæne sange om hjerte & smerte og (k)ærlighed i stedet for at lave kompromisløs kunst:

i wish i could walk tall
i just want to feel tough
wish i wouldn't play ball
i wish i'd tell them all to fuck off

23 minutes in brussels
:waiting:
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#38 Indlæg af Ali Pilfinger » 21 jan 2020 12:16

23 minutes in Brussels er en sang om tid: ventetid og inkubationstid. Dean Wareham, Britta Phillips og band venter på moules frites i (anslået) 23 minutter på Le Pré Salé i Rue de Flandre. Det er eftermiddag og samme aften skulle de have spillet koncert. Der er solgt 42 billetter, men det nævner sangen intet om.

23 minutes in Brussels
Waiting for French fries and mussels
High spirits
Writing new lyrics

And those tasty mussels
And those salty crunchy fries
Who would have thought
Their tastinesses were merely lies

Bacteria
Bacteria
Bacteria
Bacteria

23 minutes in Brussels
And we all got a runny bottom
It's a bathroom vacancy puzzle
23 minutes in Brussels

Brugeravatar
Fyrst W
Geografisk sted: I hvalens bug

#39 Indlæg af Fyrst W » 21 jan 2020 15:58

Gode detaljer hele vejen rundt (tak til Hansen for at besøge talrige belgiske toiletfaciliteter), men Ali tager den. Primært pga. den meget elegante brug af tastyness i flertal for at få rimene til at gå op.
Idet jeg aldrig har hørt en eneste tone af en Luna-plade, kan jeg med lethed forestille mig, at Wareham bruger lignende kneb.

Hvilken type øl fik Frcaheal i øvrigt på bemeldte restauration?
Double penetration og så BANG! BANG!

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#40 Indlæg af Ali Pilfinger » 21 jan 2020 16:25

8)

Næste stop er Carter The Unstoppable Sex Machine: Twenty-Four Minutes from Tulse Hill

Besvar