HN februar 2020: Hvorfor opdager jeg først det nu?

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Aandsamoebe
Spotify: https://open.spotify.com/artist/2oJBde4ZdrXUk2cY8ycOrI
Geografisk sted: 711/911/666/Allestedsnærværende gradvist vekslende et sted mellem intet og alt, Himlen og Helvede
Kontakt:

Re: HN februar 2020: Hvorfor opdager jeg først det nu?

#101 Indlæg af Aandsamoebe » 26 feb 2020 18:12

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellere sort i landet af lort
end hvid og politibetændt

- Michael Strunge

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#102 Indlæg af krea » 27 feb 2020 07:37

Aandsamoebe skrev:
26 feb 2020 15:23
Damn, havde glemt hvor absolut fænomenalt dEUS's debut album "Worst Case Scenario" er:

Albumet på Spotify:
https://open.spotify.com/album/2Am8BBO6lHx7EganMrEFbi

Albumet på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=9Ry-RKs ... Lk&index=1

Føler endda at jeg er endnu bedre til at værdtsætte det fuldt ud nu, end den gang tilbage i mine sene teenageår, hvor jeg først hørte det.
Det er nemlig suverænt. Havde selv et lille trip med dem for nogle måneder siden. Også In a bar... er fantastisk. Virkelig ærgerligt at de skulle gå hen og blive så kedelige. Det var nok til dels fordi Stef Kamil Carlens skred, men det var jo heller ikke fordi Zita Swoon var så vanvittigt.

Billede

Dark Angel: Darkness Descends
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
tlahoun
Kontakt:

#103 Indlæg af tlahoun » 27 feb 2020 08:18

andreassyr skrev:
26 feb 2020 09:15
Billede
Beatrice Dillon: Workaround

Den er god den her. Minder momentvis om Mouse On Mars.
Jeg er desværre lidt skuffet... Havde dog også forventet et mesterværk. Er stor fan af hendes tidligere projekter med Rupert Clervaux. Specielt Two Changes og solo EP´erne Face A/B og Can I change your mind? Syntes ikke helt Workaround hænger sammen. Måske er det fordi jeg kun har lyttet den igennem 2 gange...

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#104 Indlæg af krea » 27 feb 2020 12:04

Billede

Unsane: Occupational Hazard
- jeg er blevet gammel og savner de gode, gamle dage, hvor man lavede undergrundsrock, der gav fingeren til det etablerede.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Aandsamoebe
Geografisk sted: 711/911/666/Allestedsnærværende gradvist vekslende et sted mellem intet og alt, Himlen og Helvede
Kontakt:

#105 Indlæg af Aandsamoebe » 27 feb 2020 21:20

Meget aktuel sang:

- Michael Strunge

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#106 Indlæg af yossarian » 28 feb 2020 08:41

HN: Crosby & Nash: Graham Nash David Crosby
Billede
- Overraskende solid. CSNY var 70'ernes Wu Tang, de udgav af og til en fælles plade og i mellemtiden udgav de enkelte medlemmer så en kaskade af plader, så de til sammen kunne sælge 3-4 gange så meget som hele gruppen.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Aandsamoebe
Kontakt:

#107 Indlæg af Aandsamoebe » 28 feb 2020 10:09

Opdagde den her absolut fabelagtige sang i går. Damn, den er fantastik:

- Michael Strunge

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#108 Indlæg af makrel » 28 feb 2020 10:18

Aandsamoebe skrev:
28 feb 2020 10:09
Opdagde den her absolut fabelagtige sang i går. Damn, den er fantastik:
Stian kommer med ny plade her om en uges tid. Glæder mig helt sindssygt.

Så at du tidligere postede Laniakea, der også er fra House of Mythology. Hvis du ikke allerede er dykket ned i det label, så gå endelig til angreb. Alt hvad der er udgivet derfra er virkelig godt. Musikken er virkelig spændende, udfordrende og anderledes. På de fysiske medier plejer deres udgivelser at være noget helt ekstraordinert også. I min optik er HoM ét af de bedste labels i 10'erne, og hvis de fortsætter i 20'erne, hvilket de gør*, så er jeg ikke i tvivl om at de stadigvæk vil være ét af de ypperste. Det er de nu uanset så længe de har Ulver med i bixen.

*Der er indgået en aftale med David Tibet/Current 93 om remaster af nærmest hele bagkataloget + lidt ekstra, så indenfor de næste 2-3 år vil der være en masse udgivelser også.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#109 Indlæg af Ungfugl » 29 feb 2020 08:43

Godmorgen, internet! I går var planen egentlig at tage til fødselsdag hos en ven eller svinge forbi Alice og høre mystisk musik, men aftenen endte med, at jeg åd en pizza og så AGF-Hobro på sofaen og det var sgu pænt stenet, men til gengæld har jeg det fandeme godt her til morgen. De første seks uger af vores nye årti drak jeg heller ikke en dråbe alkohol, og det er jo helt dejligt og spøjst at have haft så meget tid i weekenderne om morgenen og formiddagen, hvor man er ovenpå.
I mit steneri kom jeg så også til at høre Bisses 'Britta Big Five' for første gang, det er jo et fantastisk nummer, og nu vil jeg bruge de næste timer på at tyre hans diskografi igennem og drikke kaffe og prøve og at få liv i min gamle pc, så jeg kan spille Red Alert 2.

hn: Bisse - 'Tanzmaus'
Billede

I aften skal jeg heldigvis høre First Flush live i Soundvenue-land og være stiv.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#110 Indlæg af J Spaceman » 02 mar 2020 13:28

HF:

Billede

Squid: Town Centre

Hvis jeg skulle på Roskilde i år, ville jeg helt klart se Squid! De lyder som hvis Modest Mouse pludselig fik inspiration fra kraut rock og tilføjede en smule math rock. Det virker!

HF:

Billede
The No Ones: Straight Into The Bridge

Billede
The No Ones: Sun Station

The No Ones spiller også på Roskilde, men det er til gengæld ikke særligt godt overhovedet. Det veksler imellem ligegyldig middle of the road-indie/powerpop og noget, der nærmest grænser sig op ad dårlig amerikansk 90'er-collegerock. :o

Undskyld Foxtrot, du elsker dem sikkert. :P
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Besvar